xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Macbook Pro 2012 lukker ned med strømforsyning tilsluttet.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


4

0
16. marts 2020 @ 10:21
Nyt medlem

Hej.Min Macbook Pro 2012 macOS 10.13.6,er begyndt at lukke ned tilfældigt, selv om at der er tilsluttet strømforsynning og strøm-styring er sat til ikke at lukke ned,når den er tilsluttet ext. strøm.SMC er resat.Er der nogen der har foreslag tilløsninger?Hardware eller noget software/pref.

Tak

  13
1
  713

2581

84
16. marts 2020 @ 11:19
Bit kongen
Ming skrev:

Hej.Min Macbook Pro 2012 macOS 10.13.6,er begyndt at lukke ned tilfældigt

Start med at fjerne alt der måtte være tilsluttet også via bluetooth.

Hvis muligt så fjern ram klodser udover det nødvendige.

Lav en ny bruger konto, luk maskinen end og start op og log kun på den nye konto for at se om fejlen stadigt optræder. 

Det drejer sig dybest set om at gå systematisk frem, ligegyldigt hvor småt det kan forekomme så prøv det.

Måske er det den App du installerede i sidste uge der skaber problemer. 


927

49
16. marts 2020 @ 13:08
Veteran

Jeg ved godt at mit spørgsmål kan opfattes som værende useriøs i disse tider. Men har den måske fået virus?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4593

394
16. marts 2020 @ 17:58
FPU
Ufomekaniker skrev:

Jeg ved godt at mit spørgsmål kan opfattes som værende useriøs i disse tider. Men har den måske fået virus?

I modsætning til så mange andre, både levende organismer (selv bakterier) og Windows-PC'er, eksisterer der reelt ikke ægte virus til OS X, så sandsynligheden er så godt som lig nul.

Der FINDES trojanere, men her skal man altså hjælpe malwaren ind på Mac'en med sit asministrator-password. Har du f.eks. installeret noget video-codec for nylig, som skulle kunne hjælpe dig med at vise panda-videoer?

Hvilken tilstand er batteriet i? Hvor mange ladecykler har det været igennem, og hvad siger overvågningssoftwaren egentlig om dets tilstand? Hvor længe kan den Mac egentlig køre på batteriet, får det er nede på f.eks. 20%? Er der også random shutdown, når der ikke er sat strøm til Mac'en?

Jeg gætter på noget fysisk, men prøv alligevel de dér råd med at slå alt fra og med at oprette en ny brugerkonto, for de ting kan være med til at diagnosticere problemet.


4

0
17. marts 2020 @ 11:34
Nyt medlem

Hej og tak for input.

Der er ikke noget externt tilsluttet,og ikke noget nyt video-codec eller andet nyt software installeret.

Jeg har dog købt et nyt batteri fra Ifixit,så det er nyt,men kunne jo på en eller anden måde være defekt ,så det får min computer til at lukke ned.Har set på nettet at andre også har oplevet dette problem.



4593

394
17. marts 2020 @ 18:57
FPU
Ming skrev:

Hej og tak for input.

Der er ikke noget externt tilsluttet,og ikke noget nyt video-codec eller andet nyt software installeret.

Jeg har dog købt et nyt batteri fra Ifixit,så det er nyt,men kunne jo på en eller anden måde være defekt ,så det får min computer til at lukke ned.Har set på nettet at andre også har oplevet dette problem.


Det kunne jo godt lyde, som om det er batteriet, især når andre oplever det samme. Well, i det mindste er det da ikke bundkortet. Hvis du kan få pengene retur fra iFixIt, vil jeg anbefale, at du får sat et nyt i din MBP enten hos Suoer Mac Service i København eller hos MacMenu i Kolding, alt efter hvad der nu er nærmest for dig.

Min MBP har fået skiftet batteri hos Super Mac Service og DVD-drev hos MacMenu, og begge steder var servicen upåklagelig.

Og så i øvrigt velkommen til Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, at vi hænger ud herinde.


931

67
17. marts 2020 @ 20:04
Veteran

Hvorfor mener du ikke det kan være bundkortet, Tonny?

Jeg ville ikke udelukke bundkortet i denne situation

Ligesom det kan være alle mulige andre ting. Spontan nedlukning kan jo skyldes hvad som helst så det kan nok ikke diagnosticeres “via internettet”.

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

4

0
17. marts 2020 @ 21:18
Nyt medlem

Tak mactekniker.

Jeg forstår hvad du skriver.

Jeg håber ikke det er på bundkortet fejlen ligger,da fejl der,plejer at være dyre og måske ikke kan betale sig at lave.

Håber at det er en software ting,pref eller noget i den retning.

Jeg er super glad for maskinen,den er hurtig og klarer alle de opgaver jeg har brug for.

Jeg vil finde hen til dig,når det bliver muligt for mig.



931

67
17. marts 2020 @ 22:13
Veteran

Hvad er det for en model helt præcis? Er det 13” eller 15”? Er det Retina-model eller den ældre unibody med dvd drev? (begge typer blev produceret i 2012)

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

4

0
17. marts 2020 @ 22:55
Nyt medlem

Det er en A1278,model 13" unibody med DVD drev ,Mid 2012


4593

394
18. marts 2020 @ 00:29
FPU
mactekniker skrev:

Hvorfor mener du ikke det kan være bundkortet, Tonny?

Jeg ville ikke udelukke bundkortet i denne situation

Ligesom det kan være alle mulige andre ting. Spontan nedlukning kan jo skyldes hvad som helst så det kan nok ikke diagnosticeres “via internettet”.

Jeg startede med at gætte på hardwarefejl, men da Ming nævnte, at han havde skiftet batteri, og at andre havde oplevet samme problem efter batteriskift, gik jeg automatisk ud fra, at det måtte være batteriet, som skaber problemerne, ikke bundkortet, is all. Der var jo tilsyneladende heller ikke random shutdown, før han skiftede batteriet, så det tyder da ikke på en bundkortfejl, med mindre den er opstået under selve batteriskiftet.

P.S. Som du kan se, anbefaler jeg Super Mac Service længere oppe i tråden, men jeg er lidt forvirret nu, for jeg kunne ikke længere finde noget på Orions Allé. Sig mig, HAR du rykket værkstedet til Østerbro, eller har du stadig biksen derhjemme i kælderen?


931

67
18. marts 2020 @ 06:37
Veteran

Tonny, jeg er ikke længere en del af super mac service da jeg for snart 2 år siden splittede op med min daværende partner og gik solo med MACMO.dk

MACMO har så siden da kørt videre i kælderen i Kastrup hvorfra super mac service flyttede til Østerbro (UDEN mig). Men nu for 2 uger siden er jeg så også selv flyttet herfra, grundet pladsmangel, til større lokaler på Amagerbrogade 156. Det er derfor du ikke længere finder noget Mac-værksted på min adresse på Orions Alle via Google Maps osv.

Ming, du er velkommen til at kontakte mig/komme forbi en dag for løsning af dit problem med spontan nedlukning af din computer. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

4593

394
18. marts 2020 @ 11:11
FPU
mactekniker skrev:

Tonny, jeg er ikke længere en del af super mac service da jeg for snart 2 år siden splittede op med min daværende partner og gik solo med MACMO.dk

MACMO har så siden da kørt videre i kælderen i Kastrup hvorfra super mac service flyttede til Østerbro (UDEN mig). Men nu for 2 uger siden er jeg så også selv flyttet herfra, grundet pladsmangel, til større lokaler på Amagerbrogade 156. Det er derfor du ikke længere finder noget Mac-værksted på min adresse på Orions Alle via Google Maps osv.

Ming, du er velkommen til at kontakte mig/komme forbi en dag for løsning af dit problem med spontan nedlukning af din computer. 

Ah, så det var derfor, jeg ikke kunne finde noget på Orions Allé. Hvis jeg husker rigtigt, så har jeg ved tidligere lejligheder, hvor jeg skulle anbefale en raparatør, blot gurglet "Mac-reparation" og  "Orion", og så er din biks dukket op, så jeg kunne linke til den.

Denne gang kunne jeg bare ikke finde noget Mac-relevant på din matrikel, ikke engang via Krak, så derfor blev der for en gangs skyld henvist til Østerbro. jeg undskylder den forvirring, det har måttet afstedkomme.

Og så må jeg jo hellere se at få bookmarket MacMO til fremtidige anbefalinger.


4

0
12. juli 2020 @ 21:13
Nyt medlem

For at slutte denne historie og tråd,kan jeg fortælle at jeg har fået et  nyt batteri og min MacBook Pro opfører sig normalt igen.Den lukke ikke ned, selvom at der er strømforsynning tilsluttet.

Jeg kan derfor ikke anbefale de batterier, som sælges fra Ifixit

Så Batteriet har en indflydelse på hvordan ens Mac opfører sig.

Ming