xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: ()
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...

Kategori: ()


708

3
21. november 2016 @ 18:10
Suspenderet
Hej,

Jer med Sierra eller måske andet tidligere OS - oplever I også noget lignende dette med jeres iMac eller anden Mac når i genstarter eller lukker Mac ned?

Det har været der lige siden Sierra - jeg sender også billede videre til APPL.
  15
0
  818

1641

24
22. november 2016 @ 08:12
Stormogul
Ja, det har jeg observeret en 3-4 gange, men kun siden Sierra kom ombord...
Once you go Mac - You'll never go back..!

8586

198
22. november 2016 @ 08:34
Poseidon
...Skærm defrag? O_o
Der var engang en Mac...

2322

0
22. november 2016 @ 09:10
ASCII jonglør
Ja, skærmen ser da noget defragmenteret ud. Vel derfor trådstarter bruger udtrykket. Mit eget personlige sprogpoliti vil ikke foretage sig yderligere i sagen, blot rubricere den som en lovlig omend sjælden sprogblomst

Ligner iøvrigt et hardware-problem jeg engang havde, hvor bundkortet måtte skiftes...
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1641

24
22. november 2016 @ 09:18
Stormogul
Stig Storm skrev: Ja, skærmen ser da noget defragmenteret ud. Vel derfor trådstarter bruger udtrykket. Mit eget personlige sprogpoliti vil ikke foretage sig yderligere i sagen, blot rubricere den som en lovlig omend sjælden sprogblomst

Ligner iøvrigt et hardware-problem jeg engang havde, hvor bundkortet måtte skiftes...


Tror næppe det er hardwarefejl, da det er observeret på ikke mindre end 5 forskellige modelller efter installation af Sierra....
Once you go Mac - You'll never go back..!

8586

198
22. november 2016 @ 11:24
Poseidon
Stig Storm skrev: Ja, skærmen ser da noget defragmenteret ud. Vel derfor trådstarter bruger udtrykket. Mit eget personlige sprogpoliti vil ikke foretage sig yderligere i sagen, blot rubricere den som en lovlig omend sjælden sprogblomst

Ligner iøvrigt et hardware-problem jeg engang havde, hvor bundkortet måtte skiftes...

Den ser vel mere fragmenteret ud...
Der var engang en Mac...

535

26
22. november 2016 @ 11:43
Kaptajn
Jeg har samme problem med login på min MacBook Pro 15" medio 2015. Ved login kommer der røde streger/pixels på skærmen.

2322

0
22. november 2016 @ 12:04
ASCII jonglør
David Munch skrev: Den ser vel mere fragmenteret ud...

Arhg...pokkers, du har naturligvis ret. My bad, jeg skal lade være med at spise hummer i mayonnaise før jeg går i seng
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
22. november 2016 @ 17:39
Suspenderet
Min skærm er i gang med at defragmentere. Jeg ser det sådan.

Tak for svarene - jeg har læst mere om dette. Apple har påtaget sig ansvar og skriver lige nu på en software patch kaldet 10.12.2.

Det manglede også bare! Jeg oplevede aldrig disse problemer med Snow Leopard!

317

0
22. november 2016 @ 18:35
Lærling
Allan Nyholm Nielsen skrev: Min skærm er i gang med at defragmentere. Jeg ser det sådan.



Fordi udseendet har en svag sammenhæng med et hedengangent stykke Windows software til defragmentering af harddiske? Egentlig er det lidt imponerende hvor stort et indtryk det stykke software har gjort på mange. ("Hvad er at defragmentere?", "Det er sådan noget med at flytte rundt på nogen farvede bokse.")

708

3
22. november 2016 @ 20:00
Suspenderet
Andreas Møller skrev:
Allan Nyholm Nielsen skrev: Min skærm er i gang med at defragmentere. Jeg ser det sådan.



Fordi udseendet har en svag sammenhæng med et hedengangent stykke Windows software til defragmentering af harddiske? Egentlig er det lidt imponerende hvor stort et indtryk det stykke software har gjort på mange. ("Hvad er at defragmentere?", "Det er sådan noget med at flytte rundt på nogen farvede bokse.")


Hvem er du og hvorfor forsøger du, at nedgøre min tekst?

I kan ha' dette pis site for jer selv fra nu af.

1519

0
22. november 2016 @ 20:47
Suspenderet
Allan Nyholm Nielsen skrev:
Andreas Møller skrev:
Allan Nyholm Nielsen skrev: Min skærm er i gang med at defragmentere. Jeg ser det sådan.



Fordi udseendet har en svag sammenhæng med et hedengangent stykke Windows software til defragmentering af harddiske? Egentlig er det lidt imponerende hvor stort et indtryk det stykke software har gjort på mange. ("Hvad er at defragmentere?", "Det er sådan noget med at flytte rundt på nogen farvede bokse.")


Hvem er du og hvorfor forsøger du, at nedgøre min tekst?

I kan ha' dette pis site for jer selv fra nu af.


Allan, vær ikke så ked af det, der er nogen på Macnyt der hellere vil nedgøre frem for at hjælpe. Om en skærm er defragmenteret eller fragmenteret er hamrende ligegyldigt når meningen er klar; din skærm laver farvede felter frem for grafik, og det burde man forholde sig til frem for at føre ordkrig..
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
22. november 2016 @ 20:55
Virtual Machine
Andreas Møller skrev:
Allan Nyholm Nielsen skrev: Min skærm er i gang med at defragmentere. Jeg ser det sådan.



Fordi udseendet har en svag sammenhæng med et hedengangent stykke Windows software til defragmentering af harddiske? Egentlig er det lidt imponerende hvor stort et indtryk det stykke software har gjort på mange. ("Hvad er at defragmentere?", "Det er sådan noget med at flytte rundt på nogen farvede bokse.")


Sæføli ska skærmen da defragges...
Så arbejder grafikkortet nemlig hurtigere

Ej. Spøg til side. Hvis jeg fik den fejl, ville jeg nok rykke en gulvbrædde eller to op i ren arrigskab. Så jeg forstår dig godt. Og det er ret beroligende at fejlen bliver rettet i næste udgave af macOS
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

317

0
23. november 2016 @ 08:49
Lærling
Allan Nyholm Nielsen skrev: Hvem er du og hvorfor forsøger du, at nedgøre min tekst?

I kan ha' dette pis site for jer selv fra nu af.

Du kan læse hvem jeg er ude til venstre for mit indlæg, samme sted som du finder dit eget navn ud for dit indlæg. Og at jeg jeg forsøger at nedgøre din tekst, er noget du selv læser ind i mit indlæg, jeg prøver bare, ligesom David, at fortælle dig det intet har med defragmentering (eller fragmentering for den sags skyld) at gøre. Det kunne f.eks. hjælpe dig i forhold til at søge hjælp andre steder, eller ved fejlrapportering.

708

3
23. november 2016 @ 16:55
Suspenderet
Andreas Møller skrev:
Allan Nyholm Nielsen skrev: Hvem er du og hvorfor forsøger du, at nedgøre min tekst?

I kan ha' dette pis site for jer selv fra nu af.

Du kan læse hvem jeg er ude til venstre for mit indlæg, samme sted som du finder dit eget navn ud for dit indlæg. Og at jeg jeg forsøger at nedgøre din tekst, er noget du selv læser ind i mit indlæg, jeg prøver bare, ligesom David, at fortælle dig det intet har med defragmentering (eller fragmentering for den sags skyld) at gøre. Det kunne f.eks. hjælpe dig i forhold til at søge hjælp andre steder, eller ved fejlrapportering.


Du har ret.. Det var et forsøg på en eb.dk overskrift.

Jeg beklager, igen, mit sure opstød over for dig og alle andre i hele verden.

Jeg er ikke nogen ny Mac-bruger. Ikke ny computerbruger heller. Hvis det virker sådan, så må det være sådan.

Jeg har undersøgt markedet og må erkende, at det nok skal gå.

Overskrifter skal nok blive mere informerende fremover.

Hvad med "Hjælp, skærm driller" ?

Jeg ved udemærket, at defragmentering ikke har en skid med det billede at gøre.

I læser alt for meget ind i ting. Alle I som siger og påpeger jeres belæsthed og omfangsrige viden. Gimme a break. Hvis I er noget i dag er det på grund af backstabbing.

3580

34
23. november 2016 @ 22:50
Virtual Machine
Jeg ved ikke lige om du osse mente mig, men vi ser og oplever humor forskelligt. Så selvom jeg mente det sjovt, vil jeg respektere din grænse, og giver dig en undskyldning
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future