xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
353
158
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)
macnyt  /  forum  /  emne
Den officielle Macnyt spam-bot-tråd
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)


1933

195
PowerPalle (Administrator)
22. maj 2024 @ 19:50
Stormogul

Som bruger af Macnyt har man sikkert bemærket at der til tider kommer indlæg fra spam-bots eller brugere der udnytter systemet. Macnyt er udstyret med flere mekanismer der forhindrer, at der kommer for meget at sådan indhold, men mekanismerne har til dato ikke forhindret at noget slipper igennem. Det der slipper igennem ender med at skulle fjernes manuelt af admin (og han er gal, men *griner*).

Denne forum tråd er tiltænkt gode ideer til, hvordan vi her på Macnyt kan undgå yderligere uønsket spam-bot-indhold og lignende. Så har du gode ideer til, hvordan  det kan undgå ved hjælp af eksempelvis kode-mekanismer (som admin så skal kode og implementere) eller andet så lad de gode ideer få frit løb her. Kan de implementeres så bliver de implementeret (men kan ikke love noget da de forskellige indsatser naturligvis kræver analyse og tid).

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  7
2
  355

4625

403
22. maj 2024 @ 21:30
FPU

Måske er det at skyde dansemyg med langtrækkende artilleri, og det vil være et irritationsmoment for vi faste brugere, men indtil PP har fundet hullet og fået stoppet det een gang for alle, kunne man jo indføre en talkode sendt til mobilen, som så skal indtastes, inden Macnyt godkender et indlæg.

Hvis Macnyt samtidig begrænser udsendelsen af koden til 00 45 numre, er alle de udenlandske spammere udelukket på forhånd.

Jeg ved dog niks og nada om HTML-programmering, så jeg ved ikke, om det er praktisk muligt. Måske Macnyt kan købe et færdigt modul et eller andet sted?

Spirituel Maskine

1138

129
22. maj 2024 @ 21:35
Stormogul

det vil være en god idé at finde ud af om der er tale om bots eller mennesker.

hvis bots så kan man måske godt få dem stoppet ved at kræve noget ala "capcha". Måske endda noget kun danskere vil kunne svare.

forslag 1
det kunne være, man skal have besvare et spørgsmål eller få godkendt sine indlæg, de første X antal gange, når man er ny bruger. så f.eks., hvis man lige har lavet profil på macnyt, så skal ens indlæg godkendes... når man så har haft f.eks. 10-20 indlæg, så kan man fjerne godkendelsen og frigive dem automatisk.

forslag 2
lukke for adgang der er udenfor europa eller endda skandinavien, ved at bruge cloudflare eller noget tilsvarende. cloudflare er ret god måde at gøre det på da det er gratis, og så yder de også DDOS beskyttelse. man skal kun have sit NS DNS for domænet hos dem. Kan se macnyt.dk benytter hetzner DNS... cloudflare er smetefrit overgang og stortset automatisk, som jeg husker det.

måske kombinere det hele for en hyper sikker måde at slippe for spammere for. :)

nihad.dk 

8586

199
23. maj 2024 @ 10:33
Poseidon

Ventetid på 5m mellem hver Ny tråd fra samme bruger. Ellers død ved kølle.

Der var engang en Mac...

1933

195
PowerPalle (Administrator)
23. maj 2024 @ 11:30
Stormogul
David Munch skrev:

Ventetid på 5m mellem hver Ny tråd fra samme bruger. Ellers død ved kølle.

     

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2764

353
PallMei (Skribent)
14. juni 2024 @ 07:00
Bit kongen
Måske en funktion til at lade os flage spam, helst i oversigten og en administrator funktion hvor du kan trække en liste over alle spam-rapporterede tråde og efter hurtig visuel inspektion (der sikre at der ikke er falske positive) lave en batch sletning. 


Du kunne så opsætte en underretning, der jævnligt tjekker om der er indrapporteret spam og sender dig én underretning i fald der er.


1933

195
PowerPalle (Administrator)
14. juni 2024 @ 20:25
Stormogul
PallMei skrev:
Måske en funktion til at lade os flage spam, helst i oversigten og en administrator funktion hvor du kan trække en liste over alle spam-rapporterede tråde og efter hurtig visuel inspektion (der sikre at der ikke er falske positive) lave en batch sletning. 

Du kunne så opsætte en underretning, der jævnligt tjekker om der er indrapporteret spam og sender dig én underretning i fald der er.

Hej PallMei

Jeg har allerde bygget en motor til batch-håndtering når der kommer spam og da jeg besøger Macnyt. hver dag så opdager jeg selv relativt hurtigt banditterne, men ...

Det er bare ikke godt nok, så derfor skal der yderligere ting til. At brugere kan underrette kunne være en god start men musklen skal være større end det. Så kom endelig med flere forslag. Jeg skal nok tage dit til mig i en eller anden variant.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1933

195
PowerPalle (Administrator)
15. juni 2024 @ 19:05
Stormogul

Lidt ekstra til at modarbejde SPAM mv. kan findes her, ...

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger