xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny printer - farvelaserprinter til hjemmekontoret
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


386

8
02. september 2020 @ 12:34
Lærling

Jeg skal have udskiftet min gamle farveblækprinter, som er fra dengang eleverne selv skulle medbringe printer til skriftlig eksamen. Vi købte den absolut billigste til sønnike, som han også kunne transportere i en taske - og den har sådan set virket nogenlunde.

Men den koster en krig i patroner. Og kan ikke fungere på det trådløse hus-net.

Derfor overvejer jeg kraftigt en farve-laserprinter, som skulle være dyrere i køb, men billigere i drift. Printeren skal kunne printe, gerne duplex, man skal kunne scanne og kopiere. Men ingen behov for arkfødning. Eller at printe fotos. 

Jeg har kigget lidt rundt efter tests, og HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw er et bud. Men det er dæmme et skrummel :-/ 

Er der nogen herinde, som har gode erfaringer med sådan en sag eller et alternativ?

På forhånd tak.

  3
0
  550

825

10
02. september 2020 @ 13:51
Veteran

Kører med HP Color Laser Jet Pro MFP M477fdw, det virker upåklageligt, både scanner og udskrift. Kan kun anbefales.


386

8
02. september 2020 @ 14:28
Lærling

Tak!



4586

389
02. september 2020 @ 18:32
FPU

Jeg vil anbefale dig at undersøge disse ting, inden du svinger kreditkortet:

1. Prisen på forbrugsstoffer. En printer, som måske er dyr i indkø,b kan vise sig at være billgere på sigt, hvis toner-patronerne er billigere end konkorrenternes, og/eller hvis den bruger mindre toner pr. print.

2. Med mndre du vil kæmpe med fejlprint og en bøvlet arbejdsgang, skal du være sikker på, at din nye printer har fuld duplex, d.v.s. at den printer både for- og bagside ud på een gang. Ikke alle printere har fuld duplex. Eller har haft, for sådan var det i hvert fald tidligere, og jeg har ikke holdt øje i mellemtiden.

3. For at spare penge, kommer (eller kom, måske er det anderledes nu). nogle printere med toner-patroner fra fabrikken, som ikke er helt fulde, så du bør undersøge, hvor mange print der er i printeren fra ny af, inden du bliver nødt til at købe ny toner.