xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Rendered Bezel-less design over hele linien
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


3580

34
25. oktober 2017 @ 21:32
Virtual Machine

New renders imagine iPhone X notch + bezel design coming to MacBook, iMac, iPad, more [Gallery]

Lad os fantasere lidt :) 

Jeg syntes godt om at alle de håndholdte enheder er uden bezels. Men jeg kan godt forestille mig, at hvis MacBook og iMac bliver uden bezels, at min hjerne vil blive lettere forstyrret ved arbejde, fordi grensen mellem display og virkeligeheden er så skarp afgrænset, selvom det ser sindsyg godt ud. Her tænker jeg på bevægelser eller baggrundsbelysning gennemt et vindue. Det kan godt være, at det ikke bliver noget problem. Men gør det det, så skal min imaginære iMac stå opad en grålig mur eller noget i den stil. Men det i sig selv kan osse se godt ud.

Hvad siger i?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  3
0
  63

210

0
25. oktober 2017 @ 21:54
Suspenderet

Spejlet på mit toilet er uden bezel. Bruges dagligt. Det er ok... :-)

 


3580

34
25. oktober 2017 @ 22:05
Virtual Machine

hehe

Hvordan er baggrunden til dit spejl, og hvilket *arbejde* udfører du foran dit spejl? :D


Jeg kan forestille mig, at hvis man laver noget grafisk, eller bare arbejder med et mørkt UI foran et vindue, at der så vil være synsforstyrrelser i kanterne der hvor en bezel nok ville dæmpe forstyrrelserne lidt. 

Men, ok, det er da osse pænt med en fin firkantet korona rundt om sin elskede iMac, så man næsten kan høre englene synge. Det kan jeg da godt se :D


Overdrivelse fremmer forståelsen :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
25. oktober 2017 @ 23:23
FPU

Du har en pointe, men hjernen er fantstisk plastisk, så jeg tror, at den vil kompensere for dem manglende (well, meget smalle) grænse mellem skærm og (levende) baggrund i bezel-fri computere.

Som eksempel vil jeg nævne blriller. Jeg har selv været brillebærer siden konformationsalderen, og jeg har både haft stel, som har haft en ramme hele vejen rundt om glasset og briller med rammeløs kant (fiskesnøre) rundt om nederste halvdel af glassene.

Min hjerne har kunnet vænne sig til begge dele, selvom det altid tog lidt tid ved skift fra den ene til den anden type. Var overgangen fra rammeløs brille til brille med ramme, gik der lige nogle dage, inden hjernen ignorerede rammen i synsfeltet. Gik skiftet den anden vej, ledte hjernen et stykke tid efter den for hjernen ellers usynlige nedre ramme, indtil den havde vænnet sig til, at den var forsvundet.

Jeg tror, at det samme vil ske med rammeløse skærme, og ellers er der sikkert en eller anden, som skriver lidt kode, så man kan få sig en software-bezel i valgfri bredde.

Spirituel Maskine