xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Gemme program fra DR.TV
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


1103

6
09. juni 2016 @ 19:28
Stormogul
Hej.

Jeg vil gerne gemme et program fra DR.TV. (Ja, jeg ved godt at det er imod reglerne.)
Førhen kunne man optage programmet vha af Quicktime og få lyden med vha SoundFlower.

SoundFlower virker tilsyneladende ikke længere og man bliver i stedet foreslået et program der hedder LoopBack som ikke er gratis.

Er der nogen der kender en anden måde at gøre det på?
  10
0
  689

162

0
09. juni 2016 @ 20:02
Novice
Jeg har hørt at youtube-dl virker, men det er command-line. Det skulle være nemt at bruge når det er sat op, men kræver et par kommandoer for at installere - men kan vist lykkes. Rygtet siger at det er afhængigt af "ffmpeg". Kan måske findes på nettet, har ikke selv prøvet

1103

6
09. juni 2016 @ 22:35
Stormogul
Ups. Forstår ikke ret meget af det du skriver.
Hvis du mener det kan lade sig gøre, kan du så uddybe det?

109

4
10. juni 2016 @ 08:21
Novice
Jaksa mener jeg navnet er på den app jeg bruger..
Fungerer perfekt til det.

162

0
10. juni 2016 @ 08:30
Novice
Du skal downloade/installere youtube-dl or det samme med ffmpeg. Jeg kan ikke længere huske hvordan det foregår, andet end at man skal ind i en mac-opsætningsfil og skrive stien til den ene eller begge. Men der er dokumentation på deres hjemmeside, og sikkert mere information via google. Placer dem fx i samme mappe.

Når det er installeret skriver man bare
./youtube-dl <sti-til-dr.dk-side>

og så scanner den websiden og downloader de streams den finder.

Så start med at downloade youtube-dl og prøv at køre den, så brokker den sig hvis den mangler ffmpeg og så må du prøve at få den installeret.

Jeg kender ikke til tilsvarende med gui, men har heller ikke undersøgt.

Edit: hvis du ikke synes det er sjovt at bokse med sådan noget er det nok bedre at prøve den Jaksa.

1103

6
12. juni 2016 @ 21:02
Stormogul
Felle skrev: Jaksa mener jeg navnet er på den app jeg bruger..
Fungerer perfekt til det.

Det lyder jo dejlig nemt, men jeg synes ikke rigtig der dukker noget brugbart op ved søgning på Jaksa.
Gider du skrive et link?

EDIT: Ahh. Du mener måske Jaksta?
Hvis det er det er det også et købeprogram.
Ville jo helst hvis man kunne gøre det gratis.

hkknudsen skrev: Du skal downloade/installere youtube-dl or det samme med ffmpeg. Jeg kan ikke længere huske hvordan det foregår, andet end at man skal ind i en mac-opsætningsfil og skrive stien til den ene eller begge. Men der er dokumentation på deres hjemmeside, og sikkert mere information via google. Placer dem fx i samme mappe.

Når det er installeret skriver man bare
./youtube-dl <sti-til-dr.dk-side>

og så scanner den websiden og downloader de streams den finder.

Så start med at downloade youtube-dl og prøv at køre den, så brokker den sig hvis den mangler ffmpeg og så må du prøve at få den installeret.

Jeg kender ikke til tilsvarende med gui, men har heller ikke undersøgt.

Edit: hvis du ikke synes det er sjovt at bokse med sådan noget er det nok bedre at prøve den Jaksa.


Tak skal du have. Kan desværre stadig ikke rigtig komme videre.
Er det terminal-baseret det hele?
Jeg synes allerede det begynder at blive kryptisk når programmerne skal installeres og kan i hvert fald ikke rigtig få det til at spille.

109

4
13. juni 2016 @ 10:18
Novice
Jo det staves Jaksta, det koster lidt men det virker

162

0
13. juni 2016 @ 21:16
Novice
Ja det er desværre terminal det hele... Hvis ikke du har mistet modet på det så prøve bare at downloade youtube-dl, pak ud, gå i terminal og ind i mappen og paste følgende:

./youtube-dl https://www.dr.dk/tv/se/soeren-ryge-praesenterer-far-mor-og-boern-1-2/soeren-ryge-praesenterer-far-mor-og-boern-3

og tryk enter. Hvis den begynder at downloade er alt fint, hvis den skriver noget med at ffmpeg mangler så følg pkt. 2 her:

superuser.com/questions/624561/install-ffmpeg-on-os-x

Jeg tror det var det jeg gjorde. Og ellers kan du måske finde en anden gratis youtube-downloader, det lader til at virke med begge sider


Tak skal du have. Kan desværre stadig ikke rigtig komme videre.
Er det terminal-baseret det hele?
Jeg synes allerede det begynder at blive kryptisk når programmerne skal installeres og kan i hvert fald ikke rigtig få det til at spille.

2

0
13. juni 2016 @ 22:52
Nyt medlem
Prøv TV4ever i Crome til Mac. Det virker med DR og Youtube mfl. Meget nemt. oqipo.dk/saadan-optager-du-fra-dr-og-et-par-andre-tv-kanaler-tv4ever-metoden

1103

6
15. juni 2016 @ 09:26
Stormogul
Fedt. Mange tak skal I have. Der er lige lidt der skal prøves af nu. Håber jeg kan få noget af det til at virke.

1103

6
15. juni 2016 @ 09:39
Stormogul
MacWin skrev: Fedt. Mange tak skal I have. Der er lige lidt der skal prøves af nu. Håber jeg kan få noget af det til at virke.


EDIT: Så er Tv4ever afprøvet. Det er godt nok nemt. Det er bare alletiders. Tusind tak igen til jer begge.