xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: ()
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...

Kategori: ()


30

0
10. december 2016 @ 20:35
Let øvet
Der har åbenbart sneget sig en fejl ind, - angående "Heavy Hardware - Tanks - en MAC-Mand har på-peget at mit indsendte billede, er af en Leopard 1 - fra Varde Kamp-Museum i Oksbøl.

Her er der til gengæld en Rigtig Centurion (eng) på ca. 60 Tons. - ÿvelse i Nord-Jylland.

En Heavy Tank i Marken fra en øvelse i Nord-Jylland.

MVH Per
  9
0
  827

4593

394
10. december 2016 @ 23:10
FPU
Lækker dyt. Fåes den også med AirCon og synsfri sammenkobling?
Spirituel Maskine

30

0
11. december 2016 @ 11:58
Let øvet
Ja, og den fås sikkert også med servo-styring, - og luft-affjedring.

Dog synes jeg at den mangler Ko-fangere, både for og bag, - gerne kobber/forcromede. - Så Kamp-Vognen ikke får buler i karrossen.

Og så vil en projektør i toppen også være en fordel.

MVH

4593

394
11. december 2016 @ 12:45
FPU
Da jeg var en bette knægt i 70'erne, var der en kæmpe Nato-efterårsøvelse på Midtfyn med kampvogne og det hele. Samtlige marker var plastret til med larvefodsspor, og det var så som så med nattesøvnen, når de kasser rumlede rundt på vejene, de 2-3 dage øvelesen varede.

Men det var STORT at få lov til at kravle op på en kampvogn, og i dagene efter øvelsen rendte vi unger rundt og indsamlede den afskudte røde øvelsesammunition fra geværerne, så vi havde noget "rigtigt" at putte i vores hjemme-snittede skydetræ.
Spirituel Maskine

153

0
11. december 2016 @ 12:59
Novice
Stormogulen DU LYVER

Centurion har aldrig kørt på danske landeveje

sc


4593

394
11. december 2016 @ 18:03
FPU
sørenc skrev: Stormogulen DU LYVER

Centurion har aldrig kørt på danske landeveje

sc



Nej, det gør jeg så ikke. Læs og lær:

Nu så jeg jo selv sporene af, hvor de var kørt ud og ind på markerne, bl. a. langs hækken om mit barndomsehjem, og det var altså til og fra offentlig vej, for ellers skulle de over både en å, en bæk, og en fugtig eng, for at komme derind, og det gjorde de altså ikke. De spor var der i laaaang tid, efter de skred.

Det kan godt være, at det ikke var Centurioner, men jeg interesserede mig dengang kun for, at de var seje, ikke for hvad de hed.

Og så skrev jeg jo ikke "Centurion" i mit indlæg; jeg skrev blot "kampvogne". Din følgeslutning "kampvogn = Centurion" har du intet belæg for, for det har jeg aldrig påstået, at de kamvogne var.

Metode, mand, metode!
Spirituel Maskine

15

3
11. december 2016 @ 19:31
Nyt medlem
Ganske rigtigt en Centurion og så vidt jeg kan se, er det en 84 mm. Var selv vognkommandør på en 105 mm. Lidt info: på alle Centurions var der -ud over hovedmotoren- en Morris 1000 motor, kun til at lave strøm 😃

139

1
12. december 2016 @ 11:16
Novice
Selv om Senturion,en ikke konkret har kørt på de danske landeveje er der masser af tilfælde hvor de har krydset eller "rundet" offentlig vej.
Jeg har ofte været på øvelse hvor vi var i nært samarbejde med dem, jeg var K1 på en trukken 155 mm Haubits midt i 60erne og senere på flere kurser i bekæmpelse af samme Senturions, engang skulle vi "overkøres" af en Senturion medens vi lå nedgravet, det gav det største sug i maven jeg har prøvet, den var enorm set nedefra...
Jeg mener også vi hørte om en ulykke med en bakkende Senturion der overkørte en lille bil med to personer i, men hvor meget der er rigtigt her er jeg ikke sikker på...
eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

153

0
12. december 2016 @ 18:30
Novice


Ja det er Husar der skiver som og han ved, hvad han taler om og ganske rigtig en modificeret M 1000 som generator - og skulle man dengang på øvelse i det danske landskab brugte man en såkaldt Carrier, og det var en AH kold affære at deltage i men det er ikke en pind med Macnyt at gøre !

sc

4593

394
12. december 2016 @ 19:14
FPU
sørenc skrev:

Ja det er Husar der skiver som og han ved, hvad han taler om og ganske rigtig en modificeret M 1000 som generator - og skulle man dengang på øvelse i det danske landskab brugte man en såkaldt Carrier, og det var en AH kold affære at deltage i men det er ikke en pind med Macnyt at gøre !

sc


Det er derfor, vi har kategorinaen "Ordet er frit". Og Galleriet.

Kan iøvrigt sagtens forestille mig, at det var mere end blot fodkoldt at sidde i dem, mens de blev flyttet rundt i det danske vinterlandskab, dengang vintre var vintre, og ikke det her nymodens lune pjat.
Spirituel Maskine