xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
TimeMachine backup
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


132

1
29. september 2020 @ 13:26
Novice

Er kommet ud i noget værre rod med min TimeMachine backup.

Den ligger på en ekstern HD på 2 TB, der pludselig meldte, at der ikke var mere plads på trods af, at TM skriver at "de ældste sikkerhedskopier slettes".

Så var det nok, at  jeg var lidt for hurtig og bare trak de ældre backups over i papirkurven. Det måtte jeg godt, men må ikke tømme papirkurven og må heller ikke lægge dem tilbage på ekstern HD - "de bruges af systemet og kan ikke ændres".

Nu har jeg blevet klogere på hvordan man sletter gamle TM, men hvordan får jeg tømt papirkurven?

Har prøvet at starte i "sikkert tilstand", men her kan jeg hverken se ekstern HD eller indhold i papirkurv.

Bliver glad for alle inputs

hilsen Bamse


  3
0
  454

123

11
29. september 2020 @ 14:00
Novice

Umiddelbart ville jeg bare hive den eksterne HD fra, genstarte og så kan de vel slettes..

Nok for simpelt til at virke haha..


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

123

11
29. september 2020 @ 14:09
Novice
Bamse skrev:

Er kommet ud i noget værre rod med min TimeMachine backup.

Den ligger på en ekstern HD på 2 TB, der pludselig meldte, at der ikke var mere plads på trods af, at TM skriver at "de ældste sikkerhedskopier slettes".

Så var det nok, at  jeg var lidt for hurtig og bare trak de ældre backups over i papirkurven. Det måtte jeg godt, men må ikke tømme papirkurven og må heller ikke lægge dem tilbage på ekstern HD - "de bruges af systemet og kan ikke ændres".

Nu har jeg blevet klogere på hvordan man sletter gamle TM, men hvordan får jeg tømt papirkurven?

Har prøvet at starte i "sikkert tilstand", men her kan jeg hverken se ekstern HD eller indhold i papirkurv.

Bliver glad for alle inputs

hilsen Bamse


Ta-Da.... :) https://www.youtube.com/watch?v=XJEYKTYm6hY

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

132

1
29. september 2020 @ 16:35
Novice
PRW skrev:
Bamse skrev:

Er kommet ud i noget værre rod med min TimeMachine backup.

Den ligger på en ekstern HD på 2 TB, der pludselig meldte, at der ikke var mere plads på trods af, at TM skriver at "de ældste sikkerhedskopier slettes".

Så var det nok, at  jeg var lidt for hurtig og bare trak de ældre backups over i papirkurven. Det måtte jeg godt, men må ikke tømme papirkurven og må heller ikke lægge dem tilbage på ekstern HD - "de bruges af systemet og kan ikke ændres".

Nu har jeg blevet klogere på hvordan man sletter gamle TM, men hvordan får jeg tømt papirkurven?

Har prøvet at starte i "sikkert tilstand", men her kan jeg hverken se ekstern HD eller indhold i papirkurv.

Bliver glad for alle inputs

hilsen Bamse


Ta-Da.... :) https://www.youtube.com/watch?v=XJEYKTYm6hY

Tak for din Ta-Da... :-) Det tager lidt tid, da det er ca. 80 emner der skal specificeres - én ad gangen - men det virker - nogenlunde. Tusind tak for hjælp, jeg må bøde for min dumhed.

Hilsen Bamse