xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny iPhone SE
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1900

184
PowerPalle (Administrator)
15. april 2020 @ 17:20
Stormogul
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  12
0
  952

1263

36
15. april 2020 @ 17:34
Stormogul

-- og til yderst fornuftige priser! Mindste model (64GB) < 4000,- kr

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1663

45
15. april 2020 @ 17:43
Stormogul

Ja den ønsker jeg mig, så glæder mig til fredag, så den kan bestilles. Er så træt af min Xs og dens skod batteri. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
15. april 2020 @ 18:11
FPU

Men et år for sent. Jeg stod sidste forår og var nødt til at udskifte min 5s'er, fordi den blev så varm under opkald, at skærmen fik sit eget liv og bl.a. ringede til til tilfældige telefonnumre fra Kontakter.

Jeg ville egentlig have skiftet den ud med en 128 GB SE'er, selvom den ikke var vandtæt, men der var udsolgt i sort og hvid, og jeg ville bare ikke have en i Rose Gold.

Jeg købte så en sort 256 GB 7'er i stedet for hos ProShop, men den var DOA (sandsynligvis kompas-chippen), og det var deres bytter også. ProShop valgte derefter at ophæve købet og returnere pengene. Ingen problemer der, og stor ros til ProsShop for deres håndtering af hele sagen.

Det endte så med en brugt sort 128 GB 7'er i mint condition til en fornuftig pris. Jeg var lidt skeptisk over størrelsen, men den passer lige akkurat ned i sidelommen på de af mine bukser, som har de smalleste sidelommer.

Den nye SE'er har omtrent de samme dimensioner som en 7'er (0.1 mm bredere og tykkere, og 0.2 mm højere), så den ville have været et naturligt valg for mig, hvis jeg lige stod og manglede en ny iPhone, men 7'eren klarer fint de ting, som jeg bruger en smartphone til, så det varer nok et stykke tid, inden jeg skal have en ny.


8581

198
15. april 2020 @ 19:43
Poseidon

Hvorfor vil man dog have den her, når man for en merpris på kun 50% kan få 4 hjul til en Mac Pro?


Nåh, spøg til side over Apples syge priser, så ser den fin ud. Jeg er dog ked af at den hvide model har sort forside. Så nu skal jeg bare gøre op med mig selv om jeg skal have denne telefon, eller en 11 Pro når den rammer under 5.000,- til vinter (Var egentligt klar til en XS, men folk klager så meget over dens batteri, se bare ovenfor).. Eller om jeg skal vente et år mere og se hvad der kommer, ganske som jeg plejer...   


4593

394
15. april 2020 @ 22:31
FPU
David Munch skrev:

Hvorfor vil man dog have den her, når man for en merpris på kun 50% kan få 4 hjul til en Mac Pro?


Nåh, spøg til side over Apples syge priser, så ser den fin ud. Jeg er dog ked af at den hvide model har sort forside. Så nu skal jeg bare gøre op med mig selv om jeg skal have denne telefon, eller en 11 Pro når den rammer under 5.000,- til vinter (Var egentligt klar til en XS, men folk klager så meget over dens batteri, se bare ovenfor).. Eller om jeg skal vente et år mere og se hvad der kommer, ganske som jeg plejer...   

Jaeh, altså, jeg troede også, at det var 4S forever, indtil jeg købte 5s'eren (p.gr.a. SloMo og lidt p.gr.a. 4G), men jeg fortrød faktisk lidt, for jeg syntes, at 4S tog bedre billeder end 5s.

Da 5s så brød sammen, og jeg ikke kunne finde en (ny) sort SE, blev det så 7'eren. og selvom jeg troede, at den ville virke for stor, har den faktisk en fin størrelse til mine hænder. Desuden virker det, som om dens 4G chip er hurtigere end 5s'erens, så der vandt jeg også lidt ved skiftet.

Hvis jeg stod og skulle udskifte 5s'eren i dag, ville jeg helt klart overveje den her nye SE'er; det er længe siden, at jeg har været front runner, og jeg bruger som tidligere nævnt ikke min iPhone til meget mere end telefoni, til tekstbeskeder, som kamera, og lejlighedsvis som GPS-vejviser, så jeg har ikke brug for en kæmpe skærm eller en håndfuld linser.


2268

156
16. april 2020 @ 07:46
ASCII jonglør

Tog lige en sammenligning på Apples website mellem den nye SE og min egen iPhone 7 Plus anno 1903. For søren da, den SE’er ser bette ud. Blev helt klar over, at jeg nok er blevet taget til fange af den store skærmstørrelse på Plus’eren, så SE’eren virker alene af den grund slet ikke attraktiv. Utroligt som man vænner sig til det, men jeg er ikke engang sikker på, at mine fingre vil kunne navigere rundt på en lille mobil igen uden lang tids irriterende tilvænning.

Desuden er min gadget-feber aftaget (heldigvis), så mon ikke jeg beholder iPhone 7 Plus til mindst 2103? Denne model laves jo ikke engang mere, så den er jo alligevel allerede antik...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
16. april 2020 @ 10:13
Poseidon
Factory skrev:

Desuden er min gadget-feber aftaget (heldigvis), så mon ikke jeg beholder iPhone 7 Plus til mindst 2103? Denne model laves jo ikke engang mere, så den er jo alligevel allerede antik...

Du kan få omkring 1000,- i bytte for din 7 Plus hos Apple nu hvis du køber en ny telefon, og det er jo også værd at tage med, da det er ~30% af nyprisen på en SE.... Specielt hvis din 7 PLus alligevel bare ender hjemme i skuffen alligevel.


2268

156
16. april 2020 @ 10:30
ASCII jonglør
David Munch skrev:  Du kan få omkring 1000,- i bytte for din 7 Plus hos Apple nu hvis du køber en ny telefon, og det er jo også værd at tage med, da det er ~30% af nyprisen på en SE.... Specielt hvis din 7 PLus alligevel bare ender hjemme i skuffen alligevel.

Som sagt, der går nok en astronomisk rumtid inden bemeldte iPhone 7 Plus selv dømmer dommedag, og den dermed ender i skuffen   

Mht. salg af brugte iPhones til Apple ved køb af iPhone SE for ca. kr. 1.000, så tillad mig venligst at henlede opmærksomheden på, at en iPhone 7 Plus i øjeblikket ligger i området kr. 1.500-2.500 på DBA. Så hvis den skulle sælges, blev det bestemt ikke til Apple   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

291

45
16. april 2020 @ 21:53
Juniormedlem

Tip: Sammenlign en tidligere iPhone med den nye iPhone SE via denne smarte side hos Apple.

Desværre er siden kun tilgængelig på engelsk endnu, men ellers værd at henvise familie/venner til, hvis de overvejer at opgradere.


22

8
16. april 2020 @ 22:42
Let øvet

Det er interessant, men hvem er målgruppen? I en verden hvor den gennemsnitlige skærmstørrelse på en smartphone er 5,5 tommer er den nye iPhone SE ikke en budget telefon. Alle andre producenters budgetversioner lader til at være over 5".

Så hvem er telefonen rent faktisk lavet til? Mit umiddelbare gæt er børn.

Mvh. Sebastian fra ThunderUSB.dk

8581

198
17. april 2020 @ 09:10
Poseidon
Pyrros skrev:

Det er interessant, men hvem er målgruppen? I en verden hvor den gennemsnitlige skærmstørrelse på en smartphone er 5,5 tommer er den nye iPhone SE ikke en budget telefon. Alle andre producenters budgetversioner lader til at være over 5".

Budget har intet med størrelse at gøre, men pris.

Så hvem er telefonen rent faktisk lavet til? Mit umiddelbare gæt er børn.

Alle andre mennesker som købte den første SE fordi den var billig. Nu har den også større skærm, så den vil sikkert sælge bedre end den første, som solgte ganske fornuftigt.


4593

394
17. april 2020 @ 09:53
FPU
Pyrros skrev:

Det er interessant, men hvem er målgruppen? I en verden hvor den gennemsnitlige skærmstørrelse på en smartphone er 5,5 tommer er den nye iPhone SE ikke en budget telefon. Alle andre producenters budgetversioner lader til at være over 5".

Så hvem er telefonen rent faktisk lavet til? Mit umiddelbare gæt er børn.

Jeg er en af dem, som ville have købt den nye SE'er, hvis det ikke lige var fordi, jeg har en ganske udmærket 7'er, som jeg købte sidste forår.

Da min 5s'er brækkede ned sidste forår, ville jag have haft købt en sort eller evt. hvid SE'er, for jeg kunne godt lide størrelsen. Jeg er ikke en af dem, som sidden med næsen nede i skærmen i timevis hver dag, så jeg har ikke prug for en iPhone på størrelse med en iPad Mini.

Nuvel, en stor skærm er jo godt, når jeg lejlighedsvis skal bruge min iPhone som vejviser, men det virkede faktisk fint både med min 4S'er og min 5s'er.

Min 7'er har stort set de samme dimensioner som den nye SE'er, og eftersom jeg ikke har lyst til en større skærm, vil den være et naturligt valg for mig, eftersom jeg stort set ikke bruger min telefon til mere end telefoni, tekstbeskeder, som kamera/foto-abum, og lejlighedsvis til navigation, når jeg skal et nyt sted hen.