xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvem betaler for Factime?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


881

6
19. marts 2020 @ 17:21
Veteran

Ja, det er nok et dumt spørgsmål, men når man har en enhed med aktiveret Factime på, og man bliver ringet op og foretager en samtale. Hvem betaler dataforbrug for denne samtale, hvis man kun anvender 3G/4G hos den der bliver ringet til?

Kan man lave et gruppeopkald som man kan med Skype? I givet fald, hvem betaler for samtalen?

Pfht for svar.



  4
1
  761

1425

21
19. marts 2020 @ 17:27
Stormogul

I “betaler” hver i sær med den mængde data der bliver sendt :)


4586

389
19. marts 2020 @ 21:22
FPU

Så vidt jeg kan regne ud, betaler begge Facetime're med deres data hos deres respeltive teleselskaber-

Facetime kan jo betragtes som to-vejs streaming, så det levende billede af dit ansigt bliver uploadet til dit teleselskab, som sender det videre til din samtalepartners teleselskab, som så sender det videre til din samtalepartners telefon. Du betaler for at uploade de data og din samtalepartner betaler for at downloade dem.

Det samme med hans video; han betaler for at uploade til sit teleselskab, som sender data videre til dit teleselskab, og du betaler så dit teleskelskab for at downloade de data.

Nu har jeg ikke styr på, hvor mange bytes pr. sekund Facetime sender og modtager med, men med vore dages ret store dataabonnementer skal der endog meget lange samtaler til, får man rammer loftet, og er man oppe i de helt store abonnementer 100-200 GB eller mere, har jeg svært ved at forestille mig, at man skulle løbe tør for data p.gr.a. Facetime.

Ellers er der jo altid Oister. Jeg ved ikke lige. om de stadigvæk sælge et abonnement med fri data, men ellers plejer de at have et med 1 TB data for 149,- Kr. pr. måned, og så skal man godt nok være snakkesaglig, hvis man bruger det hele på Facetime.


4586

389
19. marts 2020 @ 21:24
FPU
angelodk skrev:

I “betaler” hver i sær med den mængde data der bliver sendt :)

Aarrgghh! Du var hurtigere end mig! Igen!

Og du var meget mere kortfattet end mig! Igen!

:0)


1425

21
20. marts 2020 @ 09:26
Stormogul

Det er jo altid godt med uddybning også 😍