xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Lightroom vs foto - lige et nybegynder spørgsmål :)
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


451

2
19. september 2020 @ 08:25
Seniormedlem

Hejsa. Jeg har lige hentet Lightroom og vil gerne have et indspark til brugen.

Jeg har Foto i forvejen med 30.000 billeder (der skal ryddes gevaldigt op i disse jpeg). Fremover vil jeg kun tage i RAW, importere til Lightroom, redigere de bedste og smide resten væk. 

Men hvor skal jeg gemme disse billeder. Lade dem blive i Lightroom eller eksportere dem til Foto og have dem allesammen samlet der, og så "bare" bruge Lightroom til at redigere i. Kan faktisk godt lide Foto langt hen af vejen. Tænker også, hvis jeg en dag ikke længere vil betale for Lightroom.

Og det sidste spørgsmål.. Kan man købe "tillægsprogrammer" til Lightroom til f.eks at lave vand-farve-billeder og andre effekter?

På forhånd tusind tak og god weekend. 


  1
0
  637

955

9
22. september 2020 @ 14:17
Veteran

Fotos er et katalog, og Lightroom er et katalog.
I bund og grund er der ingen grund til at have 2 kataloger, men kan høre du er glad for Fotos.

Ellers ville jeg lade LR styre kataloget, ikke indeni Lightroom databasen, men som referenced files, så det bliver en one stop solution.

Personligt hader jeg både LR og Fotos. Lightroom virker som om det er designet af windows programmører, og der står Adobe på det...grund nok for mig til at blive væk. Og Fotos, hmm....har aldrig lært at holde af det, bestemmer for meget.

Bruger selv legendariske Aperture og CaptureOne, primært CaptureOne, alternativt Luminar og en smule Affinity Photo


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside