xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Air eller Pro / Touch Bar eller ej ?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


49

1
26. juni 2020 @ 17:36
Let øvet

Hej alle

Min datter skal starte på HHX og vi har lovet hende en Macbook af en art. Hun har naturligvis set sig lun på en nyeste pro, som sådan nogle nu engang gør. Vi er bare meget i tvivl om det ikke er overkill. I og med det er HTX vil der sikkert være en del Excel - skal man så gå efter F-taster eller touch bar ? Og er Touch Bar en gimmick eller virkelig brugbar - kan man f.eks selv programmere funktioner ind i den ? Eller måske selv vælge hvilken funktionalitet den skal ha alt efter hvilken software man bruger ?

Jeg håber i vil byde ind med meninger, erfaringer eller andet der kan hjælpe os med at vælge den rette maskine

Pfh tak

  5
0
  647

336

0
26. juni 2020 @ 19:05
Lærling

Den nyeste MacBook Air er et super køb, især til uddannelsesprisen, ca 8500kr.

Touchbaren tilpasser sig det enkelte program, og man kan også tilpasse den yderligere. Der findes også 3. partsprogrammer, der giver endnu mere frihed. Jeg vil dog stadig ikke sige, at den er det afgørende argument for en Pro.

Det er primært antal Thunderbolt-porte, der gør en forskel, men det vil formodentlig ikke blive et problem til alm. skolebrug. Og så er en Air lidt lettere, også godt, når den skal med i tasken.


234

11
26. juni 2020 @ 20:45
Juniormedlem

Jeg tror også, en MacBook Air er fin til hende. 

Ang. Touch Bar, så synes jeg ikke, den er særligt brugbar. Det er ihvertfald ikke noget, som kunne få mig til at vælge en Pro over en Air. Vælger i Pro, skal det være for de ekstra kræfter, der er i den. Men jeg tror ikke det kan mærkes i Excel.


4593

394
26. juni 2020 @ 20:49
FPU

Til skolebrug på en ungdomsuddannelse ville jeg prioritere lav vægt og høj batterikapacitet over alt andet.

Min niece købte en Non-Retina MacBook Pro til brug i gymnasiet og senere på universitetet, og hun har af og til været lidt træt af vægten. Det skal dog siges, at hun cykler 6-7 Km hver vej til og fra uni. Med offentlig transport er sagen dog noget anderledes.

I vore dage er batterikapaciteten vel blevet så stor, at det næppe er et problem, og de får vel til at oplade deres dimser, hvis problemet opstår.

Nu ved jeg ikke, om der på HHX er behov for CPU-tunge ting á la simuleringer af store økonomiske systemer, men ellers kan jeg ikke forestille mig, at der er brug for høje clockfrekvenser, så en Air burde være nok.

Hvis der findes specifik software til studiet, kan det dog være værd at undersøge, om den software gør speciel brug af TouchBar, for så er det jo oplagt at vælge en Pro med sådan eb fætter.


234

11
26. juni 2020 @ 20:53
Juniormedlem
Toke Riis Ebbesen skrev:

Den nyeste MacBook Air er et super køb, især til uddannelsesprisen, ca 8500kr.

Jeg tror ikke HHX giver ret til Studiepris. Sakset fra Apple: "Gælder for studerende, der går eller er blevet optaget på universitetet, forældre, der køber til universitetsstuderende, samt undervisere og medarbejdere på alle niveauer."

Men Bilka kører ofte tilbud på MacBooks både Air og Pro. Måske kommer der et godt tilbud, inden hun skal starte.