xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Taster virker ikke på MacBook Pro
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2273

157
26. september 2020 @ 07:27
ASCII jonglør

Har været uheldig: efter at have rengjort tastatur, er noget af vand/sæbe åbenbart kommet ned i tastaturet på min MacBook Pro, således at 7-8 af tasterne ikke længere virker. Havde håbet det ville tørre og dermed forsvinde, men desværre ikke. Har prøvet med trykluft, men det har ikke hjulpet.

Har endnu ikke prøvet at fjerne selve tasten, og prøve at rense nedenunder med en vatpind og isopropyl-alkohol, men fornemmer at sæbevandet er trængt helt ind i kontakten i tasten.

Hvad gør man mon her? Ethvert bud på en løsning vil være velkommen, på forhånd tak.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  4
1
  399

123

11
26. september 2020 @ 09:26
Novice

Hvilken Pro er det ? Altså årgang...

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

2273

157
26. september 2020 @ 09:30
ASCII jonglør

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

123

11
27. september 2020 @ 06:33
Novice

Spurte fordi Apple har haft knas med nogle tastatur og man kunne så få det skiftet gratis.. Mener dog uden at være 100% sikker din er for gammel.. Du kan jo prøve at undersøge det nærmer..

Man kan godt selv skifte tastaturet men det noget af en opgave og ville personligt ikke kaste mig ud i det. Et nyt koster ca. 450kr..

Ellers så der 2 muligheder som jeg ser det, få den fikset. Her kan jeg anbefale GreenMind de har skiftet mit tastatur 2 gange på en Macbook.. Dette var over min forsikring (udvidet el) så betalte ikke noget. Vil tro det løber op i en 2000-3000kr.. 

Overvej om det pengen vær eller om du skal ha en ny. Sælg den som defekt (Greenmind køber også defekte Mac) og køb en ny, den er alligevel ca. 6år gammel (hvilket som sådan er ok, så den kan sagtens holde en del år)..

Jeg ville sælge den og købe en ny. I det tilfælde skal du så lige overveje om det en Pro du har brugfor. De fleste har det helt fint med en Air, dog er de ikke så grafiske stærke og hvis du skal behandle store filer så går det hurtigere på en Pro vel og mærke med de rigtige specs.. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

2273

157
27. september 2020 @ 10:41
ASCII jonglør

Tak for at minde mig om, at jeg har en forsikring, der faktisk vil dække et nyt tastatur, Jeg bruger forsikringen så sjældent, at jeg faktisk havde glemt den mulighed - vil blive aktiveret.

Og mht. rådet om at købe en ny bærbar Mac lige pt.: dette er naturligvis  absolutely no go, da der er helt nye Apple Silicon Macs lige om hjørnet.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”