xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Godt nok længe siden :)
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


29

1
04. august 2020 @ 12:03
Let øvet

Hej, alle!

Det gik lige op for mig, at jeg ikke har kigget forbi herinde siden omkring Jobs' død. Der er godt nok sket meget i både verden og Apple verdenen siden. Hvad med MacNyt verdenen, hvor mange af os gamle hoveder hænger stadig til?

Hej så længe!

  7
5
  709

1891

183
PowerPalle (Administrator)
04. august 2020 @ 22:05
Stormogul

Steve Jobs døde den 5. oktober 2011 og du var sidste på besøg i denne her tråd den 31. juli 2016 :)

Der er en del herinde fortsat   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

927

49
05. august 2020 @ 05:45
Veteran

Jeg har været herinde fra tiden før Jobs døde, dog blot under et andet navn. Jeg kan bare ikke huske hvornår jeg indtraf her på siden. Men der var en noget grovere stemning dengang, kan jeg huske. Og jeg kan huske at der var en fisker og en blærerøv herinde   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1263

36
05. august 2020 @ 08:22
Stormogul

Jeg har "altid" været her og ser næsten dagligt forum trådene - vi har sagt farvel til Knud med alle sine historier (han følte sig mobbet), opdaget at en journalist har brugt forskellige navne til at oprette profiler efter han blev bedt om at skrue ned. MacNyt er opdateret af flere omgange (nogle af os har mistet antallet af indlæg og dermed rang), har fået krambod, mistet galleriet og endelig har der været en indsamling, så den flittige PowerPalle kunne få en mere flittig mac til server (ved ikke, hvordan det er gået  med indsamlingen). Tonen er glimrende - langt venligere end jeg oplever andre steder 😊

Velkommen tilbage

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

189

12
05. august 2020 @ 09:44
Novice
Martin Ammentorp skrev:

Jeg har "altid" været her og ser næsten dagligt forum trådene - vi har sagt farvel til Knud med alle sine historier (han følte sig mobbet), opdaget at en journalist har brugt forskellige navne til at oprette profiler efter han blev bedt om at skrue ned. MacNyt er opdateret af flere omgange (nogle af os har mistet antallet af indlæg og dermed rang), har fået krambod, mistet galleriet og endelig har der været en indsamling, så den flittige PowerPalle kunne få en mere flittig mac til server (ved ikke, hvordan det er gået  med indsamlingen). Tonen er glimrende - langt venligere end jeg oplever andre steder 😊

Velkommen tilbage

Ja, det er et godt sted at få hjælp. Rigtigt - der var en, som havde problemer med tonen. 


8581

198
05. august 2020 @ 10:12
Poseidon
alha grafisk skrev:

Ja, det er et godt sted at få hjælp. Rigtigt - der var en, som havde problemer med tonen.

Dem har vi haft en del af. Jonas var slem, Vassing værre, og lige pt. har vi en enkelt som titter op nu og da, hvis navn jeg ikke skal nævne. Et så et par enkelte som heldigvis kun var her i kortere perioder, før dem.

Apropos server; PP har du tænkt dig at vente på en AS SOC før du opgraderer?



1891

183
PowerPalle (Administrator)
08. august 2020 @ 14:15
Stormogul
David Munch skrev:
Apropos server; PP har du tænkt dig at vente på en AS SOC før du opgraderer?

Det korte og klare svar er, at jeg ikke kommer til at vente på en AS SOC før Macnyt bliver opgraderet.

Det andet (og lidt længere svar er), at indsamlingen ikke kom i mål og ser heller ikke ud til at komme det foreløbig. Derfor tog jeg en frisk beslutning og købte en brugt Mac Mini 2018 model for det beløb der var kommet ind (tak til alle dem der bidrog). Denne Mini er nu installeret med al den software der skulle til og sidder faktisk og tester den på Macnyt lige nu. Med andre ord; Macnyt kører på ny Mini 2018 nu (siden for cirka 30 minutter siden).

Om det gør en forskel må i som brugere fortælle lidt om og jeg vil samtidigt holde øje bag facaden om der opstår udfordringer af den ene eller anden slags.

/PP
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
09. august 2020 @ 10:02
Poseidon
PowerPalle skrev:
Med andre ord; Macnyt kører på ny Mini 2018 nu (siden for cirka 30 minutter siden).

Det er også en ganske fin maskine. Havde vi ikke siddet med AS SOC'ere om hjørnet, så havde jeg også været tæt på at købe en. I stedet fandt jeg en 24" skærm og smed den på min 2011 Mac Mini, og er nu kørende på den i stedet, og det går ganske fint, så jeg kan nok klare mig til en 2. generations AS Mac Mini kommer på markedet, så vi er nået forbi børnesygdommene (Og det faktum at Apple altid plejer at lave 2. generations produktet langt mere tiltalende pga. hardware tilføjelser).