xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Sort skrift bliver svækkes med skyggeeffekt omkring objekt
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


393

13
22. april 2020 @ 13:33
Lærling


I InDesign 2018 oplever jeg at skrift på en farvet baggrund bliver "tynd" og grålig (svækkes), når jeg bruger skyggefunktion om et eller flere objekter. Sjælden jeg bruger funktionen, så det kan være, det er InDesign versionen, det er galt med. Jeg opdagede også, at det samme gælder med InDesigns udtoningsværktøj. Jeg har prøvet at lave farvefelt og udtonet dette, desværre med samme resultat. Har også prøvet at lave skyggeeffekten i Photoshop og gem billedet som .psd, desværre med samme resultat. Det er som om InDesign ikke kan administrere udtoninger, hvilket jo er underligt. Har ikke oplevet det med ældre versioner af InDesign. Er der noget, jeg har overset i mine indstillinger?

Jeg har prøvet at Google, uden at jeg dog fandt en løsning end sige et svar.

Jeg håber, der er en, der kan hjælpe, på forhånd tak

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  3
1
  465

189

12
22. april 2020 @ 16:54
Novice
Leif Korreborg skrev:


I InDesign 2018 oplever jeg at skrift på en farvet baggrund bliver "tynd" og grålig (svækkes), når jeg bruger skyggefunktion om et eller flere objekter. Sjælden jeg bruger funktionen, så det kan være, det er InDesign versionen, det er galt med. Jeg opdagede også, at det samme gælder med InDesigns udtoningsværktøj. Jeg har prøvet at lave farvefelt og udtonet dette, desværre med samme resultat. Har også prøvet at lave skyggeeffekten i Photoshop og gem billedet som .psd, desværre med samme resultat. Det er som om InDesign ikke kan administrere udtoninger, hvilket jo er underligt. Har ikke oplevet det med ældre versioner af InDesign. Er der noget, jeg har overset i mine indstillinger?

Jeg har ID 2020 og har ikke oplevet det. Så jeg ved ikke om det er en indstilling.
Har dog heller ikke oplevet det i tidligere versioner. 


393

13
22. april 2020 @ 17:42
Lærling

Tak for svar, jeg er sikker på, det er en eller anden indstilling, der skal aktiveres / deaktiveres. Det er møg irriterende ikke at kunne gennemskue problemet. Dit svar bekræfter mig også i, at det er hos mig, fejlen skal findes.

Jeg har ID 2018, jeg har heller ikke oplevet det før. Det er ikke en funktion, jeg har brugt meget, men jeg ville helt sikkert have bemærket det, hvis det var tilfældet.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

393

13
25. april 2020 @ 14:05
Lærling

Så fandt jeg "fejlen", ved ikke hvor interessant, det er for andre end mig. Men her er løsningen:

Preferences / Appearance of Black overprint / overprint (black) swatch at 100%

Windows / Output / Separation preview / Vælg 'Separation' (min stod på Off)

Jeg håber andre kan få glæde af løsningen, ellers er jeg bare glad for, at jeg fandt løsningen og fik kvalt et irritationsmoment.

God weekend til alle


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.