xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Er der nogle Windows 10-folk herinde?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


881

6
14. marts 2020 @ 16:10
Veteran

Hej folkens,

Håber der lige er en Windows 10 kyndig herinde :-)  der måske kan give en Mac-bruger et lille tip? 

I disse Corona-tider, har jeg måttet støve en Dell 7470 af (ja, okay, den er kun 3-4 år gammel...) som lige skal anvendes til noget hjemmearbejde de næste par ugers tid. I den forbindelse skal den opgraderes fra Win7 til Win10.

Den er født med Win7, men Win10 skiven er med fra Dell og jeg har fulgt Dell's vejledning 100% for opgradering (ændringer i BIOS osv.) men lige meget hvad jeg gør, så ender den med ikke at kunne finde noget Ethernet/Netværkskort og vil heller ikke læse en USB-stick fra en anden Windåse med alle Dell-driverne på. Selve Win10 ser ud til at køre som det skal overordnet. 

Der er en hav af manglende drivere i Enhedshåndtering (se billede)

Under installationen kom den med en valgmulighed vedr. TPM - se foto. Jeg valgte først F12 og prøvede en ny installation hvor jeg valgte Esc. I BIOS er TPM = 1,2 og aktiveret.

Hvordan dælen løser man lige det her, når man ikke har hul igennem til at få nogle drivere, når der ikke findes direvere på DVD eller på selve computeren?

ELLER - kender I til noget Windows-forum der "virker", som dette Mac-forum her? :-)

  5
0
  669

1130

15
14. marts 2020 @ 17:01
Stormogul

Det sidst kender jeg ikke lige noget til.

Har du prøvet at højre klikke på Ethernet-Controller og vælge opdatere driver eller vælge egenskaber også opdatere driver og se om den finder noget?

Måske kan du finde drivere her?

l MBP 16 2023 l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

881

6
14. marts 2020 @ 17:10
Veteran
Antoni Nygaard skrev:

Det sidst kender jeg ikke lige noget til.

Har du prøvet at højre klikke på Ethernet-Controller og vælge opdatere driver eller vælge egenskaber også opdatere driver og se om den finder noget?

Måske kan du finde drivere her?

Ja, jeg har klikket :-) som jeg skriver, den finder ikke nogen drivere når der søges, hverken på PC'en eller på DVD'en. Og ja, jeg har jo via en anden PC hentet alle driverne fra Dell.com til en USB_stick og den kan jo ikke læses !


1130

15
14. marts 2020 @ 17:28
Stormogul

Det mig der sidder og sover.. :/

Er det en USB pind med USB 3.x? eller hvis det muligt måske prøve en med USB 2.0

Så skal der brændes en skive med driverne på, hvis du har mulighed for det?

l MBP 16 2023 l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

234

11
14. marts 2020 @ 17:32
Juniormedlem
Dirla skrev:

Hej folkens,

ELLER - kender I til noget Windows-forum der "virker", som dette Mac-forum her? :-)

Hej Dirla.

Her er en mulighed https://www.hardwareonline.dk/forum.aspx

Du kan evt. se om du vil betale for at blive medlem her https://forum.komputer.dk/forums/  

Jeg har ikke brugt nogle af forrummene selv, men måske kan de svar på dine spørgsmål.



881

6
14. marts 2020 @ 18:40
Veteran
Antoni Nygaard skrev:

Det mig der sidder og sover.. :/

Er det en USB pind med USB 3.x? eller hvis det muligt måske prøve en med USB 2.0

Så skal der brændes en skive med driverne på, hvis du har mulighed for det?

Go' idé. Det har jeg ikke tænkt på. Brændte en skive - nu er der hul igennem til Dell.com 

Tak for et godt tip.