xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)
macnyt  /  forum  /  emne
Profilbillede
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)


6

0
06. januar 2020 @ 16:32
Nyt medlem

Kunne ikke finde en passende kategori, så undskyld jeg har valgt denne :-(

Har i flere dage forsøgt at tilføje min profil et brugerbillede, men der sker absolut ingenting.

Jeg har forsøgt med alle mulige størrelse og formater, men lige meget har det hjulpet - der sker ingenting.

Jeg er en erfaren forumbruger og har endvidere i mange år arbejdet med software udvikling, så det undrer mig meget jeg ikke lige klarer en så lille detalje.

Er der et problem på 'macnyt' pt?

  8
0
  862

4593

394
06. januar 2020 @ 17:50
FPU

Hej ReneM.

Velkommen til Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; der er bl.a.a derfor vi hænger ud herinde.

Nu er det længe siden, at jeg selv installerede mit profilbillede, og jeg tør ikke lige prøve at fjerne det og tilføje det igen, hvis der er opstået tekniske problemer i mellemtiden.

Imidlertid BURDE det jo være lige ud ad landevejen, hvis billedet er på maks. 150 x 150 pixels (stol ikke på auto-skaleringen) og de angivne formater, som er nævnt inde på din profil-side.

Hvis dit billede allerede ER på maks. 150 x 150 pixels (og i det korrekte format, som du selv skriver), kan det skyldes to forskellige ting:

1. Der er fejl i Macnyt's kode. Her må vi lige vente på, at PowerPalle ser tråden her og luger ud i koderne.

2. Inkompatibel browser. Jeg bruger normalt (en gammel) Safari, når jeg er på Macnyt, men når jeg skal lægge et billede op i en tråd, er jeg nødt til at bruge Firefox i stedet for, fordi Safari ikke kan aktivere upload-knappen.

Prøv derfor at uploade dit profilbillede i Firefox (eller i f.eks. Opera) i stedet for i Safari, hvis du ikke allerede har prøvet det. Hvis du har, er det nok tilbage til punkt 1.

Held og lykke og feed-back.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. januar 2020 @ 18:29
Stormogul

Jeg prøvede lige på egen krop og det lader til at koden er knækket således at det ikke virker. Det vil jeg kigge nærmere på og få rettet hurtigst muligt.

Nu er mit profilbillede blevet så kedeligt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

6

0
06. januar 2020 @ 19:47
Nyt medlem

Det lettede mit hjerte :-)


6

0
06. januar 2020 @ 19:48
Nyt medlem

Hej Tonny

Tak for de søde ord :-)


4593

394
06. januar 2020 @ 22:05
FPU
PowerPalle skrev:

Jeg prøvede lige på egen krop og det lader til at koden er knækket således at det ikke virker. Det vil jeg kigge nærmere på og få rettet hurtigst muligt.

Nu er mit profilbillede blevet så kedeligt.

Wee! Jeg gættede rigtigt! Call Guiness Books of Records!!!!!!!


4593

394
07. januar 2020 @ 10:43
FPU
ReneM skrev:

Hej Tonny

Tak for de søde ord :-)

Selv hej.

Jah, altså, den dér med at aige, at man bare kan spørge løs, er mere eller mindre blevet min standard-hilsen til nye medlemmer. Men det er jo ikke altid, man får stillet det rigtige spørgsmål første gang, og vi sætter en vis ære i at få løst problemerne.

Nu er det længe siden, at jeg har læst Macnyt's EULA, men der står vist nok noget om at være flink.

Macnyt er for det meste ret tilbagelænet og civiliseret, men som alle andre steder, kan der lejlighedsvis da ryge en finke af fadet, også fra undertegnede. Men for det meste har vi det sjovt.

Og den dér med feed-back er netop for at få tilbagemeldinger om, hvordan et problem blev løst, så vi kan fortælle andre om det en anden gang, hvis problemet opstår igen.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
08. januar 2020 @ 19:44
Stormogul

Så virker profil-billede-upload-funktionen igen og jeg har enda rettet lidt i den så den er drag-and-drop og lettere at benytte (I hope)...


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. januar 2020 @ 14:48
Stormogul

Og mindre forbedringer og en enkelt mindre fejl rettet.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger