xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Er du god til Numbers?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


38

0
19. februar 2020 @ 12:44
Let øvet

Har dette der skal regnes ud i en formel i Numbers. Er det en SUMIF?

Spilles hullet i par, gives 2 point.             (Cellerne “Par + Sph - Score =  0, giver 2 i cellen “Point”)

Spilles hullet 1 over par gives 1 point.     (Cellerne “Par + Sph - Score = -1, giver 1 i cellen “Point”)

Spilles hullet 2 over par gives 0 point.   (Cellerne “Par + Sph - Score = -2, giver 0 i cellen “Point”)

Spilles hullet 1 under par gives 3 point.  (Cellerne “Par + Sph - Score = 1, giver 3 i cellen “Point”)

Spilles hullet 2 under par gives 4 point.  (Cellerne “Par + Sph - Score = 2, giver 4 i cellen “Point”)

Spilles hullet 3 under par gives 5 point.  (Cellerne “Par + Sph - Score = 3, giver 5 i cellen “Point”)

Når formlen er indsat skal “cellen Point” stå som et 0 til der bliver indtastet tal i “Score”

Håber der er en der kan hjælpe. Ha en go dag!

  7
2
  572

52

3
19. februar 2020 @ 19:21
Novice

IF(B4;B2+B3−B4;0)

Ovenstående formel indsat i B5 når Par, Sph, Score og Point står i celle A2 til A5 og tallene i søjle B.


38

0
20. februar 2020 @ 14:51
Let øvet

Hej studmac,

Mange, mange tak :-) Nu virker det. Lavede dog en lille ændring, så den færdige formel ser sådan her ud : IF(B10;B8+2+B9−B10;0) satte et 2+ til.


455

18
20. februar 2020 @ 18:16
Seniormedlem

Nysgerrig. Jeg bruger Excel og har aldrig brugt Numbers. Jeg har heller ikke spillet golf, men ville dog lig se om jeg kunne løse opgaven i Numbers. Jeg kan ikke forstå formlen og kan ikke få den til at virke. Jeg kan ikke finde "IF" i formelmuligheder og der refereres til forskellige celler (eksempel B10 i s.f. B4). Er I venlige at skære det ud i pap for mig😀. På forhånd tak.


38

0
20. februar 2020 @ 20:05
Let øvet

Hej Michael,

Selv gik jeg på youtube og søgte på forskellige formler. Det lære man meget ved. Prøv selv at søge på f.eks "mac numbers IF"

God fornøjelse med det. Der kommer til at gå mange timer ...


455

18
20. februar 2020 @ 20:29
Seniormedlem

Jeg går igang. Takker.


455

18
20. februar 2020 @ 20:56
Seniormedlem
Torben Linde skrev:

Hej Michael,

Selv gik jeg på youtube og søgte på forskellige formler. Det lære man meget ved. Prøv selv at søge på f.eks "mac numbers IF"

God fornøjelse med det. Der kommer til at gå mange timer ...

Forklaringen var meget simpel. Den film jeg fandt om "IF" var i Numbers ver. 3.0  - "IF" er i Numbers ver. 6.2 (min ver.) oversat til dansk, så der hedder det "HVIS".........se så kører alt straks som det skal.


38

0
20. februar 2020 @ 21:51
Let øvet

Jeg blev træt af at se engelske youtube film på engelsk om numbers for så bagefter skulle regne ud hvad formelen hed på dansk. Så jeg gik ind i 

System indstillinger

Sprog & område

Programmer

Derinde satte jeg Numbers til at køre engelsk. Det er lidt nemmere. Her er der nogle indslag om brugen af Numbers hvis du skulle ha lyst. Youtube