xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iOS14 m.m. er ude i Beta
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


2581

84
23. juni 2020 @ 13:24
Bit kongen

Hvis man ikke kan holde fingrene væk så er developer betaerne ude over hele linjen.

Developer profilerne ligger her: https://betaprofiles.com

Widgets på hjemmeskærmen i iOS er der nok nogle der vil glæde sig over. 

Jeg har installeret på tlf. og der er ingen, for mig, vigtige apps der ikke virker indtil videre. Vigtige = Bank og eBoks.

Nem-ID er blokeret fordi Appen ikke genkender iOS14 men det er til at leve med her og nu. 


  11
0
  1089

1425

21
24. juni 2020 @ 07:58
Stormogul

Hvordan er stabiliteten efter noget brug? Oplever du crash, varmt batteri, udfald eller andet?


2581

84
24. juni 2020 @ 08:52
Bit kongen
angelodk skrev:

Hvordan er stabiliteten efter noget brug? Oplever du crash, varmt batteri, udfald eller andet?

Forbløffende godt for en første beta, men som jeg husker det har Apple før sendte en første beta ud der var stabil, den her er bare et hak bedre. Strømforbruget er selvfølgeligt en anelse større end normalen, men det er ikke meget. 

En sjov ting som jeg studser over er at det virker som om tlf. er længere om at lade op, men det giver ikke rigtigt mening. 

Jeg opdagende idag at den nye smittestop app ikke virker, jeg har læst at det er det samme problem i andre lande også.

Alt i alt ser det godt ud og widgets på hjemmeskærmen er klart vanedannende, mange kommer som jeg nok til at skulle gentænke den måde vi opstiller vores apps på. En ny funktion jeg bliver glad for er App Library. en oversigt over alle installerede Apps. Tricket er at man kan fjerne en app fra hjemmeskærmen men efterlade den i App Library, dermed kan man holde apps man ikke benytter så meget på tlf. og samtidigt fjerne dem fra hjemmeskærmen hvis man som jeg hader det kaos af ikoner der følger med mange apps. 

Jeg kunne ikke holde fingrene i ro og installerede WatchOS7 også, det ser rigtigt fin ud, uret genstartede et par gange spontant efter opdateringen igår og har kørt fint siden, også hvad strømforbrug angår, jeg har ikke fået set nærmere på det nye i version 7 endnu. 

Den ene ting jeg med sikkerhed ikke skal, er teste det nye MacOS, maskinen er bare for vigtig i hverdagen til at eksperimentere med. 



927

49
27. juni 2020 @ 15:07
Veteran

Siden der siges, at YouTube vil komme til at køre 4K ved næste tvOS opdatering, er der så nogen der ved om YouTube allerede nu kan køre 4K på Apple TV 4K med tvOS 14 beta?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
27. juni 2020 @ 21:47
Veteran
Ufomekaniker skrev:

Siden der siges, at YouTube vil komme til at køre 4K ved næste tvOS opdatering, er der så nogen der ved om YouTube allerede nu kan køre 4K på Apple TV 4K med tvOS 14 beta?

Så fik jeg installeret tvOS 14 beta. Ingen 4K i YouTube endnu. Så det er i hverfald ikke derfor man skal installere den her beta version :)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2581

84
28. juni 2020 @ 11:43
Bit kongen
Så fik jeg installeret tvOS 14 beta. Ingen 4K i YouTube endnu. Så det er i hverfald ikke derfor man skal installere den her beta version :)

Er den generelt stabil?

Virker Netflix og DR appen?


927

49
28. juni 2020 @ 14:08
Veteran
Jesper Arning skrev:
Så fik jeg installeret tvOS 14 beta. Ingen 4K i YouTube endnu. Så det er i hverfald ikke derfor man skal installere den her beta version :)

Er den generelt stabil?

Virker Netflix og DR appen?

Netflix virker, men DR appen gør ikke.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2185

44
28. juni 2020 @ 14:27
ASCII jonglør
Ufomekaniker skrev:
Jesper Arning skrev:
Så fik jeg installeret tvOS 14 beta. Ingen 4K i YouTube endnu. Så det er i hverfald ikke derfor man skal installere den her beta version :)

Er den generelt stabil?

Virker Netflix og DR appen?

Netflix virker, men DR appen gør ikke.

Jeg har ikke Netflix - så den kan jeg ikke svare på - men DRTV app'en virker fint på min ATV 4K med tvOS 14


927

49
28. juni 2020 @ 16:56
Veteran
Rene Larsen skrev:
Ufomekaniker skrev:
Jesper Arning skrev:
Så fik jeg installeret tvOS 14 beta. Ingen 4K i YouTube endnu. Så det er i hverfald ikke derfor man skal installere den her beta version :)

Er den generelt stabil?

Virker Netflix og DR appen?

Netflix virker, men DR appen gør ikke.

Jeg har ikke Netflix - så den kan jeg ikke svare på - men DRTV app'en virker fint på min ATV 4K med tvOS 14

Ok. Sejt. Så vil jeg lige prøve at geninstallere DRTV appen. Hos mig ville den ikke afspille en video, men kun lyden af udsendelsen. Så mens jeg kun fik lyden, kunne jeg vælge andre udsendelser fra appens UI, og starte dem også - og enda på samme tid. Jeg havde lyd fra to forskellige programmer kørende på en gang samtidig med, at jeg browsede rundt i dens UI. Prøver lige at installere DRTV igen.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2185

44
28. juni 2020 @ 18:53
ASCII jonglør

Prøv evt. at lukke app’en ned, og så start den igen - du lukker apps ned ved at gå i Expose mode (ligesom med iOS and iPadOS)  - med Apple TV dobbeltklikker du knappen med tv skærmen (til højre for “MENU”) og så vælger du den app du vil lukke og så swipper op.


927

49
28. juni 2020 @ 20:10
Veteran
Rene Larsen skrev:

Prøv evt. at lukke app’en ned, og så start den igen - du lukker apps ned ved at gå i Expose mode (ligesom med iOS and iPadOS)  - med Apple TV dobbeltklikker du knappen med tv skærmen (til højre for “MENU”) og så vælger du den app du vil lukke og så swipper op.

Yes. Den løsning har jeg allerede prøvet, og det virkede ikke. Og det var egentlig grunden til at jeg tog den drastiske beslutning at slette den app. Lige nu er Apple TV 4K optaget af konen. Men når hun er væk, prøver jeg lige at installere den app igen.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
29. juni 2020 @ 00:41
Veteran
Ufomekaniker skrev:
Rene Larsen skrev:

Prøv evt. at lukke app’en ned, og så start den igen - du lukker apps ned ved at gå i Expose mode (ligesom med iOS and iPadOS)  - med Apple TV dobbeltklikker du knappen med tv skærmen (til højre for “MENU”) og så vælger du den app du vil lukke og så swipper op.

Yes. Den løsning har jeg allerede prøvet, og det virkede ikke. Og det var egentlig grunden til at jeg tog den drastiske beslutning at slette den app. Lige nu er Apple TV 4K optaget af konen. Men når hun er væk, prøver jeg lige at installere den app igen.

Så fik jeg lige prøvet at geninstallere appen igen. Det er ikke noget problem for mig at den ikke virker, og det er jo også en tvOS beta jeg kører, så jeg forventer heller ikke at det virker :)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)