xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Derfor bliver Apples Silicon Macs ikke dyrere, men billigere
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2252

150
09. august 2020 @ 19:40
ASCII jonglør

Jeg får mere og mere respekt for de Apple-analyser, som der bringes på YouTube-kanalen Max Tech. Denne her kom i dag, og argumenterer faktisk ganske fornuftigt for, hvorfor de kommende Apples Silicon Macs ikke vil blive dyrere end de nuværende Macs, men derimod billigere:

Why 2020 Apple Silicon Macs will NOT be more expensive!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  2
0
  416

927

49
10. august 2020 @ 10:37
Veteran

Ja. Den analyse er jeg også glad for, fordi jeg gik med min egen dyster teori, hvilket må siges at vare ganske horribel.

Min tese gik ud på, at de siden de nye desktop og laptop Macs internt vil ligne iPhones og iPads så meget, at de ville kun blive dyre af det pga den ekstra hardware der skulle bruges for at lave de maskiner. En i iMac 27" er blot en iPad Pro uden batteri, men med et 27" display, mus og tastatur (groft sagt). En MacBook Pro er blot en iPad Pro med en 16" display, TrackPad og tastatur i samme casing (groft sagt). Set ud fra det synspunkt vil de kun kunne blive dyre fordi der skal bruge flere materialer, og så blev jeg godt træt af mig selv og min tese    

Så den artikel falder bestemt i god jord hos mig.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2252

150
10. august 2020 @ 12:24
ASCII jonglør

Well, nu er der jo også en anden side af sagen - for måske er Max Tech her faktisk på forbrugernes side. Det kan nemlig tænkes, at Max Tech med ovenstående analyse simpelthen ønsker at italesætte det behov for billigere (læs: langt mere rimelige) Apple-priser, som sandsynligvis ligger lige under overfladen i markedet, parat til at bryde igennem som et forbrugerkrav. For det er jo en kendt sag, at Apple tjener styrtende med guld (læs: mine penge) på deres produkter. 

Så analysen har jo også dén agenda: lad os nu få sat de alt for høje priser på Apple-produkter ned, som alle vi FanBoyz'n'Girlz har belemret os selv med - i årtier! - fordi vi elsker produktet. 

Det er tid for Apple at vende tilbage til rødderne.

PS. Nogen der kender til, hvem der egentlig ejer Max Tech? For deres YouTube-kanal giver godt nok ikke megen info fra sig på den front....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”