xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
354
158
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Auto power off i Sonoma
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


76

1
25. maj 2024 @ 09:53
Novice

Hej!

Efter opdatering til Sonoma oplever jeg at min Macbook pro efter noget tid uden aktivitet lukker helt ned i stedet for blot at gå på vågeblus. 

Jeg har søgt svar i flere fora og er kommet frem til, at funktionen, hvor nedluk slås fra, er fjernet i Sonoma. Det skulle kunne lade sig gøre at deaktivere automatisk nedluk via terminal, og jeg kan også finde kommandoen men kan ikke rigtig få ændret indstillingen, noget med at man skal gøre det fra root. Man kan i systemrapport se, hvordan den aktuelle indstilling er (auto shut down = 1, så vidt jeg husker - er ikke hjemme lige nu). 

Jeg har dog ikke noget erfaring i brugen af terminal, så derfor; er der en deruude, som kan forklare mig helt grundlæggende, hvordan det gøres.

På forhånd tak!

  3
0
  207
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2764

354
PallMei (Skribent)
25. maj 2024 @ 12:09
Bit kongen

Hvilken maskine? Hvis det er en usupporteret maskine der køre Sonoma via Open Core Legacy patcher, er det muligt at de har lavet sådanne tricks, for at arbejde omkring nogle kompatibilitets problemer.


2764

354
PallMei (Skribent)
25. maj 2024 @ 14:21
Bit kongen

Nu sidder jeg ved min sonoma maskine M1 MBA. Under systemindstillinger->Batteri->indstillinger. Ved mig var Undgå automatisk vågeblus ikke aktiveret, men det mener jeg var normalt førhen..


76

1
25. maj 2024 @ 17:57
Novice

Det er en usupporteret MacBook pro mid 2014, så det er nok det, der er forklaringen, jeg lever med det.