xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Downgrade fra Catalina
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


104

1
03. december 2019 @ 20:25
Novice

Hej herinde

Var modig - gik med på den nye trend - og installerede Catalina på min Macbook.

Det skulle jeg ikke have gjort.... Nu virker citrix ikke mere til firmanetværket. 

Jeg ville så downgrade til Mojave, men jeg kan ikke hente Mojave fra Appstore, så jeg kan ikke rulle tilbage. 

Når jeg trykker på "hent" i appstore så blinker skærmen lige en gang .- og så sker der ikke mere.. Har en backup .- men med Catalina :-(

Er der en måde hvorpå jeg kan få fat i Mojave eller måske installere direkte fra nettet ?¨


På forhånd tak for hjælpen..

  16
1
  1119

1900

184
PowerPalle (Administrator)
03. december 2019 @ 20:50
Stormogul

Du burde kunne finde og downloade Mojave her på Apple's side.

Hvad går der galt mellem Catalina og Citrix?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2185

44
03. december 2019 @ 20:52
ASCII jonglør

Hvilke Citrix klient benytter du ??

Denne her: https://www.citrix.com/downloads/workspace-app/mac/workspace-app-for-mac-latest.html burde virke Catalina.

Downgrade til Mojave er en clean install.


104

1
03. december 2019 @ 21:23
Novice

ved faktisk ikke om der er citrix der fejler. Der sker det at kortlæseren lyder konstant som den skal i nogle sekunder - derefter blinker den som om der ikke er kort i den. Så kan jeg naturligvis ikke komme på vis citrix.

Tjekker lige linket når jeg er ved Mac i morgen 


mange tak for hjælpen indtil nu :-)


104

1
03. december 2019 @ 21:25
Novice
Såvidt jeg kan se er det kun opdateringer til Mojave - ikke selve styresystemet. 

1900

184
PowerPalle (Administrator)
03. december 2019 @ 21:42
Stormogul

Jeg kommer til at tænke på om Mojave kun var en opdatering og ikke en koplet install? Tænker...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

104

1
03. december 2019 @ 21:55
Novice

Godt spørgsmål :-)


104

1
03. december 2019 @ 21:55
Novice

Godt spørgsmål :-)


104

1
03. december 2019 @ 21:55
Novice

Godt spørgsmål :-)


2185

44
03. december 2019 @ 22:25
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Jeg kommer til at tænke på om Mojave kun var en opdatering og ikke en koplet install? Tænker...

Det er et selvstændigt OS - man kan dog ikke hente det ned fra Catalina, da det ikke på den måde kan installeres.

Man skal igennem Recovery Mode via Internet.

Læs her hvordan det funker: https://support.apple.com/en-us/HT201314


104

1
04. december 2019 @ 06:49
Novice

Mange tak for jeres hjælp indtil nu.

Det er muligvis et driverproblem med selve kortlæseren; det er svært at fejlsøge, når man ikke får en fejlmeddelelse :-.), så hellere gå tibage til noget, jeg ved virker.

Som jeg læser artiklen, som Rene henviser til, skal jeg ved opstart tykke kombinationen Skift-Alternativ-⌘-R for at installere den version, Macbook´en kom med, eller den tætteste version, der er tilgængelig. Alle andre kombinationer vil installere Catalina igen.

Jeg prøver i weekenden - endnu engang tak :-)


4593

394
04. december 2019 @ 10:30
FPU

Lige et lille forslag:

Siden du nu alligevel har fat i begge installere, hvad så med at partitionere din disk og lægge et system på hver partition, så du har mulighed for dual-boot?

Så kan du køre Mojave, når du skal bruge Citrix og så dimse med Catalina (eventuelt på en lille partition), indtil Citix kommer til at virke her også.

Derefter kan du slette Mojave og (principielt) fjerne den ene partition uden at omformatere og geninstallere.

Men husk: ALTID først backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste, inden du roder med diske, partitions og installation af OS'er.


166

3
04. december 2019 @ 10:35
Novice
Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

104

1
05. december 2019 @ 07:16
Novice

Hej Sukado


Det er ret sikkert ikke citrix der er problemet, men driveren til kortlæseren.


104

1
05. december 2019 @ 07:16
Novice

Hej Tonny,

Absolut en mulighed - tak herfor :-)


4593

394
05. december 2019 @ 09:47
FPU
Stjans skrev:

Hej Tonny,

Absolut en mulighed - tak herfor :-)

Selv tak. Jeg vil lige påpege en enkelt ting:

Når jeg har lavet diske med dual-boot, har de altid været omformateret først og så partitioneret, så alle data forsvandt.

Det skyldes først og frememst, at de OS'er jeg har brugt, ikke har været så moderne, at man principielt kunne ændre partitionstørrelse uden at disken bliver slettet undervejs.

Det SKULLE dog kunne lade sig gøre at tilføje en partition eller ændre størrelsen på den i et moderne OS, men som sagt har jeg ikke førstehåndsviden om det.

Du bør derfor læse lektier, inden du går i gang, og under alle omstændigheder bør du have styr på, hvor up-to-date din seneste backup er.

Glædelig dimse-lyst.


104

1
06. december 2019 @ 07:22
Novice

Så er jeg tilbage på Mojave :-)

Mange tak for hjælpen