xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan 'knækker' jeg denne - export af filer fra MS Outlook
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


386

8
26. december 2019 @ 11:02
Lærling

Hej

Jeg har en opgave, hvor jeg skal have registreret hvilke mails, jeg har modtaget fra og sendt til en bestemt gruppe brugere i løbet af 2019. Derfra skal jeg bl.a. estimere tidsforbruget, som er knyttet til mailen. Det er lidt af en opgave, men det er bare at gå i gang.

For overhovedet at få et overblik tænker jeg at eksportere disse mails fra Outlook, således at jeg kan hente dem ind i et andet program fx via csv.. Og derfra - alt efter hvordan filerne ser ud - opdele i dato, afsender/modtager, emne - og så tidsforbrug. 

Jeg er kommer så langt, at jeg får en .OLM-fil ud af Outlook. Men jeg kan ikke greje, hvordan jeg kan få indholdet af denne fil at se. Der findes adskillige OLM-viewere, men kun til Windows. 

Er der noget, jeg overser? Noget, som kunne være meget smartere?

- fra september og frem er jeg begyndt at anvende programmet Timely, som automatisk logger tid på forskellige aktiviteter. Blot et tip, hvis andre skulle sidde med samme problemstilling.


  2
0
  617
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1129

129
26. december 2019 @ 19:00
Stormogul

ud fra hvad du har forklaret, så tænker jeg et par "smart" mapper i outlook der viser afsendt mail i 2019 til denne gruppe af kontakter og en anden der viser modtaget fra denne gruppe ... 

så har du dem i hvert fald samlet.

her kan du så lave 2 mapper i finder en til modtagne og afsendte mails. trække alle disse mails fra outlook over i de respektive mapper i finder. 

så har du hver mail besked som en separat fil. 

den del af opgaven var nem nok :D

nu skal du så have lavet noget der kan læse filerne og trække diverse info ... f.eks. afsendt dato, emne osv. hvad du nu har brug for. dette kan gøres med diverse værktøjer. jeg kender dem dog ikke :D kun dem som macos kommer med, men de har ikke en grafisk brugerflade. :D

jeg kan måske lige få kigget på det på et tidspunkt som du så kan afprøve om det virker, men det er først nok du har fået alle mails over i finder.

386

8
26. december 2019 @ 19:44
Lærling

Tak - det var lige det stikord, der skulle til. Jeg skal selvfølgelig bare 1) samle mails'ene, som du foreslår; 2) Trække dem over i Devonthink. DevonThink trækker automatisk de in formationer ud, som jeg har brug for til at lave min videre registrering efter

Hurrah - min dag (og de kommende dage, ikke mindst) er reddet :-D