xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Skurke i film må ikke bruge Apple-produkter
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2252

150
27. februar 2020 @ 14:29
ASCII jonglør

Under en gennemgang af en scene i filmen ’Knives Out’ bekræftede Rian Johnson noget, der har været rygter om i årevis: at Apple ikke tillader skurke at bruge iPhones eller andre Apple-produkter. 

»Jeg ved ikke, om jeg skal sige det«, siger den amerikanske filminstruktør Rian Johnson pludselig, da han sammen med Vanity Fair gennemgår en af scenerne i hans seneste film, ’Knives Out’.

Han har netop rost rekvisitørerne for altid at sørge for, at uret var indstillet korrekt på karakterernes mobiltelefoner i forhold til manuskriptet og ens i forhold til alle de andre smartphones på settet.

»Jeg siger det, for det er meget interessant«, fortsætter han så alligevel.

»Apple vil gerne lade folk bruge iPhones i film, men, og det her er afgørende, hvis man nogensinde ser en film, der involverer et mysterium, så må de onde aldrig have en iPhone«.

20 år gammelt rygte

Rian Johnsons udsagn bekræfter et rygte, der har floreret i mange år, om, at Apple skulle være ekstremt kontrollerende omkring produktplacering i film og på tv.

* * * * *

Well, godt at vide, at dem der har Apple-produkter ikke er skurke - simpelthen   - selvom den bette detalje så naturligvis fjerner al spænding allerede to minutter inde i en i krimi-film: "Han bruger jo ikke iPhone, så det må være ham, der er morderen!" Læs hele historien på:

Hollywood-instruktør bekræfter 20 år gammelt rygte: Skurke i film må ikke bruge Apple-produkter


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  5
1
  529

927

49
28. februar 2020 @ 05:39
Veteran

https://newsbreak.dk/gode-mennesker-bruger-iphone-daarlige-android/

Det er vel også ok, at have den holdning. Jeg er sikker på, at B&O har samme holdning til deres produkter i TV. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2252

150
28. februar 2020 @ 07:58
ASCII jonglør

Enig, det kan være OK. Min bekymring kører mere på, at jeg, som elsker krimifilm, fremover ikke får længere suspence end de første par minutter, nu hvor jeg kan gætte morderen/skurken ud fra vedkommmendes valg af mobiltelefon hhv. computer. Det er jo ganske enkelt en tragisk universel Spoiler-alert.

Så jeg mener.....har PR-folkene hos Apple samt filmproducenterne overhovedet tænkt sig om?

Ihvertfald ikke mærkeligt, at parterne har holdt denne bette detalje hemmelig   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4586

389
28. februar 2020 @ 09:43
FPU

Jemen, hov, i Livsfarlig løgn sniger Anold sig jo ind på den slemme, slemme ambassadørs kontor og starter en computer op for at napse nogle data.

Man ser ganske vist en arabisk udgave af Windows 3.11 på skærmen, men boot-lyden, den er altså fra en Macintosh!


396

2
28. februar 2020 @ 09:44
Lærling

Hvem var morderen?

Ham med Samsung mobilen :)


  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

4586

389
28. februar 2020 @ 09:49
FPU
Factory skrev:

Enig, det kan være OK. Min bekymring kører mere på, at jeg, som elsker krimifilm, fremover ikke får længere suspence end de første par minutter, nu hvor jeg kan gætte morderen/skurken ud fra vedkommmendes valg af mobiltelefon hhv. computer. Det er jo ganske enkelt en tragisk universel Spoiler-alert.

Så jeg mener.....har PR-folkene hos Apple samt filmproducenterne overhovedet tænkt sig om?

Ihvertfald ikke mærkeligt, at parterne har holdt denne bette detalje hemmelig   

Det er vel ikke meget anderledes end de go'e gamle westerns. Dengang de blev lavet i S/H, bar heltene hvide cowboy-hatte og skurkene sorte hatte, så det amerikanske publikum kunne holdes i hånden og ikke blev villedt til at holde med de forkerte. Det er faktisk derfra at begrebet "black hat hackers" om destruktive hackere stammer fra.

Indianerne var der jo aldrig tvivl om, for de var jo lette at genkende, og de var jo altid baddies.