Hej,
Kender I nogen teleselskab her i DK, hvor man kan have abonnement uden at have dansk adresse?
Kender godt til numre uden abonnement, men dem med abonnement er jo bare bedre- prismæssigt.
Tror det er lov krav med dk adresse med abonnement.
Var selv i samme problem førhen, boet i ulandet kunne ikke få dk nummer. Tror ikke det er lavet om.
Få evt en ven/familie til at stå for nummeret.
Vh Bjarke.
Tak!
/Samuel
Min datter har dansk statsborgerskab, men har det meste af sit liv boet i Stockholm. Hun har et dansk nummer…. og har som sagt fast adresse i Sverige -
edit: Har lige checket med hende, og desværre - uden abonnement
Så længe at du kan betale fakturaen via BS eller dansk kreditkort træk, så burde ikke være noget problem.
Da jeg boede i Sverige for et par år siden havde jeg mit abonnement hos 3 - og jeg ved at der også i dag er danskere bosatte i Malmø som har et dansk abonnement hos bla. 3.
CallMe kræver også dansk adresse, har lige haft dialogen med dem.
15 HVIS DU IKKE HAR ADRESSE I DANMARK ELLER SVERIGE
15.1 Du skal have dansk CPR-adresse eller adresse i Sverige for at være kunde hos 3. Såfremt du ikke har dette, forbeholder vi os retten til at opsige aftalen uden yderligere varsling. Vi sender ikke varslingsbreve eller rykkere til udenlandske adresser. Der kan gives dispensation til fortsættelse af aftalen, såfremt du er tilmeldt Betalingsservice eller Automatisk Kortbetaling og betaler rettidigt, jf.
14.5, 1. punktum.
Nå, glem det. Er ellers dansk statsborger og har dansk cpr. Har nemkonto, nemid og alt andet som danske statsborgere har almindeligvis har. Men ingen adresse i DK, så er man udelukket.
Men, tak for hjælpen.
Samuel Kleemann skrev:Nå, glem det. Er ellers dansk statsborger og har dansk cpr. Har nemkonto, nemid og alt andet som danske statsborgere har almindeligvis har. Men ingen adresse i DK, så er man udelukket.
Men, tak for hjælpen.
Har du kontaktet din teleudbyder - altså din kommentar er fra den dialog ??
Jo, dem som er i byen, har jeg ellers spurgt. Men de kræver adresse, her i DK.
Hvis du kun har spurgt en af der såkaldte sælgere i en butik, har du jo ikke spurgt det rigtige sted.
Det er sjældent at du kan få sådan en info fra disse "sælgere" - brug hellere tiden på at skrive eller ringe til deres kundeservice - de har normalt bedre mulighed for at give dig den rigtige information - eller evt. dispensere fra deres regler.