xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Homekit ... Hvad har I og hvordan syntes i det virker?
Kategori: Automatisering (HomeKit)


350

4
03. februar 2020 @ 18:58
Lærling

I vores hus har vi pt. kun dør låsen fra Danalock samt noget HUE lys. 

Danalock virker egentlig ok 97% af tiden. de sidste 3% er sindssygt frustrerende. Faktisk er vi endt med, at have en nøgle gemt udenfor, da vi nogle gange nu ikke har kunnet komme ind :-(

Så hvad har i af Homekit og acc. (Jeg tænker her ikke på ATV, Homepods osv.) Men alene på smart udstyr der skulle gøre vores liv lettere og smartere. 

Vh

Hans

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)
  25
16
  1483

30

3
03. februar 2020 @ 19:22
Let øvet

Jeg har efterhånden Philips Hue i alle afskygninger både inde og ude og meget tilfreds med. 

Har også en Danalock på kælderdøren, men den virker aldrig, så den dropper jeg snart og smider i havnen:-/

Mvh. Morten

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

217

11
03. februar 2020 @ 19:27
Juniormedlem
  • 15 stk. Trådfri pærer
  • Trådfri outlet
  • Netatmo Weather Station 
  • Eve Energy
  • Eve Door sensor
  • Netatmo Røgalarm
  • 2 stk. Logi Circle overvågningskameraer 

(samt 2 ATV og 1 HomePod)

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

8581

198
03. februar 2020 @ 19:50
Poseidon

Philips Hue strips i soveværelset med sensor og knapstyring, pærer som er knapstyret i kontoret, loftslampe på 2 sensorer på reposen - 98% tilfreds med alt det. Jeg kan faktisk slet ikke se mig køre uden Philips Hue over det hele lige fra start af, når jeg engang får en stor hytte. Det eneste jeg kan klage over at jeg ikke synes deres Hue App er fuldt ud intuitiv, samt ville have rigtigt godt af at have en ordentlig iPad brugerflade og ikke noget telefonport, og så ville jeg gerne have mere end kun to forskellige tidsblokke på sensorerne. Men det er småting i det store hele.

Tado smart radiatorer på næsten alle radiatorer i hjemmet. Har kun haft dem en måned, så skal lige se om jeg rent faktisk sparer noget på lang sigt. Kan dog godt lide dem indtil videre. Det eneste jeg savner er lidt smartere funktioner omkring deres automatiske vinduedetektion, samt en Apple Watch app.

Homekit har jeg ikke meget at klage over, det virker faktisk bedre end jeg havde forventet. Tror det eneste jeg gerne ville have var en mere klar indikation over hvornår specifikke betegnelser på ting henviser direkte til noget Homekit-relateret, når man arbejder i andre firmaers apps (Såsom Hue, og Tados). Og så ville jeg gerne kunne kalde mine rum for ting på dansk, men stadig have Siri kunne forstå dem på engelsk. Eneste problem jeg har, er at når jeg beder Siri om at tænde lys i ét specifikt rum, så tænder hun alle i hytten. Sjovt nok er der ingen problemer hvis hun skal slukke dem. Men bruger næsten aldrig Siri til at tænde, da de fleste lys er på sensorer.

Har overvejet Google Nest Hello, men den er vidst ikke Homekit kompatibel, samt Logitech Circle 2 kameraer, fordi vi har haft en del indbrud i kvarteret.. Men omvendt ejer vi ikke meget materielt af værdi der er værd at stjæle, så det ville kun være for at kunne sige 'Ha, politiet har gode optagelser af dig! Nyd 12 år i Statsfængslet!'.. ;)


186

13
04. februar 2020 @ 12:36
Novice

"Faktisk er vi endt med, at have en nøgle gemt udenfor, da vi nogle gange nu ikke har kunnet komme ind :-("


ahahaha :) og så en DanaLock, fnis


186

13
04. februar 2020 @ 12:48
Novice

Dvs, finder folk nøglen, ripper hele hjemmet, hvad så med din forsikring :)

pisse smart system du har der bassemand


8581

198
04. februar 2020 @ 13:19
Poseidon
RPI skrev:

Dvs, finder folk nøglen, ripper hele hjemmet, hvad så med din forsikring :)

pisse smart system du har der bassemand

Du har virkelig aldrig hørt om folk som gemmer en ekstra nøgle udenfor.....?


186

13
04. februar 2020 @ 13:30
Novice
David Munch skrev:
RPI skrev:

Dvs, finder folk nøglen, ripper hele hjemmet, hvad så med din forsikring :)

pisse smart system du har der bassemand

Du har virkelig aldrig hørt om folk som gemmer en ekstra nøgle udenfor.....?

Du har virkelig aldrig hørt om folk som gemmer en ekstra nøgle udenfor.....? Som så har har indbrud, uden TEGN på indbrud....? og det bedste sted at fortælle den slags, det er da helt klart på internettet, det er det da :)


57

2
05. februar 2020 @ 20:43
Novice

En garageportåbner der er forbundet til Homekit via Homebridge.

I doubt, therefore I might be.

8581

198
06. februar 2020 @ 09:24
Poseidon
RPI skrev:

Du har virkelig aldrig hørt om folk som gemmer en ekstra nøgle udenfor.....? Som så har har indbrud, uden TEGN på indbrud....? og det bedste sted at fortælle den slags, det er da helt klart på internettet, det er det da :)

Nej, jeg har faktisk aldrig hørt om nogen som havde indbrud pga. deres gemte nøgle udenfor.


61

3
07. februar 2020 @ 13:50
Novice

“Bassemand”... Jeg kommer aldrig til at forstå, hvilken psykostruktur der fører til, at man har behov for at tale ned til folk, man ikke kender bag et anonymt forumnavn. 


350

4
07. februar 2020 @ 15:43
Lærling

Fedt.. Link? hader min nuværende garageport model med en fjernbetjening. 

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

350

4
07. februar 2020 @ 15:47
Lærling

@ RPI Jeg aner ikke hvor du stammer fra, ej heller hvordan du kommer på at kalde mig bassemand. 

Hvis du havde noget at bidrage med i tråden ville det være fedt. Dit nuværende bidrag er mest bare patetisk og tja.. en smule tragikomisk. 

Smut gerne ud og mød nogle mennesker i den virkelige verden, få pudset dine sociale skills lidt af, og kom så igen hvis du har noget Homekit relateret at bidrage med. 

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

362

18
07. februar 2020 @ 16:21
Lærling
Hans J skrev:

Fedt.. Link? hader min nuværende garageport model med en fjernbetjening. 

Denne kunne være en løsning, liiidt pricey dog


Samson


362

18
07. februar 2020 @ 16:25
Lærling

Her i huset bruger vi Homekit til Philips Hue, August dørlås og Tado termostater.

Jeg har rodet lidt med at have en "Homebridge" kørende på en Raspberry.
Formålet var at kunne slukke (Samsung) TV, som datteren havde tændt og derefter forladt.
Men det var noget ustabil.

Samson



4593

393
07. februar 2020 @ 18:52
FPU

Jeg bruger slet ikke Homekit, og ALT virker hele tiden.

Fortiden længe leve! ;o)


4593

393
07. februar 2020 @ 18:52
FPU

Jeg bruger slet ikke Homekit, og ALT virker hele tiden.

Fortiden længe leve! ;o)


163

3
07. februar 2020 @ 21:34
Novice

Og b9 oled tænder om morgenen.

Homepods spiller når jeg kommer hjem

Philips hue vækker mig om morgenen og fatter ud i hverdagene når jeg skal sove


186

13
08. februar 2020 @ 14:36
Novice

Undskyld det sene svar, der var lige lidt CPR leak der skulle kigges på..

Men nå nå


186

13
08. februar 2020 @ 18:37
Novice

Ah ja, for at "bløde lidt op" så kan jeg henvise til denne http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=157890058720246413

Hvor det er HELT OK, at kalde folk for en idiot, ikke direkt self, hellere bruge en masse underlige ord... ?

Og det er en person som er "hjælpsom" ifølge "om macnyt" - Manden/personen kunne lige så godt have skrevet " Er du dum på den ansigt eller hvaaar" ? :)

Jeg er mere dirtekt og kalder dig en idiot hvis jeg mener du er det, er det virkelig så svært at forstå ?

Og nej Nihad, gider ikke svare, du har sikkert også travlt med at skære brød med din hammer ???? Hvad fuck er det for en omgang lort at lukke ud.... Ahhh ja han er jo derover fra...





Altså Jylland. (har du fået styr på dine spam servers.... ? )


186

13
08. februar 2020 @ 19:58
Novice

%når du bruger hammer til at skære brød, så få du håndværker brød. 

du skal bruge den rette værktøj til opgaven.% 

SÅDAN underlige tegn, hvad fuck sker der, Fedt/Umut skrevet faktisk(<- den er bare sjov) :) Den er sendt direkt til Dybwoooooot


186

13
08. februar 2020 @ 20:45
Novice

Og hvis det er fordi i ikke kan finde ud af det, så her https://hackertarget.com/ , prøv at slå nihad.dk op på div lister, undersøg lidt på Google, etc, så bimler det frem med sjove data. 

Men Sådan er det som regl med folk fra Jylland.....

Her er en start.

159.69.150.176

220-pluto.securemx.dk

220-saturn.securemx.dk

algebra.nu

babygo.nihad.dk

bosnae.securemx.dk

cal.nihad.dk

config.eminovic.ba

dev.nihad.dk

fubar.eminovic.ba

fubar.securemx.dk

izbori.stolac.info

jasm.dk

life.nihad.dk

mac.nihad.dk

mail.eminovic.ba

mail.fubar.eminovic.ba

mx.eminovic.ba

pluto.securemx.dk

saturn.securemx.dk

securemx.dk

test.nihad.dk

touran.nihad.dk

webmail.eminovic.ba

webmail.securemx.dk


1045

26
08. februar 2020 @ 22:24
Stormogul

Har også Trådfri pærer, og det jeg er mest glad for i HomeKit, er den regel der hedder:

Tænd udendørsbelysning/skur når nogen kommer hjem, men kun når det er mørkt (solnedgang) og sluk igen efter 10 min.

Bedre end en sensor, der reagerer på alt der bevæger sig. 

Mvh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

186

13
08. februar 2020 @ 22:33
Novice
Beman skrev:

Har også Trådfri pærer, og det jeg er mest glad for i HomeKit, er den regel der hedder:

Tænd udendørsbelysning/skur når jeg kommer hjem, men kun når det er mørkt (solnedgang) og sluk igen efter 10 min.

Bedre end en sensor, der reagerer på alt der bevæger sig. 

Mvh

Hvad er det præcis du benytter dig af, er lidt i gang med det samme, homemade that is, køre motorcykle, wrooom wrooom.. planen er lidt at havelågen åbner når maskinen er min 20m fra låge, lys der tænder og slukker så snart "enhed" er inde i huset.... Er næsten på plads, sådan en sølle raspberry pi og lidt klog kode kan mange ting, men hvad bruger DU... Kunne jo være man fik et fif eller 2... (Dvs du skal sige mere end een ting..... get it... jokes) Altså lågen kan åbne, via en dims, en motor, en hjemmebygget arm (Den er højrehåndet) og så noget med en fjeder.... Men hvad nu hvis det ikke virker. Er vi så ude i noget med en stige og hvad så med min "kværn" skal hun bare stå der... ? Iha altså, alt det elektronik.... Det er sådan en lille en her https://www.youtube.com/watch?v=z-ZTDqBXQyo . Er kommet for sent på arbejde een gang, sagde til min chef, at hvis hun ikke ville se det igen mågtte hun diske op med sådan en... så det fik jeg... 


1045

26
08. februar 2020 @ 22:46
Stormogul
RPI skrev:
Beman skrev:

Har også Trådfri pærer, og det jeg er mest glad for i HomeKit, er den regel der hedder:

Tænd udendørsbelysning/skur når jeg kommer hjem, men kun når det er mørkt (solnedgang) og sluk igen efter 10 min.

Bedre end en sensor, der reagerer på alt der bevæger sig. 

Mvh

Hvad er det præcis du benytter dig af, er lidt i gang med det samme, homemade that is, køre motorcykle, wrooom wrooom.. planen er lidt at havelågen åbner når maskinen er min 20m fra låge, lys der tænder og slukker så snart "enhed" er inde i huset.... Er næsten på plads, sådan en sølle raspberry pi og lidt klog kode kan mange ting, men hvad bruger DU... Kunne jo være man fik et fif eller 2... (Dvs du skal sige mere end een ting..... get it... jokes) Altså lågen kan åbne, via en dims, en motor, en hjemmebygget arm (Den er højrehåndet) og så noget med en fjeder.... Men hvad nu hvis det ikke virker. Er vi så ude i noget med en stige og hvad så med min "kværn" skal hun bare stå der... ? Iha altså, alt det elektronik....

Når vi kommer med vores wroom wroom, reagerer vores naboer. De løber ud og åbner døren til garagen. Har ingen havelåge, så det er svært at sætte sig ind i din problematik, RPI. Ellers kører stigen manuelt i tre trin. Bruges til nabo-hygge over hækken.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

186

13
08. februar 2020 @ 22:58
Novice
Beman skrev:
RPI skrev:
Beman skrev:

Har også Trådfri pærer, og det jeg er mest glad for i HomeKit, er den regel der hedder:

Tænd udendørsbelysning/skur når jeg kommer hjem, men kun når det er mørkt (solnedgang) og sluk igen efter 10 min.

Bedre end en sensor, der reagerer på alt der bevæger sig. 

Mvh

Hvad er det præcis du benytter dig af, er lidt i gang med det samme, homemade that is, køre motorcykle, wrooom wrooom.. planen er lidt at havelågen åbner når maskinen er min 20m fra låge, lys der tænder og slukker så snart "enhed" er inde i huset.... Er næsten på plads, sådan en sølle raspberry pi og lidt klog kode kan mange ting, men hvad bruger DU... Kunne jo være man fik et fif eller 2... (Dvs du skal sige mere end een ting..... get it... jokes) Altså lågen kan åbne, via en dims, en motor, en hjemmebygget arm (Den er højrehåndet) og så noget med en fjeder.... Men hvad nu hvis det ikke virker. Er vi så ude i noget med en stige og hvad så med min "kværn" skal hun bare stå der... ? Iha altså, alt det elektronik....

Når vi kommer med vores wroom wroom, reagerer vores naboer. De løber ud og åbner døren til garagen. Har ingen havelåge, så det er svært at sætte sig ind i din problematik, RPI. Ellers kører stigen manuelt i tre trin. Bruges til nabo-hygge over hækken.

Det gør mine også, det er jo derfor man har den, og min nabo har en smuk datter.... Hold nu helt op et sæt forlygter. Har sagt det kommer ikke til at ske, men man kigger jo alligevel, selvom man er ved at være en gammel gris...

Dvs stige det er vejen frem... Fair nok, så må der noget motor på... Helst noget der knirker.

Og min stige har altså mere end 3 trin (Den var til pigerne)