xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Forsvunden Time Machine
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


189

12
31. maj 2020 @ 10:23
Novice

Hej

Jeg har en Seagate Backup Plus 1 TB harddisk, som jeg har brugt til Time Machine.

Pludselig er alt væk. Kan man på nogen måde rekonstruere dataene?

  8
0
  577

4593

394
31. maj 2020 @ 12:27
FPU

Nok kun med profesionel software som f.eks. DataRescue.

Du får i givet fald dog nok kun fat i de rå filer, for Meta-data såsom Exif-data på billeder, selve filnavnene og ele mappehierakiet (oversigten over hvor alle filer lå), er nok allerede borte.

Pøj-pøj.

P.S. Det hjælper nok ikke, men det skader jo ikke at prøve. Prøv at slukke alt, tage disken fra, slutte den til igen, og strat så op igen.


189

12
31. maj 2020 @ 16:42
Novice
Tonny Freimanis skrev:

Nok kun med profesionel software som f.eks. DataRescue.

Du får i givet fald dog nok kun fat i de rå filer, for Meta-data såsom Exif-data på billeder, selve filnavnene og ele mappehierakiet (oversigten over hvor alle filer lå), er nok allerede borte.

Pøj-pøj.

P.S. Det hjælper nok ikke, men det skader jo ikke at prøve. Prøv at slukke alt, tage disken fra, slutte den til igen, og strat så op igen.

Tja, det var det!!

Måske lidt min egen skyld. Den var gået død en gang før, hvor jeg fik den op at køre.

Formaterede den og så kørte den igen.

Men nu bliver den skrottet!


4593

394
31. maj 2020 @ 17:25
FPU

Øh, betyder dit sidste indlæg, at det lykkedes dig at komme i kontakt med den igen efter at have fjernet den og sat den til igen, men at du ikke længere stoler på den, eller at det slet ikke lykkedes, og at du har opgivet, fordi det ser ud til, at den er stået endeligt af, og fordi det bliver alt, alt for bøvlet at lave en manuel redningsaktion?

Desværre er der jo ikke noget mekanik, som holder evigt, ikke engang en Raadvad dåseåbner, så hvis man vil være ret sikker på at undgå datatab, er man vel nødt til at køre sin TimeMachine via en NAS med intern spejling, spejle den NAS over på en anden NAS (også med intern spejling), og så i øvrigt tage en manuel backup af dagens arbejde (dokumenterne) på en USB-stick.

Det vil være noget rod at holde rede på, men i det mindste har man så originalen plus tre kopier. Seler, livrem og elefantsnot.


189

12
31. maj 2020 @ 20:18
Novice
Tonny Freimanis skrev:

Øh, betyder dit sidste indlæg, at det lykkedes dig at komme i kontakt med den igen efter at have fjernet den og sat den til igen, men at du ikke længere stoler på den, eller at det slet ikke lykkedes, og at du har opgivet, fordi det ser ud til, at den er stået endeligt af, og fordi det bliver alt, alt for bøvlet at lave en manuel redningsaktion?

Det betyder, at den bliver skrottet.
I efteråret skete det samme. Der fik jeg liv i den, reddede indholdet, formaterede den og brugte den igen som Time Machine disk.
Det skulle jeg nok ikke havde gjort, da den nu gør nøjagtig det samme.
Så jeg prøver igen at redde indholdet og der efter bliver den skrottet. 


4593

394
01. juni 2020 @ 12:18
FPU
alha grafisk skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Øh, betyder dit sidste indlæg, at det lykkedes dig at komme i kontakt med den igen efter at have fjernet den og sat den til igen, men at du ikke længere stoler på den, eller at det slet ikke lykkedes, og at du har opgivet, fordi det ser ud til, at den er stået endeligt af, og fordi det bliver alt, alt for bøvlet at lave en manuel redningsaktion?

Det betyder, at den bliver skrottet.
I efteråret skete det samme. Der fik jeg liv i den, reddede indholdet, formaterede den og brugte den igen som Time Machine disk.
Det skulle jeg nok ikke havde gjort, da den nu gør nøjagtig det samme.
Så jeg prøver igen at redde indholdet og der efter bliver den skrottet.

OK. Held og lykke med det. Dumt tidspunkt, ellers, da det er noget, man kun bør bruge sin tid på, når det er koldt, vådt og mørkt udenfor.


189

12
02. juni 2020 @ 19:59
Novice
Tonny Freimanis skrev:
alha grafisk skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Øh, betyder dit sidste indlæg, at det lykkedes dig at komme i kontakt med den igen efter at have fjernet den og sat den til igen, men at du ikke længere stoler på den, eller at det slet ikke lykkedes, og at du har opgivet, fordi det ser ud til, at den er stået endeligt af, og fordi det bliver alt, alt for bøvlet at lave en manuel redningsaktion?

Det betyder, at den bliver skrottet.
I efteråret skete det samme. Der fik jeg liv i den, reddede indholdet, formaterede den og brugte den igen som Time Machine disk.
Det skulle jeg nok ikke havde gjort, da den nu gør nøjagtig det samme.
Så jeg prøver igen at redde indholdet og der efter bliver den skrottet.OK. Held og lykke med det. Dumt tidspunkt, ellers, da det er noget, man kun bør bruge sin tid på, når det er koldt, vådt og mørkt udenfor.

Så kom den pludselig frem igen. Uden at have gjort noget!


4593

394
02. juni 2020 @ 20:12
FPU

Sådan er Mac bare en gang i mellem. Men, jeg ville nu nok få klonet den over på en anden disk og så pesnionere den under alle omstræbdigheder.


189

12
03. juni 2020 @ 10:30
Novice
Tonny Freimanis skrev:

Sådan er Mac bare en gang i mellem. Men, jeg ville nu nok få klonet den over på en anden disk og så pesnionere den under alle omstræbdigheder.

Det har jeg gjort. 😀😎