xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's streaming tjeneste (Apple TV+)
macnyt  /  forum  /  emne
Lost efter iTunes
Kategori: Apple's streaming tjeneste (Apple TV+)


1103

6
12. februar 2020 @ 17:47
Stormogul

Hej

Jeg synes jeg er temmelig lost efter iTunes er blevet sendt i graven og Apple TV app'en er opstået.
Jeg vil gerne se videoer lavet i iMovie på mit TV og iøvrigt også se TV optagelser fra EyeTV på mit TV.
I første omgang må det med EyeTV lige vente.
Jeg har et Samsung TV med Apple TV appen installleret. Her ser der overhovedet ikke ud til at gemme sig andet end de film man kan købe/leje hos Apple. Anderledes er det når man kigger på iPhonen. Her gemmer der sig egne videoer i Apple TV app'en. Allerede her er jeg ret forvirret - for hvor skal jeg så finde mine egne sager i Apple TV på mit TV. Ingen steder tilsyneladende.
Nå, næste problem er at selvom jeg eksporterer en film i iMovie og trækker den ind i Apple TV app'en på min Mac, så dukker den ikke op på min iPhone - og ej heller nogle steder på min gamle Apple TV 3. Jeg har oprettet "Deling i hjemmet" på alle enheder og visse andre gamle videoer kan jeg såmænd godt se i Apple TV app'en på min iPhone (Men ikke i Apple TV appen på mit TV)
Hvordan pokker kommer jeg til at se hjemmelavet indhold på mit TV - eller i de mindste på min iPhone/Apple TV 3?

  12
0
  963

1103

6
12. februar 2020 @ 18:11
Stormogul

Jeg har iøvrigt prøvet begge disse metoder, men selvom vidoen kommer ind i Apple TV på min Mac, dukker de ikke op på andre enheder.


1103

6
13. februar 2020 @ 10:58
Stormogul

For god ordens skyld skal jeg måske præcisere at det drejer sig om videoer der befinder sig på min Mac, men som jeg gerne vil kunne dele/streame til mit TV eller Apple TV boks..


8586

198
13. februar 2020 @ 12:38
Poseidon

Uden at vide om man skal, kan/skal man så logge ind med sit Apple ID på Apple TV appen på TV'et for at det virker?


1103

6
13. februar 2020 @ 13:21
Stormogul

Ja altså det skal man under alle omstændigheder for at bruge Apple TV+ tjenesten.


927

49
13. februar 2020 @ 14:57
Veteran

Der er en orange ikon på dit Apple TV de vist nok hedder Computer. Jeg er pt på arbejde, så jeg kan ikke lige huske hvad den app hedder, ud over at den er orange. Der har du adgang til al dine hjemmelavet sange og iMovie clips som ligger på dine computer. Der dukker alle mine MP3’er fra appen Musik og alle film fra appen Apple TV op.

Du kan ikke bruge appen Apple TV+ på Apple TV til dine private mediesamling. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1103

6
13. februar 2020 @ 17:54
Stormogul

Tak. Jeg er med på at jeg skal finde dem der. Der ligger der såmænd også andre hjemmevideoer, en ny jeg lavet importeres også hertil den problemer på Mac'en i Apple TV app'en/Bibliotek/Egne Videoer. Den kan bare ikke ses på andre enheder. Det kunne tyde på at det er *.mov formatet som iMovie gemmer i der ikke duer. Det skal åbenbart ændres til *.mp4 Det er jo grotesk at de formater iMovie kan gemme i, ikke er kompatible med andre Apple enheder. Nu må jeg så lede jeg efter en måde at konvertere *.mov filer til *.mp4. Det er temmelig langt ude hvis man skal købe et tredjeparts program for det. Jeg håber virkelig der er bygget en løsning ind i OSX et eller andet sted.


253

35
13. februar 2020 @ 18:04
Juniormedlem

Prøv om ikke Handbrake kan klare konverteringen fra .mov til .mp4/.m4v.

vh. Carsten


927

49
13. februar 2020 @ 18:58
Veteran
MacWin skrev:

Tak. Jeg er med på at jeg skal finde dem der. Der ligger der såmænd også andre hjemmevideoer, en ny jeg lavet importeres også hertil den problemer på Mac'en i Apple TV app'en/Bibliotek/Egne Videoer. Den kan bare ikke ses på andre enheder. Det kunne tyde på at det er *.mov formatet som iMovie gemmer i der ikke duer. Det skal åbenbart ændres til *.mp4 Det er jo grotesk at de formater iMovie kan gemme i, ikke er kompatible med andre Apple enheder. Nu må jeg så lede jeg efter en måde at konvertere *.mov filer til *.mp4. Det er temmelig langt ude hvis man skal købe et tredjeparts program for det. Jeg håber virkelig der er bygget en løsning ind i OSX et eller andet sted.

Du importerer ikke filer over på din Apple TV. Du streamer dem direkte fra din Mac     

Jeg prøvede at genskabe problemet her hjemme, og jeg fik samme fejl som dig. Så prøvede jeg at synkronisere telefonen med min Mac via kabel, og - vupti - så kom min nylavet iMovie sekvens over på min iPhone (sammen med en masse skrammel jeg har overset som burde have været kommet med over -  samt fjernet nogle andre filer burde være slettet). Så jeg er ret sikker på det er en synkroniseringsfejl når man bruger WiFi. Jeg ved ikke lige hvorfor og hvad der sker. Men kabel virker. Det er ikke godt nok, men måske virker det igen i iOS 14.

"Jeg har et Samsung TV med Apple TV appen installleret"

Ved du om denne Apple TV app du har på dit Samsung tv overhovedet er lavet til at streame privat content fra en Mac? Er det ikke kun subscription only stuff du kan køre på den app?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1103

6
13. februar 2020 @ 19:30
Stormogul
Ufomekaniker skrev:

Du importerer ikke filer over på din Apple TV. Du streamer dem direkte fra din Mac     

Nej det er rigtigt. Det er heller ikke det jeg skriver. Jeg skriver at jeg importerer filen til Apple TV app'en på min Mac.
(Apple TV app'en ->Arkiv -> Importer)

Jeg prøvede at genskabe problemet her hjemme, og jeg fik samme fejl som dig. Så prøvede jeg at synkronisere telefonen med min Mac via kabel, og - vupti - så kom min nylavet iMovie sekvens over på min iPhone (sammen med en masse skrammel jeg har overset som burde have været kommet med over -  samt fjernet nogle andre filer burde være slettet). Så jeg er ret sikker på det er en synkroniseringsfejl når man bruger WiFi. Jeg ved ikke lige hvorfor og hvad der sker. Men kabel virker. Det er ikke godt nok, men måske virker det igen i iOS 14.

Jamen det er jo fint at det kan fungere på den måde når filen skal bruges på iPhonen.
Det er bare ikke det jeg forsøger. Jeg forsøger at få mit Apple TV (Det fysiske) til at "se" de filer der ligger i Apple TV app'en på min Mac. (Fandens til forvirring når både app'en og den fysiske boks hedder det samme. Måske hedder det i virkeligheden bare "TV" på Mac'en, men det skaber jo nok også forvirring. )

"Jeg har et Samsung TV med Apple TV appen installleret"

Ved du om denne Apple TV app du har på dit Samsung tv overhovedet er lavet til at streame privat content fra en Mac? Er det ikke kun subscription only stuff du kan køre på den app?

Nej, Apple TV app'en på mit TV kan åbenbart ikke streame privat indhold, men det er også ret forvirrende, for det kan man jo godt når det handler om Apple TV app'en på iPhonen eller på det fysiske Apple TV.
Det er noget værre rod Apple.



Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Prøv om ikke Handbrake kan klare konverteringen fra .mov til .mp4/.m4v.

vh. Carsten

Tak. Jeg prøvede det som noget af det første. Det preset jeg valgte endte med en stor nedgang i kvaliteten, så jeg må prøve eksperimentere noget mere med Handbrake.



927

49
13. februar 2020 @ 23:27
Veteran

Jeg er rimelig dum til det her. Kan du lave en tegning af hvad du mener?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
13. februar 2020 @ 23:27
Veteran

-

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1103

6
14. februar 2020 @ 09:15
Stormogul

Hvad tænker du jeg skal lave en tegning af?