xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Mojave Wi-Fi ingen hardware
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


393

13
29. juli 2020 @ 11:36
Lærling

Kan ikke aktivere Wi-Fi i Mojave, som jeg lige har installeret fra App Store, hverken i system mappen, Netværk, eller på menulinien, kan derfor heller ikke få lov at etablere netværksadressen igen, som jjeg desværre kom til at slette i forsøg på at løse problemet. 

Der har været en tråd her på macnyt, desværre ikke præcis om dette. Jeg har også Googlet (sidder og skriver dette på en ældre MacPro 1.1), men synes det er noget avanceret, så endda på engelsk, jeg vil gerne undgå flere fejl.

Jeg besluttede mig for at genetablere HighSierra via Time Machine, men maskinen vil heller ikke gå i recovery mode, så jeg har meget brug for hjælp. På forhånd tak.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  3
0
  534

393

13
29. juli 2020 @ 22:26
Lærling

Er tilbage på High Sierra. Har gemt disken med Mojave i håbet om en dag at løse problemet, men har via Time Machine tilbageført High Sierra. 

Da det tilsyneladende er en kompliceret fejl, der er opstået i Mojave, er High Sierra ikke så ringe et alternativ endda.

Så hvis ikke jeg en dag finder en 100% sikker løsning, må Mojave glide over i glemslen som et af de ønsker, der ikke gik i opfyldelse.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

86

5
05. august 2020 @ 10:04
Novice

Du skal søge i problematikken omkring bootprom.

I forbindelse med mojave og SSD diske og APFS problemerne på den gamle disktype ændredes boot prom.
derfor kan man heller ikke bare boote fra usb /diske men kun fra nettet. Jeg har rodet en hel del med det men tør ikke bare spille kloge-åge da dee er mere i det.

Læs om EFI og prøv om du kan finde vej. Det handlede for Apple om at stoppe mulighederne for OS på falsk Hardware.

Jeg fik mit op at køre og havde ikke klart overblik over hvad der fik det til at virke. 


393

13
05. august 2020 @ 18:02
Lærling

Tak for svar, Rolf. Jeg prøver forsigtigt at kigge på dine vejledninger / anbefalinger. Hvis det ikke lykkes, er jeg blevet super glad for High Sierra, men synes rigtig godt om det, jeg har set af Mojave. Det var AppStore der tilbød opdateringen fra High Sierra til Mojave, så jeg troede ikke, der ville være fælder i den. Jeg skal nok melde tilbage, hvis eller når det lykkes,

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.