xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Fjerne naboers netværk fra min oversigt
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


167

5
27. marts 2020 @ 09:24
Novice

Kan man på en nem (Jeg mener nem da jeg ikke magter dybere indgreb på min macbook) måde fjerne alle naboernes tilgængelige netværk på listen der kommer frem når man klikker på netværksikonet øverst på skærmen. Jeg har kun interesse i at se mine egne muligheder og ikke alle naboernes.
Kim Hansen

  5
1
  704

1708

43
27. marts 2020 @ 10:22
Stormogul

Nej


22

8
27. marts 2020 @ 20:59
Let øvet

Det er muligt, men det er bestemt ikke nemt. Du kan gøre det ved at lave et AppleScript, hvor du så "bandlyser" de netværk SSIDs du ikke ønsker at se. 

Men det er aldrig det værd, for det kan sagtens gå galt hvis man ikke ved hvad man laver. Hvorfor er det så vigtigt for dig? Din Mac joiner vel alligevel dine netværk, så det kan umuligt irriterer dig så meget at du vil bruge tre timer på at få det til at gå væk?

Mvh. Sebastian

Mvh. Sebastian fra ThunderUSB.dk

927

49
27. marts 2020 @ 21:39
Veteran

Det er en meget god ide, for det er da brugervenlighed opløftet i anden potens. Jeg kan sagtens se det smarte i det. Og jeg håber da Apple kommer med en lignende løsning til din idé engang. For det du har fat i, er ikke bundet til hvad man kan lige nu, men hvordan man i fremtiden kan gøre det nemmere for forbrugeren. Og det er det Apple er blevet populær på og tjener penge på. Jeg er faktisk enda sikker på, at det kan lade sig gøre. 

Måske er det noget med noget med at man bare lægger ens device på Apple routeren, og så sørger NFC tech for resten. Lidt i stil med hvorden man streamer til sin HomePod ved lige at *bup* røre den med sin iPhone og så ellers gå sin vej. Det kunne være en løsning på det du spørger efter. Måske kunne den NFC dims være en anonym hvid plade med rounded corners et sted i huset. Who knows.

Men lige pt kan det ikke lade sig gøre.

God ny-tænkning :) 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

22

8
28. marts 2020 @ 00:01
Let øvet

Det du beskriver lyder en kende som WPS, dog uden den reelle kontakt (NFC). 

Det er uden tvivl muligt, og hvis alle routere blev udskiftet til at have NFC ville det være en god løsning. Men i mellemtiden har WiFi-oversigten én funktion: At vise samtlige netværk i nærheden.

Men dejligt med nye idéer. Det ville bestemt øge brugervenligheden :)

Mvh. Sebastian fra ThunderUSB.dk

256

1
28. marts 2020 @ 13:13
Juniormedlem

Det nemmeste var hvis man bare kunne markere de netværk som apple-produkterne skulle ignorere og klikke Gem.

Så ville de ikke dukke op på listen med mindre at navnet ændres. Samtidigt ville de stadig finde alle andre netværk når man var ude af huset.

Har selv irriteret mig over det. :-)