xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvorfor så lang leveringstid på iMac 27" ?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


234

11
26. juni 2020 @ 23:39
Juniormedlem
[post_text]
  15
3
  1160

927

49
27. juni 2020 @ 00:01
Veteran
Hansa skrev:

Ikke at jeg skal have en, men jeg er alligevel nysgerrig på, om nogen ved, hvorfor leveringstiden er over en måned på en iMac 27" hvis man selv konfigurerer den? Det er ikke tilfældet med iMacs på 21,5".

Der er ingen tegn i sol og måne på, at en ny "stor" iMac er på trapperne. Mangler der dele eller...? Som skrevet er jeg bare nysgerrig. Spekulationer og konspirationsteorier modtages gerne🙃🤔🤭🙄

Det kunne tyde på at nye Intel eller ARM baserede iMacs er på trapperne til efteråret. Og hvis det er rigtigt, kunne det måske godt være en mulighed at vente. Jeg tror bare at hvis du vil have en ARM iMac at det kun bliver en 23” i følge noget slader 


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

234

11
27. juni 2020 @ 00:28
Juniormedlem

Det kunne tyde på at nye Intel eller ARM baserede iMacs er på trapperne til efteråret. Og hvis det er rigtigt, kunne det måske godt være en mulighed at vente. Jeg tror bare at hvis du vil have en ARM iMac at det kun bliver en 23” i følge noget slader 


Jeg kigger bare af nysgerrighed. Jeg skal ikke have en, er mere ude efter en Mac Mini med Arm.👍

Jeg har godt hørt rygter om en ny 23" men jeg ville jo synes, det var mere naturligt at udfase 21,5" for en ny 23"🤔 Et rygte siger også, at en redesignet "stor" iMac er på vej. Det skal vist afløse den nuværende 27". Men tror i, den allerede er på vej, inden for en måned eller to?


927

49
27. juni 2020 @ 07:01
Veteran
Hansa skrev:

Det kunne tyde på at nye Intel eller ARM baserede iMacs er på trapperne til efteråret. Og hvis det er rigtigt, kunne det måske godt være en mulighed at vente. Jeg tror bare at hvis du vil have en ARM iMac at det kun bliver en 23” i følge noget slader 


Jeg kigger bare af nysgerrighed. Jeg skal ikke have en, er mere ude efter en Mac Mini med Arm.👍

Jeg har godt hørt rygter om en ny 23" men jeg ville jo synes, det var mere naturligt at udfase 21,5" for en ny 23"🤔 Et rygte siger også, at en redesignet "stor" iMac er på vej. Det skal vist afløse den nuværende 27". Men tror i, den allerede er på vej, inden for en måned eller to?

Ja. Det virker mere naturligt at udfase 21,5" og 27" Intel iMacs til fordel for de formodentlige større ARM iMacs. Det tror jeg også vil komme til at ske. 

Apple nevner at der vll ske et Intel til ARM over to år. Måske komme alle ARM Macs allerede nu, og vil leve side om side med Intel Macs, mens Intel Macs udfases over de næste to år? Det er noget jeg håbet på. Hellere det, end at vente i op til to år på what ever ARM Mac der tager så lang tid at udgive.

Det ved jeg ikke. Jeg venter selv på en ny stor iMac, fordi den gamle fra late 2015 blev solgt sidste år.. Den nye model skulle vist nok lige ledes være det større. Altså 27" + 1,5" = 28,5". Men nu får vil at se. Jeg håber den bliver endu større. Og siden Apple har fortalt at der er AMR baserede Macs på vej, så vil folk holde op med at købe Intel Macs og i stedet vente de nye ARM Macs. Så set med de briller, må de hellere skynde sig udgive en stor Mac så de ikke kommer til at miste for mange penge fordi kunderne venter.

Noget jeg har spekuleret lidt over, er dens form faktor. Vil den blive lige så flad som en iPad Pro fordi den får næsten det samme hardware? Vil den nye iMac i teorien være en kæmpe iPad Pro der har fået en fod at stå på?

30" iMac med ARM processor og SSD til far her - JA TAK!

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
27. juni 2020 @ 10:33
Veteran
The farm saw the farm (Går'n så går'n)

234

11
27. juni 2020 @ 12:45
Juniormedlem

Det er godt nok sent, hvis der kommer en ny Intel iMac nu. Men Apple har jo udtalt, at der stadig kan komme et par Intelbaserede computere. Man skal virkeligt have brug for en iMac, hvis man køber en, om en måned eller to, med Intel inside🤔

Man kan selvfølgeligt vende det på hovedet og mene, at de kloge køber Intel, indtil de andre prøver de nye ARM med alle de børnesygdomme der måske følger med🤭


234

11
27. juni 2020 @ 12:45
Juniormedlem

Dobbelt post. Sorry


927

49
27. juni 2020 @ 22:29
Veteran
Hansa skrev:

Det er godt nok sent, hvis der kommer en ny Intel iMac nu. Men Apple har jo udtalt, at der stadig kan komme et par Intelbaserede computere. Man skal virkeligt have brug for en iMac, hvis man køber en, om en måned eller to, med Intel inside🤔

Man kan selvfølgeligt vende det på hovedet og mene, at de kloge køber Intel, indtil de andre prøver de nye ARM med alle de børnesygdomme der måske følger med🤭

Hvad er dit eget valg hjem til dig selv de næste ti år frem?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

234

11
28. juni 2020 @ 00:14
Juniormedlem

Hvad er dit eget valg hjem til dig selv de næste ti år frem?

Jeg gik fra PC til Mac i Marts 2008, og har udelukkende haft Apple-produkter indtil Marts i år. Nu har jeg en kraftig Windows maskine, kun til spil og Apple produkter til resten (musik, video og billeder mm). 

Jeg lurer lidt på, om vi bliver en meget isoleret gruppe i Applemiljøet, nu Apple går væk fra Intel. 

Jeg har forstået, at man tilsyneladende ikke kan køre Windows på de nye Arm Mac's. Jeg er usikker på, om det er en fejl, som giver problemer med, at resten af verdenen vender Apple og især Macs ryggen.

Jeg er glad for Apple's produkter. Men jeg bliver lidt træt, når Apple gang på gang skrotter "gammel" teknologi næsten fra den ene dag til den anden. Det være sig programmer, hvor man fjerner en masse funktioner, og først hen af vejen tilføjer noget igen (iMovie, iPhoto og lign.) Eller hardware, hvor Apple f.eks. erstatter alle porte med USB-C, uden at bevare et eller to af de gamle USB indgange (MacBooks). Mini-Jack stikket i iPhones forsvandt, uden noget bedre blev tilføjet og sådan har der været ting gennem tiden.

Så jeg har svært ved at svare fyldestgørende på dit spørgsmål. Bliver Arm en succes, kører jeg nok Mac's og Pc sideløbende i mange år. Men bliver det et kompatibilitet's helvede, med de nye processorer, som kun gavner Apple og deres pengekasse, så vælger jeg nok, ligeså stille, at føre alting over i Windows miliøet.

Så pt. er jeg på udkig efter en ny Mac Mini, når min iMac fra 2013 ikke kan mere. Men jeg er i tvivl om, det er den klogeste beslutning at købe før eller efter skiftet til arm, hvis det overhovedet er klogt at købe før "tingene er kommet lidt igang".

Jeg håber, at der stadigvæk er et marked for Mac's. Jeg er glad for den lækre fornemmelse, der er ved at bruge Apples produkter, både hvad angår software og især hardware. Jeg er ikke i tvivl om, at Apple nok skal klare sig. Men om jeg er med på vognen i de næste ti år ved jeg simpelthen ikke.

Hvad tænker du? Hvordan ser fremtiden ud fra din vinkel?


927

49
28. juni 2020 @ 09:24
Veteran

Du vil stadig kunne installere Windows på en ARM Mac, fordi de bruger virtualiserings-software, som Windows kører oven på. Så det skulle ikke være noget problem. Det var vist i et interview med Hair Force One jeg hørte det. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

234

11
28. juni 2020 @ 12:26
Juniormedlem

Det lyder godt. Jeg har hørt det modsatte, men jeg kan ikke huske linket ej heller finde det igen. Så det var måske bare en YouTuber's egen vurdering.

Hvad mener i herinde på forrummet? Hvordan ser i på fremtiden med Apple i jeres hjem?

 Lad os lave denne tråd til en hyggetråd, hvor vi giver vores bud på, hvordan de næste 10 år skal se ud i hjemmet/på arbejdet hvad det angår Appleprodukter. Er i til at alt er Appledevices, eller en blanding af Mac/Win og  (uha) i skubber Apple fra jer og går over til Win og -eller Android.

Det er ikke ment som en "bashing af  Apple" tråd, men en tråd hvor vi giver et bud på fremtiden for os selv og evt Apple.🙂


927

49
28. juni 2020 @ 14:34
Veteran

Jeg har godt nok været træt af Apple de sidste par år fordi der har været så mange softwarefejl i iOS og macOS. Men siden jeg har installeret next gen. beta software på alle mine devices, og at det faktisk kører lige så godt, og fejlene er rettet i de versioner, så tror jeg på, at vi får bedre software senere på året. 

Jeg har også kikket lidt på PC - både stationære og laptops - og jeg må bare sige at man kan få nogle fede maskiner, men Windows er bare så uhyggelig for mig, at jeg grimmes ved det styresystem. 

Jeg venter stadig på en ARM iMac med 30" display eller hvilken størrelse de nu finder på. Jeg tror på at den vil næsten lige så tynd som en iPad Pro, og muligvis også have touch-screen og kan bruge Apple Pencil lige som Microsoft Surface Studio 2 kan. Teknisk set vil en ARM iMac være en iPad Pro Max der køre på macOS 11.

Apple Watch 7 vil selv kunne hoppe op på håndledet. Og iPad Pro origami edition, kan foldes så den kan ligge i samme lille bukselomme, som Steve Jobs brugte, da han skulle demonstrere hvor lille iPod Nano var :D

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

253

35
28. juni 2020 @ 15:06
Juniormedlem
Hansa skrev:

Det lyder godt. Jeg har hørt det modsatte, men jeg kan ikke huske linket ej heller finde det igen. Så det var måske bare en YouTuber's egen vurdering.

Hvad mener i herinde på forrummet? Hvordan ser i på fremtiden med Apple i jeres hjem?

 Lad os lave denne tråd til en hyggetråd, hvor vi giver vores bud på, hvordan de næste 10 år skal se ud i hjemmet/på arbejdet hvad det angår Appleprodukter. Er i til at alt er Appledevices, eller en blanding af Mac/Win og  (uha) i skubber Apple fra jer og går over til Win og -eller Android.

Det er ikke ment som en "bashing af  Apple" tråd, men en tråd hvor vi giver et bud på fremtiden for os selv og evt Apple.🙂

Jeg bliver på Apple i hjemmet/privat. Jeg arbejder med drift og support i en virksomhed med mere end 20000 Windows 10 maskiner og 8-9000 håndholdte enheder (primært iPhones, iPads og et mindre antal Android enheder). Jeg synes at Windows er et tungt og kluntet system at arbejde i og med. Min erfaring er at Android-enheder kræver betydelig mere supporttid pr. enhed end iOS enheder.

Ene og alene mine erfaringer med Windows og Android ift. mit arbejde, er nok til at jeg aldrig kommer til at bruge 5 flade ører af mine egne penge på nogen af de systemer   

/carsten


32

5
30. juli 2020 @ 01:55
Let øvet

Det samme har jeg hørt fra andre. Yder selv (kun) support til familiemedlemmer. Efter flere i familien er gået fra Windows til IOS er supportbehovet (ud over ved fejl 40 :) reduceret til stort set ingenting.

Oplever selv dagligt store fordele ved integrationen på tværs af Apple-produkter (Watch, stationær, bærbar, iPad og iPhone) - det får jeg personligt svært ved at undvære. Fx iCloud-deling eller at jeg på mobilen kan åbne en hjemmeside, som jeg for 4 dage siden har åbnet på min MacBook.


927

49
30. juli 2020 @ 16:09
Veteran

Overskriften : " Hvorfor så lang leveringstid på iMac 27" ? "

Der er en del YouTube videoer fra bl.a. Lew Later (LaterClips) og LTT (Linus Tech Tips) om intels problemer. Det er faktisk næsten dagligt at der dukker en ny dyster historie op om intel for tiden. Kunne det tænkes at intel er i dybere problemer en hvad man skulle tro? Har Apple bestilt processorer til deres nyeste intel iMac som de alligevel ikke kan få?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

234

11
30. juli 2020 @ 17:31
Juniormedlem
Ufomekaniker skrev:

Har Apple bestilt processorer til deres nyeste intel iMac som de alligevel ikke kan få?

Det ville måske forklare, at leveringstiden på den nuværende iMac hele tiden bliver længere, uden at der kommer noget nyt i stedet.