xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny funktion i macOS som jeg helt har overset
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. januar 2020 @ 19:56
Stormogul

Hvornår mon den er blevet introduceret i macOS.

Hold muse-markøren over den grønne cirkel i øverste venstre hjørne af et vindue. Prøv igen alt imens option-tasten er nedtrykket, så kommer der yderligere funktioner.

Den var helt ny for mig...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  4
1
  612

291

45
11. januar 2020 @ 20:09
Juniormedlem

Det kom med Catalina i forbindelse med Sidecar. Hvis en iPad (eller anden ekstra skærm) er tilsluttet dukker den op nederst i listen, som det vises på et af skærmbillederne her.


2185

44
11. januar 2020 @ 20:20
ASCII jonglør

Den viste menu kom i Catalina - men split featuren (en mere manuel version)  kom i Mac OS El Capitan

Hvordan det virker kan findes her: Brug af to Mac-apps side om side med Split View


8581

198
11. januar 2020 @ 20:27
Poseidon

Pop-up menuen er ikke i Mojave, som jeg kører med, så det er en Catalina besked. Selve funktionaliteten har været der siden El Capitan.

Du kan trykke på den grønne knap og holde muse-tasten nede, og så trække vinduet til højre eller venstre side for at få det til at side fast.

Og holder du bare alt-tasten nede og trykker på den grønne knap, så skalerer vinduet bare til at fylde så meget det kan uden at være fuld skærm.. Sådan som funktionen burde virke! Længe leve Mac OS. :P


2581

84
12. januar 2020 @ 08:29
Bit kongen

Det er super brugbart hvis man har en eller flere eksterne skærme på sin bærbare, jeg arbejder tit med 1 eller 2 skærme på min Macbook, alt efter om jeg arbejder hjemme eller på kontoret. Da jeg så også arbejder med flere programmer + Windows i Fusion og op til 5 - 6 spaces kan det godt blive lidt hidsigt at finde rundt i tilsidst. 

Læg dertil alle tastatur genveje ..

Uden https://mediaatelier.com/CheatSheet/ var jeg stået af forlængst.