xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Links i Mac mail
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
10. juni 2020 @ 08:50
Seniormedlem

På det seneste er Mac Mail holdt op med at sætte links, når jeg paster et link, f.eks. https://www.danacord.dk/index2.html

Nu skal jeg markere den indsatte tekst, højreklikke og klikke på "Link" og derefter indsætte det samme i den boks der kommer op.

Hvad sker der lige?

  7
0
  606

253

35
10. juni 2020 @ 10:30
Juniormedlem

Du har sat Mail til at bruge Alm. tekst i stedet for at bruge Formateret tekst i mails

vh. Carsten


2185

44
10. juni 2020 @ 17:29
ASCII jonglør

Bliver det ikke til et link hvis du trykker på "Retur" ?? - ellers bør det blive til et link når du klikker på "Send"


477

7
11. juni 2020 @ 07:31
Seniormedlem

Nope. Den er sat til "Formateret tekst".


477

7
11. juni 2020 @ 07:36
Seniormedlem

Nej, retur gør det ikke til et link, men det sker ganske rigtigt når jeg sender det.

Jeg synes bare jeg kan huske, at indtil for en måneds tid siden, så blev linket formateret når jeg satte det ind, men jeg kan selvfølgelig huske forkert.


4593

394
11. juni 2020 @ 10:40
FPU
Towle skrev:

Nej, retur gør det ikke til et link, men det sker ganske rigtigt når jeg sender det.

Jeg synes bare jeg kan huske, at indtil for en måneds tid siden, så blev linket formateret når jeg satte det ind, men jeg kan selvfølgelig huske forkert.

Jeg synes selv, at jeg kan huske, at Mail tidligere lavede et link klik-bart i udkastet, og ikke først når det blev sendt. Måske er der forskel på, om man laver en "almindelig" copy/paste, eller om man højre-klikker på et link og vælger "Copy link", inden man sætter det ind i Mail.

Du kan naturligvis prøve genstart af Mail og Mac, og du kan også navigere ind i Mail's preference-mappe og fjerne (flytte) .plist'erne og se om det hjælper.

Du kan også lige prøve at gemme et udkast og se, om ikke udkastet får et klik-bart link.


1708

43
11. juni 2020 @ 19:08
Stormogul

Som Carsten også skriver:

Check om du bruger plain eller rich tekst når du skriver mails ?

Gå i mail settings


477

7
12. juni 2020 @ 05:54
Seniormedlem

Hos mig i den danske version er valgmulighederne "Formateret tekst" og "Alm. tekst". Jeg har altid kørt med "Formateret tekst".