xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Adobe Reader vil ikke udskrive på printer
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


825

10
10. august 2020 @ 15:01
Veteran

Hejsa - pludselig vil min iMac & printer ikke udskrive via Adobe Acrobat Reader DC.

Jeg kan skrive alle andre filer ud (Word osv.) - uden problemer.

Jeg kan skrive Adobe filer ud via min iPhone på min printer - via mit trådløse netværk

Printeren er: HP Color Laser Jet Pro MFP M477fdw


Nogen der har en god ide, eller kender problemet ?

  6
0
  404

4593

394
10. august 2020 @ 15:54
FPU

Jeg har af og til selv problemet med min go'e gamle HP LaserJet.

Den kan være møg-langsom (mange minutter) om at starte et PDF-print, nok fordi den ikke har ret meget RAM, men det kommer lidt an på, hvor stor PDF'en er, og muligvis også, hvilken skrifttype, der er brugt, eller om der er en eller anden form for indbygget funktionalitet i PDF'en, f.eks. felter til udfyldning.

Det er som regel lykkedes mig at få det til at virke, hvis jeg et eller andet sted inde i printer-dialogen (jeg kan ikke huske hvor) vælger "Print as image", så det kan du jo prøve. Husk, at den indstilling nok gemmes, indtil den ændres tilbage.

Desværre kan du nok ikke ændre selve formatet ved at vælge "Save as…" i Reader, men er der absolut intet, der virker, kan du til nøds lave screendumps af PDF'en og så printe dem ud, selvom det er noget rod og (vist nok) kun i 72 DPI.

Pøj-pøj.


2185

44
10. august 2020 @ 17:46
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev:

Jeg har af og til selv problemet med min go'e gamle HP LaserJet.

Den kan være møg-langsom (mange minutter) om at starte et PDF-print, nok fordi den ikke har ret meget RAM, men det kommer lidt an på, hvor stor PDF'en er, og muligvis også, hvilken skrifttype, der er brugt, eller om der er en eller anden form for indbygget funktionalitet i PDF'en, f.eks. felter til udfyldning.

Det er som regel lykkedes mig at få det til at virke, hvis jeg et eller andet sted inde i printer-dialogen (jeg kan ikke huske hvor) vælger "Print as image", så det kan du jo prøve. Husk, at den indstilling nok gemmes, indtil den ændres tilbage.

Desværre kan du nok ikke ændre selve formatet ved at vælge "Save as…" i Reader, men er der absolut intet, der virker, kan du til nøds lave screendumps af PDF'en og så printe dem ud, selvom det er noget rod og (vist nok) kun i 72 DPI.

Pøj-pøj.

Eller åben PDF'en i Preview app'en - og så print der fra.


4593

394
10. august 2020 @ 20:00
FPU

@Rene Larsen:

Nå, ja, det HAVDE faktisk strejfet mig også at nævne Preview, men den tanke smeltede væk igen hurtigere end min frys-selv is. Æren for det forslag er derfor ubetinget din.


825

10
11. august 2020 @ 07:37
Veteran

Hejsa - tak for svar. Har forsøgt af printe i "preview" ved at vælge "vis info", herefter gå til "åbn i" - meeeen her er der ikke noget der hedder preview.


Hvordan får jeg så udskrevet i preview ??


2268

156
11. august 2020 @ 07:50
ASCII jonglør

Der menes sandsynligvis den selvstændige app Billedfremviser (engelsk navn: Preview) der kommer med ethvert macOS som standard. Prøv at åbne filen heri og se, om det hjælper på problemet. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

825

10
11. august 2020 @ 08:10
Veteran

Takker - det virker