xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Slette en mappe på "On my Mac" i Mail
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


471

7
01. december 2019 @ 12:08
Seniormedlem

Jeg har importeret et par postkasser fra en backup. De kommer ind som "Import" hhv. "Import-2" under "On My Mac". Jeg vil gerne slette dem, men det kan jeg ikke. "Slet postkasse" har ingen virkning.

  12
0
  825

1708

43
01. december 2019 @ 12:56
Stormogul

Prøv at lukke Mail ned og genstart..


2185

44
01. december 2019 @ 14:30
ASCII jonglør

Du burde kunne slette de to "Import" mapper, og så skulle "On My Mac" gerne forsvinde - evt. først efter en genstart af enten Mail eller din Mac.


471

7
02. december 2019 @ 06:34
Seniormedlem

Desværre. Hverken en genstart af Mail eller en koldstart af maskinen har fjernet de to mapper.


455

18
02. december 2019 @ 08:04
Seniormedlem

Jeg har det samme problem med at slette postkasser. Her er det genskabte mapper fra TM - "com.apple.Mail.Backup" + "Genoprettede beskeder" og "-1" og "-2" efter 3 gange genopretning af slettede mails.


2268

156
02. december 2019 @ 09:41
ASCII jonglør

Har I prøvet at genopbygge og/eller re-indeksere i Mail?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
02. december 2019 @ 10:42
FPU
Towle skrev:

Desværre. Hverken en genstart af Mail eller en koldstart af maskinen har fjernet de to mapper.

Prøv at se, om ikke du kan fjerne dem fysisk fra Mac'en. Jeg viser stien til Mail-filerne, men du skal muligvis bruge Gå-menuen. Jeg bruger også engelske mappe-navne, fodi mit system er på… engelsk.:

Users -> [DitBrugernavn] -> Library -> Mail -> IMAP-[DitEmailNavnSnabelADinUdbyder] -> Import (og Import-2)

De to mapper burde du nu kunne hive direkte i papirkurven, evt. efter indtastning af dit administratorpassword.

Det er nok bedst at have afsluttet Mail, inden du går i gang.

Måske bør du lige undlade at tømme papirkurv i første omgang, indtil du har fundet ud af, om Mail efterfølgende starter op uden protester, for hvis det går helt galt, kan du jo lægge mapperne tilbage igen. Mail BURDE dog blot holde op med at vise de to maper, efter at den har indlæst, hvad der ligger i hovedmappen ved opstart. Burde. Men altså: først backup af de ting, du ikke kan tåle at miste.


471

7
02. december 2019 @ 12:51
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Desværre. Hverken en genstart af Mail eller en koldstart af maskinen har fjernet de to mapper.

Prøv at se, om ikke du kan fjerne dem fysisk fra Mac'en. Jeg viser stien til Mail-filerne, men du skal muligvis bruge Gå-menuen. Jeg bruger også engelske mappe-navne, fodi mit system er på… engelsk.:

Users -> [DitBrugernavn] -> Library -> Mail -> 

Så langt er jeg med, men under Mail finder jeg kun mapperne V2 og V5. I V5 er der en række mapper med kryptiske navne, f.eks. 91C81652-3BC9-4636-9110-15D7A805A9CA og herunder var mapperne Import og Import-2. Dem slettede jeg og åbnede Mail igen, men de var ikke forsvundet. Nu kunne jeg imidlertid slette dem med "Slet postkasse".

Det er helt klart en uhensigtsmæssighed i systemet, men jeg orker ikke at skrive til Apple om det.

Tak for hjælpen :-)


1129

129
02. december 2019 @ 13:36
Stormogul

det er godt du fik det løst.

ellers kunne du forsøge sig med... 

  1. In the Mail app  on your Mac, select a mailbox in the sidebar.

  2. Choose Mailbox > Rebuild.

https://support.apple.com/guide/mail/rebuild-mailboxes-mlhlp1227/mac



455

18
02. december 2019 @ 14:26
Seniormedlem

Det virkede ikke her med genopbyg, men jeg fandt "com.apple.Mail.Backup" (her i en V6-mappe) og smed den i papirkurven og tømte. Herefter kunne jeg slette "com.apple.Mail.Backup" og alle uønskede/ubrugelige postkasser forsvandt.


471

7
02. december 2019 @ 16:47
Seniormedlem

Nu vil jeg så gerne importere en *.mbox i Mail. Problemet er at Finder som default ikke viser skjulte filer. Dem får jeg vist med CMD+Shift+. (punktum). Jo ja, fint nok, så vises skjulte filer i Finder, men når jeg vælger at importere en mbox så skal jeg navigere i det vindue der kommer op og her bliver skjulte filer igen ikke vist. På bedste Fedtmulemanér trykkede jeg også her CMD+Shift+. (punktum) og viola!... så blev de skjulte filer vist.

Nu skal jeg så vælge en mbox-fil, men det virker ikke. Når jeg markerer SmartWeb.mbox og klikker på "Vælg", så siger den: Ingen gyldige mbox-arkiver fundet. Jeg har også prøvet at åbne den underliggende mappe (1B15AB81-0D5B-44C3-83B8-3A59E00AC1BC), men det giver samme resultat.



4593

394
02. december 2019 @ 19:31
FPU
Towle skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Desværre. Hverken en genstart af Mail eller en koldstart af maskinen har fjernet de to mapper.

Prøv at se, om ikke du kan fjerne dem fysisk fra Mac'en. Jeg viser stien til Mail-filerne, men du skal muligvis bruge Gå-menuen. Jeg bruger også engelske mappe-navne, fodi mit system er på… engelsk.:

Users -> [DitBrugernavn] -> Library -> Mail -> 

Så langt er jeg med, men under Mail finder jeg kun mapperne V2 og V5. I V5 er der en række mapper med kryptiske navne, f.eks. 91C81652-3BC9-4636-9110-15D7A805A9CA og herunder var mapperne Import og Import-2. Dem slettede jeg og åbnede Mail igen, men de var ikke forsvundet. Nu kunne jeg imidlertid slette dem med "Slet postkasse".

Det er helt klart en uhensigtsmæssighed i systemet, men jeg orker ikke at skrive til Apple om det.

Tak for hjælpen :-)

Jamen, selv tak. Jeg er da kun glad for, at det virkede, fordi jeg med mit gamle system ofte må halv-gætte på, hvordan kagen skal skæres.

Men det gør mig samtidig endnu gladere for mit dejlige, simple system, hvor jeg kan klikke mig direkte ind i mit brugerbibliotek og f. eks. slette korrupte plist-filer eller kassere gamle mail-attachments.

OK, der er da nogle ting, jeg ikke kan, f.eks. iMessage på min Mac; det ville godt nok gøre det lidt nemmere, når jeg er hjemme. Men altså, jeg ånder endnu, så det kan jo ikke være en livsvigtig funktion.

Fortiden VAR bedre i gamle dage! :0)


1129

129
02. december 2019 @ 20:09
Stormogul
Towle skrev:

Nu skal jeg så vælge en mbox-fil, men det virker ikke. Når jeg markerer SmartWeb.mbox og klikker på "Vælg", så siger den: Ingen gyldige mbox-arkiver fundet. Jeg har også prøvet at åbne den underliggende mappe (1B15AB81-0D5B-44C3-83B8-3A59E00AC1BC), men det giver samme resultat.


.mbox fil er en fil. ikke en mappe. det du ser der er en mappe der tilfældigvis bare kaldes mappe.mbox. det gør den ikke til en mbox fil.

derfor virker det ikke.

dine bekeder burde være at finde inde i data mappen. men det er en fil per mail besked. 

som du kan se i version 7 er de emlx format som mail bruger. mbox bruges kun når der skal eksporteres/importeres.