xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor dårlig er Nikon D950 egentlig?
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


451

2
02. april 2020 @ 11:18
Seniormedlem

I forhold til mit nuværende setop: Nikon D5200, 28-300 og 12-24 begge ED som jeg  vil beholde.

Jeg bliver ved med at kredse om D950éren pga zoom (har udeladt D1000) pga den er ældre.

Ved også at 950 har lavere opløsning og ikke spejlrefleks. 

Har læst nogle test hvor de ikke er så begejstret for billede kvaliteten. 

Det jeg skal bruge det til er, zoom ud over de 300 mm som jeg har i forvejen. 

Så mit spørgsmål er nok, hvor meget går kvaliteten ned på det nye zoom område, hvis man kan svare på det?

På forhånd tusind tak for hjælpen. 

  10
1
  779

4593

394
02. april 2020 @ 13:07
FPU

Er det ikke bedre med en tele med fast brændvidde?

Som regel har teler et bedre (lavere) blændetal end en tilsvarende zoom, så en Samyang 800 mm f/8 spejlltele til 2799,- Kr. ville måsle kunne dække dit behov (med forbehold for Nikon-kompatibilitet med en T2-adapter).


451

2
02. april 2020 @ 13:11
Seniormedlem

Tak for indspark. Har lige solgt et 400 mm, som jeg synes var alt for tungt og klodset at gå rundt. Derfor kigger jeg på 950ér, som jeg måske heller ikke kan være så ringe endda pga prisen. 


4593

394
02. april 2020 @ 17:36
FPU
Finn skrev:

Tak for indspark. Har lige solgt et 400 mm, som jeg synes var alt for tungt og klodset at gå rundt. Derfor kigger jeg på 950ér, som jeg måske heller ikke kan være så ringe endda pga prisen. 

Så du vil altså have et all-round kamera, som du kan have med rundt som det eneste, og som skal kunne zoome temmelig meget?

Tjah, fladjordsfjolser sværger til Nikon P900 og P1000 og påstår, at de kameraer med deres kæmpe zoom beviser, at jorden er flad, også selvom man faktisk kan se skibe, bygninger og boreplatforme, som er delvist skjult af horisonten.

Jeg har set nogle af de videoer, og jeg må da sige, at jeg er lidt imponeret over, hvor meget de kameraer kan blive ved med at trække tingene tæt på, men jeg har også set en overskrift på en YouTube-video, der hedder noget i retning af "Why the Nikon P1000 is a bad camera". Prøv eventuelt at søge efter den video, inden du køber.

Måske er P950 bedre end de to ovennævnte, men her bliver du nødt til at se nogle sammenlignelige tests.


451

2
02. april 2020 @ 18:19
Seniormedlem

Ja det er så vildt hvad de kan zoome, og kvaliteten ude i den anden ende er nok ikke så god som man er vant til..Så måske skal jeg spørge mig selv om, hvad det egentlig er man vil tage billeder af så langt væk. 


451

2
02. april 2020 @ 18:39
Seniormedlem

Ja det er så vildt hvad de kan zoome, og kvaliteten ude i den anden ende er nok ikke så god som man er vant til..Så måske skal jeg spørge mig selv om, hvad det egentlig er man vil tage billeder af så langt væk. 


4593

394
02. april 2020 @ 22:05
FPU

Hov. Brainstorm. Hvad med at smide en 2x mellemring på dit eksisterende kamera? Du mister et blændetal eller to, men du får dobbelt så lang brændvidde for ikke ret mange penge.


451

2
03. april 2020 @ 07:47
Seniormedlem

kunne også være en mulighed. Men vil gerne have mega zoom, men så må jeg gå på komprmis med kvaliteteten. 


4593

394
03. april 2020 @ 09:41
FPU
Finn skrev:

kunne også være en mulighed. Men vil gerne have mega zoom, men så må jeg gå på komprmis med kvaliteteten. 

Øh, kan man ikke også bruge en mellemring sammen med en zoom?

Altså, så f.eks. 70-200 mm f/4.0 bliver til 140-400 mm f/5.7 eller f/8.

Ellers skal du nok over på et af de dér P-kameraer fra Nikon, hvis du ikke vil skifte mærke.


451

2
03. april 2020 @ 12:30
Seniormedlem

Tror det sidste bliver min løsning. tak for indspark



4593

394
03. april 2020 @ 17:18
FPU
Finn skrev:

Tror det sidste bliver min løsning. tak for indspark


Selv tak. Husk at lægge et par fotos op af før og efter maksimum zoom, så vi kan se, hvor meget sådan et kamera kan trække tingene tættere på.