xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
hvordan kan man "måle" sit internetforbrug
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


243

1
17. juni 2020 @ 14:48
Juniormedlem

Findes der en nem måde, at se, hvor meget data man downloader/uploader fra MacOS (Catalina). Det behøver ikke være en konstant overvågning, jeg har bare nogle få konkrete opgaver, hvor jeg godt kunne tænke mig at se, hvor meget data, det trækker...

Løsninger, der ikke kræver installering af software er at foretrække. :)


  7
0
  527

291

45
17. juni 2020 @ 15:06
Juniormedlem

Det kan ses under fanen Netværk i det indbyggede program Aktivitetsovervågning, som du finder i Programmer → Hjælpeprogrammer



4586

390
17. juni 2020 @ 18:02
FPU

Du kan også prøve at logge ind hos din udbyder og se, hvad meteret står på, inden du udfører den opgave, som du ønsker at måle forbruget på, og så igen bagefter.

Det er dog et åbent spørgsmål, hvor hurtigt den enkelte udbyder opdaterer en brugers forbrug, så her skal du nok lige eksperimentere lidt først.


243

1
18. juni 2020 @ 12:22
Juniormedlem

Tusind tak, Michael - det var lige det, jeg skulle bruge :)

Og Tonny, din løsning er sikkert ligeså god, men aktivitetsovervågning virker ret nemt, så den kører jeg med..

Men.... kan det passe, at jeg kun bruger 21 MB på at afspille hele denne video: https://www.youtube.com/watch?v=cmSbXsFE3l8&list=RDcmSbXsFE3l8&start_radio=1

Det synes jeg lyder som.... ret lidt...


243

1
18. juni 2020 @ 12:22
Juniormedlem

Dobbelt


927

49
18. juni 2020 @ 15:05
Veteran

Det skal nok passe med de størrelser. Når jeg downloader musikvideoer, så ligger de allesammen i den størrelse.

PS: Alle videoerne er slettet igen fordi jeg har nu data nok til bare at streame det hele. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4586

390
18. juni 2020 @ 16:22
FPU
pianomartin skrev:

Tusind tak, Michael - det var lige det, jeg skulle bruge :)

Og Tonny, din løsning er sikkert ligeså god, men aktivitetsovervågning virker ret nemt, så den kører jeg med..

Men.... kan det passe, at jeg kun bruger 21 MB på at afspille hele denne video: https://www.youtube.com/watch?v=cmSbXsFE3l8&list=RDcmSbXsFE3l8&start_radio=1

Det synes jeg lyder som.... ret lidt...

Du kan bruge programmet VideoProc til at downloade (de fleste) YT-videroer med. Når du så har hentet en test-video, kan d se, hvor mange MB den fylder.

Og så er er også tommelfingerreglen om, at 1 times HD video (i hvert fald på YT) svarer til omtrent 1 GB data.


243

1
18. juni 2020 @ 17:16
Juniormedlem

Tonny - nå ja, det var sådan set et meget godt forslag - jeg prøvede at downloade den, og den fylder knap 20 mb - så tingene passer. Det er så noget mindre end 1 GB pr. time....

For god ordens skyld - jeg har ikke behov eller ønske for at downloade musikvideoer - jeg skulle bare lige bruge et eksempel på noget download, jeg kunne måle internetforbrug på :) Tak for hjælpen til jer begge.