xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Søgning i Finder
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


471

7
20. december 2019 @ 11:18
Seniormedlem

Jeg er aldrig blevet fortrolig med søgefunktionen i Finder. Jeg bruger EasyFind, men der kan jeg ikke se muligheden for at gemme de fundne filer.

Jeg skal finde alle DACOCD*.* attachments i mine lokale mailbokse og gemme dem i en mappe.

  6
1
  412

1129

129
20. december 2019 @ 11:37
Stormogul

ved at have læst en del af dine "problemer" kan jeg konkludere at du gør ting yderst og fundamentalt forkert. og for hver gang du skal lave om på noget, skal der en universitetsgrad for at løse det.

jeg ser flere spørgsmål end svar på dit problem stilling.

  1. DACOCD er dette en mappe i mail klient? eller i Finder
  2. det ser ud som om det har noget med din amazonws slice at gøre, som du har tidligere skrevet. du overfører vel ikke filer ved at maile dem til dig selv?
  3. du bliver nødt til at forklare ting mere i detaljer. ellers kan man ikke hjælpe dig på nogen måde. hvad er det du er i gang med?

osv... jeg er bange for at du griber dit problem totalt forkert.


471

7
20. december 2019 @ 12:21
Seniormedlem

Navnet på de attachments jeg ønsker at finde starter med "DACOCD" og er enten PDF eller JPG-filer.

Men ... aaaaargh! Nu søgte jeg i hjælpen til programmet og fandt ud af, at det faktisk kan det jeg efterlyser. Det skulle jeg jo have gjort før jeg postede mit indlæg. Undskyld!


1129

129
20. december 2019 @ 12:47
Stormogul

du skal ikke misforstå mig. jeg og alle andre vil mere eng gerne vil hjælpe folk her inde. 

det er derfor vi er her.

men du ser ud til at have arbejdet på det samme i flere måneder. jeg kan ikke lade være med at tænke på, at du griber ting forkert an. og når du spørger om "brøk" dele uden at vi ved helheden kan det være svært at hjælpe. for du stå måske og mangler en løsning på "skifte navne" men så glemmer du at fortælle hvad det skal bruges til, eller at der er forskellige struktur der spiller ind på det osv. 

det er altid nemmere at hjælpe når man ved hvad formål er og årsagen til alt det.

måske tager jeg fejl, det er måske et løbende projekt du arbejder på. måske er det noget gammelt noget du har overtaget. men det ser ud som om der er alt for mange lappe løsninger og manuelt arbejde involveret.

men det er godt du fik løst det med programmet du har.


4593

394
20. december 2019 @ 15:38
FPU

Towie, jeg forstår ikke, hvorfor du er "bange" for Finder, for den virker da perfekt (hos mig), hvis der skal findes filer, også attachments i Mail.

Jeg har lige lave en prøvesøgning på Mail-attachments ved at søge på navnet på en af mine medforfattere på udkast til vores videnskabelige artikler og kommunikationen omkring dem, og de dukkede op i hobetal, næsten 400 filer, som iøvrigt kan sorteres efter type, f.eks. PDF, tekst eller billede.

Nederst i Finders søge-vindue kan jeg se stien hen til en given HiLitet fil, og hvis jeg i stien dobbeltklikker på mappen umiddelbart før selve filen, åbnes den mappe, og jeg kan åbne filen direkte eller (hvad jeg foretrækker) kopiere (Alt-trække) den ud på skrivebordet og så arbejde videre i den derfra.

Jeg ved dog ikke, om Finder kan finde mail-attachments, efter at Library (Bibliotek) i bruger-mappen blev gjort usynlig. Det er den ikke i min SnowLeo, og det er måske derfor, jeg nemt kan finde alting med Finder.


471

7
20. december 2019 @ 16:45
Seniormedlem
Nihad skrev:

det er altid nemmere at hjælpe når man ved hvad formål er og årsagen til alt det.

For mig er det lidt af dilemma. Jeg ved kun alt for godt, at hvis ikke jeg lægger bånd på mig selv, så starter jeg helt tilbage ved Adam og Eva. Jeg gør mig faktisk en del anstrengelser for at få alle relevante oplysninger med, men jeg kan godt forstå din pointe og næste gang vil jeg prøve at gøre det bedre.


1129

129
20. december 2019 @ 17:39
Stormogul

du lægger der ikke bånd på dig selv, ved at kigge på opgaven med friske øjne og evt. fornyet løsning.

enhver opgave kan, som altid, splittes i små mindre og tage dem i mindre bid. men nogle skal man bare tænke mere systematisk over end andre.

ved at læse dine tidligere indlæg, så er du i gang med en større omrokering af noget lyd optagelser. du vil samtidig have dem lokal og lave om på mappe struktur, fra det som var i skyen et sted.

her vil jeg benytte lejlighed at starte forfra, og kategorisere data på den måde som du har lyst til nu.

du har først brugt noget tid på at omdøbe nogle mapper til noget andet, og nu skal de flyttes lokalt, og så skal de også kategoriseres på andet vis... jeg vil nok starte med at lave noget process der læser filstruktur og laver katalog for mig helt for fra, fremfor at tilpasse den gamle katalog der var. 

men måske har jeg ikke forstået projektet ud fra de bid du kom med.