xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan kan jeg se hvad der er gemt på min TimeCapsule?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


451

2
14. december 2019 @ 08:07
Seniormedlem

Jeg er så heldig at have fået en ny iMac til afløsning af den gamle fra '08 og ny vil jeg gerne lave sikkerhedskopier af denne, men der er ikke plads på min TimeCapsule, som nok også indeholder back up af ungernes macs.

Kan ikke lige finde ud af, hvordan jeg kommer ind på "harddisken" og ser hvad der er gemt. Vil gerne slette de mac som ikke længere er i brug.

Hvordan er det lige jeg kommer derind? 

Man kan vel også i "udelad systemarkiver og programmer" undlade at kopier systemarkiver - kan man ikke altid få fat i disse og kan man vælge hvilke programmer der skal gemmes?

På forhånd tusind tak og go weekend. 

  4
0
  413

1129

129
14. december 2019 @ 08:55
Stormogul

du kan ikke komme ind og kigge. eller det kan du godt. men du få ingenting ud af det. for du vil bruge flere år på at finde indhold af ting og sager. 

årsagen ligger i måden timemachine laver arkiver. det er tidsbaseret og dermed vil du f.eks går ind i en mappe, men du vil kun se den ene tidspunkt og den fil der er lavet om på i den mappe. ikke alle filer. så du skal vide hvornår filen er fra for at navigere til den rette mappe for at finde den rette version. time machine software gør dette struktur nemt og overskueligt. 

men, hvis du absolut gerne vil kigge der inde, så skal du på timecapsules disk finde en filer med din computers navn... så hvis din computer hedder "minmac" så finder du nok en "disk sparse image" fil med det navn, på timecapsule.

den skal du åbne med disk image, som vil gøre indholdet synlig i finder. 


451

2
14. december 2019 @ 09:02
Seniormedlem

Tusind tak for dit svar..

Kunne en løsning så være, at jeg helt slettede den og så startede forfra med at lave en sikkerhedskopi?

Har du et bud på, hvordan jeg sletter den?

Og så udelade systemarkiver og programmer?


451

2
14. december 2019 @ 09:28
Seniormedlem

Har fundet hvordan man sletter - tak for indspark og go'weekend.. 


1129

129
14. december 2019 @ 09:33
Stormogul

du kan nemt slette hele "time machine backup" for den enkelte maskine. Det er blot at komme ind på TimeCapsule drev, finde filen, og slette den. 

Så er alt slettet. 

hvis du vil ind og fifle med det enkelte mapper, så kan du prøve at læse denne artikel. det ser ud til at være muligt. 

http://osxdaily.com/2013/08/06/remove-item-from-time-machine-backups-mac-os-x/