xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
"Sådan løses et problem med opdelt Fusion Drive" ???
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


3

2
30. maj 2020 @ 12:02
Nyt medlem

Har igår købt en iMac 27 med 2TB Fusion Drive i Elgiganten. Jeg fik den som "outlet", dvs en anden kunde har haft den hjemme, åbnet den, fortrudt og leveret tilbage, hvorefter Elgiganten renser disken og sælger den 800 kr. billigere til mig. Jeg købte den, fordi det var den eneste med 2TB fusion lager der lige var på lager igår, da jeg står og skal bruge den. Måtte hente den i Næstved 1 times kørsel væk. Alt går godt med installation osv indtil jeg får en melding om disken er ved at være fyldt op. (mit billedarkiv). Her finder jeg ud af, der kun er forbindelse til SSD-delen, og ikke den "roterende" harddisk. Det viser sig de 2TB slet ikke er synlige. Men i Diskværktøj kan jeg se de er der, bare ikke gjort aktivt. Efter lidt søgning finder jeg i Apple Support emnet: "Sådan løses et problem med opdelt Fusion Drive". Og det ser jo nemt ud: Genstart, Cmd-R, Terminal, kommdando: diskutil resetFusion. Og her hopper kæden så af: Jeg får ikke mulighed for at "samle" drevene igen til ét drev, som det er meningen FusionDrive't skal opføre sig som. Og apple support har tilsyneladende kun denne løsning, og ja - det er beskrevet netop til Mojave, som jeg har kørende pt. Jeg har selvfølgelig prøvet at kime Elgiganten ned, men de tager ikke telefonen i weekenderne. Og jeg blir da sindssyg af at vente til mandag. Er der én her, der har lidt mere forstand end apple supprot på en løsning?

  3
1
  513

3

2
30. maj 2020 @ 13:16
Nyt medlem

Problemet er løst, tak til Andreas fra Apple Support og hans supervisor, som til sidst fandt ud hvad vi kunne gøre. Hvis andre skulle komme ud for noget lignende, er det bare at tage fat i dem. Jeg tror ikke jeg er i stand til at forklare det 100% fyldestgørende her.


3

2
30. maj 2020 @ 13:16
Nyt medlem

Problemet er løst, tak til Andreas fra Apple Support og hans supervisor, som til sidst fandt ud hvad vi kunne gøre. Hvis andre skulle komme ud for noget lignende, er det bare at tage fat i dem. Jeg tror ikke jeg er i stand til at forklare det 100% fyldestgørende her.


285

6
01. juni 2020 @ 09:02
Juniormedlem

Det kan vel være af samme årsag, at den iMac blev returneret i første omgang.

Da jeg fik min iMac (late 2012), eksperimenterede jeg med at splitte Fusion drive, men det viste sig at være omsonst. Harddisken kørte altid alligevel. Når jeg startede fra en klon på en ekstern disk, så var den eneste mulighed jeg fik i Diskværktøj at formatere en ny Fusion disk.