xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Glemt pinkode / fabriksindstilling
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


50

0
04. december 2019 @ 19:00
Novice
Hej alle sammen!


Jeg har fundet min gamle iPhone 4S frem, som jeg tænkte, at min nevø skulle have. Desværre kan jeg ikke huske min pinkode.

Jeg har forsøgt at slukke den og så holde "låse knappen (toppen på 4S)" inde imens, at jeg tilslutter den til min MAC med USB kabel. Jeg trykker ja til at gendanne og opdatere. Efter en længere tænke pause, hvor jeg forestiller mig, at den gendanner til fabriksindstillinger, så tænder telefonen igen og forlænger pinkode.

What to do?

På forhånd tak!


M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!
  13
0
  616

50

0
04. december 2019 @ 19:18
Novice

M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!

2185

44
04. december 2019 @ 19:24
ASCII jonglør

Hvis du sætter den til iTunes (før Catalina) eller Finder (Catalina) via USB, burde du kunne foretage en "Restore" - blot husk ikke at indlæse en evt. backup, da dette vil sætte pinkoden igen.


2581

84
04. december 2019 @ 19:34
Bit kongen

Tag det simkort der beder om pinkode ud af telefonen.


50

0
04. december 2019 @ 20:17
Novice

Der er intet simkort i telefonen, hvis det er det, dit forslag går på?

M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!

50

0
04. december 2019 @ 20:20
Novice

Men på trods af dette beder telefonen stadigvæk om pinkode?

M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!

2581

84
04. december 2019 @ 20:23
Bit kongen
Troels Hansen skrev:

Der er intet simkort i telefonen, hvis det er det, dit forslag går på?

Det er kun simkortet der spørger efter en pinkode og det er dig der siger iPhonen spørger efter en pinkode.



50

0
04. december 2019 @ 20:41
Novice

Hvis vi skal fluekneppe, så lad os. PIN står for "Personal Identification Number", så lad mig skære det ud i pap for dig. 

Den PIN kode min iPhone 4S forespørger, er den PIN kode jeg i sin tid valgte, der skulle bruges til at låse op for mobiltelefonens aka. smartphones funktioner.

Hvis du vil hjælpe, så må du meget gerne, hvis du bare vil fluekneppe og være bedrevidende, så spring videre til et andet forum. Hvis jeg har misforstået dit flueknepperi, så beklager jeg!

M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!

2185

44
04. december 2019 @ 21:08
ASCII jonglør
Troels Hansen skrev:

Men på trods af dette beder telefonen stadigvæk om pinkode?

Er det efter du har valgt sprog og alt det andet at du bliver bedt om en passcode ??

Efter en gendan/restore er telefonen som ny, og skal sættes op igen - i iTunes vil du også som det første, få en valgmulighed om den skal sættes op som ny, eller der skal benyttes en backup/sikkerhedskopi - her vælges opsæt som ny.


2581

84
04. december 2019 @ 21:27
Bit kongen
Troels Hansen skrev:

... så lad mig skære det ud i pap for dig. 

det behøver du ikke Troels, det er ikke mig der ikke kan finde ud af det.



8581

198
04. december 2019 @ 21:46
Poseidon
Troels Hansen skrev:

Hvis vi skal fluekneppe, så lad os. PIN står for "Personal Identification Number", så lad mig skære det ud i pap for dig. 

Den PIN kode min iPhone 4S forespørger, er den PIN kode jeg i sin tid valgte, der skulle bruges til at låse op for mobiltelefonens aka. smartphones funktioner.

Hvad han prøver at fortælle dig er at telefonen ikke beder om en PIN-kode. Den beder om det kodeord der er sat på telefonen. En PIN-kode er kun til SIM-kort, og har intet at gøre med det du viser i skærmbilledet fra iTunes.



4586

389
04. december 2019 @ 23:57
FPU

Er der ikke noget med, at man først kan nulstille sin telefon (og dermed også låsekoden), når telefonen har fået slået Find My iPhone fra via login på AppStore?

Så vidt jeg ved, kan man netop af sikkerhedsårsager ikke bare sådan lige uden videre fjerne en låsekode ved at sætte iPhonen i DFU-mode og nulstille den via iTunes (eller Finder), for så ville det jo være alt for let at nulstille en stjålet telefon.

Jeg ved godt, at det nok er længe siden, men din bedste chance for succes er at komme i tanke om låsekoden igen.

Prøv at stille dig sådan lidt af vejen og slap af, hold den (egentlig) ret tunge 4S i hånden, som du gjorde, dengang du brugte den til hverdag, luk øjnene, og lad lillehjernen og tommelfingeren prøve at klare resten. Det er i det mindste et enkelt forsøg værd.

Og drenge, jeg ved godt at I talte forbi hinanden omkring PIN-kode og låsekode, men altså: jeg har allerede åbnet den fjerde låge i min chokoladejulekalender, så jeg ser meget gerne en tone, der peger i den rigtige retning (dette er en opfordring, ikke et diktat). Husk på størrelsen på jeres julegaver, ikk'? :O)   <- Rød næse til og med den 24. december.


2185

44
05. december 2019 @ 16:56
ASCII jonglør

Hvis din 4s er låst med en Activation Lock (Find My iPhone), vil du ikke kunne starte en Restore - som jeg kan forstå på dig at du har gjort op til flere gange - eller også har du endnu ikke lavet en Restore ??


50

0
05. december 2019 @ 17:26
Novice

Jeg har lavet en restore, men uden held desværre.

Det lykkes mig at lave en restore ved at indsætte mit SIM-kort og så via "find my iPhone" lave en restore.


Tak til alle der bød ind med deres bud på en løsning!

M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!