xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
WebRTC og CPU frekvens
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


315

6
27. maj 2020 @ 17:23
Lærling

Jeg har bemærket at hver gang jeg er inde på en side som bruger webRTC, begynder min macbook at blive varm og energiforbruget stiger betragteligt.

Er der nogen som har en ide til hvordan man kan vil kunne f.eks. "skrue" ned for webRTC, så maskinen ikke går amok ?

Jeg bruger f.eks. app.relatel.dk med datakald. CPU frekvensen er hele tiden på max, når jeg er inde på siden. Lukker jeg siden, hopper frekvensen helt ned omkring 1.5 Ghz., går jeg ind på siden, hopper frekvensen igen op til ca 3Ghz.

Youtube visning i 1080p bruger væsentligt mindre end det her...

[link=www.xplainit.dk]www.xplainit.dk[/link]
  5
0
  557

927

49
28. maj 2020 @ 22:12
Veteran

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så bruger webRTC ofte software decoding i stedet for hardware decoding. Når den bliver software decoding, bruger den CPU'en som er megen mindre optimeret til den slags end grafikkortet er. Så hvis du kan tvinge webRTC til at bruge hardware accelleration ved at ændre codec, så kunne der være en chance for at du får løst problemet. 

Der står også at jo flere i er i en conference, jo mere CPU load vil der være. Her vil det nogle gange være en fordel at skifte fra Peer-to-Peer (mesh) til Selective Forvarding (SFU).

Jeg læste også et andet sted, at det nogle gange kan hjælpe at opdatere Chrome fordi den er optimeret til det.

webRTC manual

webRTC svar fra Quora


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4586

390
29. maj 2020 @ 13:01
FPU

Hej maciekp.

Prøv lige at se denne her YouTube-video om throttling i MacBook Air 2020.

Den viser løsningen på et problem, som minder meget om dit, så det kan jo være, at det også virker hos dig.


315

6
29. maj 2020 @ 18:00
Lærling

Tak for rådet, men det var ikke svaret på mit spørgsmål...

Hvad jeg kan se når jeg går ind på app.relatel.dk (og logger ind), går cpu'en i højeste mulige omdrejninger. Jeg kan manuelt ved at bruge volta, skrue ned for turbo boost , undervolte og endda begrænse antal Watt til CPU'en. Ved at skrue på parameterne, kan jeg få maskinen til at te sig pænt og stadig virke fint, men det undrer mig bare at det ikke er standard i selve browseren f.eks. hvor man kan begrænse faneblade til ikke at kunne bruge hele cpuen og hele gpuen.

Dette ville have gjort det hele meget lettere.


[link=www.xplainit.dk]www.xplainit.dk[/link]

4586

390
29. maj 2020 @ 18:30
FPU
maciekp skrev:

Tak for rådet, men det var ikke svaret på mit spørgsmål...

Hvad jeg kan se når jeg går ind på app.relatel.dk (og logger ind), går cpu'en i højeste mulige omdrejninger. Jeg kan manuelt ved at bruge volta, skrue ned for turbo boost , undervolte og endda begrænse antal Watt til CPU'en. Ved at skrue på parameterne, kan jeg få maskinen til at te sig pænt og stadig virke fint, men det undrer mig bare at det ikke er standard i selve browseren f.eks. hvor man kan begrænse faneblade til ikke at kunne bruge hele cpuen og hele gpuen.

Dette ville have gjort det hele meget lettere.


Øv. Jeg troede ellers lige, at jeg havde ramt fluen i buddingen i første hug.

Nå, men det lyder, som om du er nødt til at kontakte webRCT og fortælle dem, at de nogle grisebasser med deres koder, så din Mac fuldstændig taber pusten. Du kan næppe være den eneste bruger, som oplever det her, så hvis de får nok klager, retter de vel ind. Ellers må du nok finde et alternativ, hvis det er muligt.


927

49
31. maj 2020 @ 03:17
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
maciekp skrev:

Tak for rådet, men det var ikke svaret på mit spørgsmål...

Hvad jeg kan se når jeg går ind på app.relatel.dk (og logger ind), går cpu'en i højeste mulige omdrejninger. Jeg kan manuelt ved at bruge volta, skrue ned for turbo boost , undervolte og endda begrænse antal Watt til CPU'en. Ved at skrue på parameterne, kan jeg få maskinen til at te sig pænt og stadig virke fint, men det undrer mig bare at det ikke er standard i selve browseren f.eks. hvor man kan begrænse faneblade til ikke at kunne bruge hele cpuen og hele gpuen.

Dette ville have gjort det hele meget lettere.


Øv. Jeg troede ellers lige, at jeg havde ramt fluen i buddingen i første hug.

Nå, men det lyder, som om du er nødt til at kontakte webRCT og fortælle dem, at de nogle grisebasser med deres koder, så din Mac fuldstændig taber pusten. Du kan næppe være den eneste bruger, som oplever det her, så hvis de får nok klager, retter de vel ind. Ellers må du nok finde et alternativ, hvis det er muligt.

De jeg læste om problemet kunne jeg læse at det er et velkendt problem, og at producenten også selv kender til det. Det står enda på deres egen hjemmeside. Og det var det jeg forsægte at beskrive for trådstarter.

Jeg er enig med dig i, at han nok skulle prøve at finde noget bedre software til formålet.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)