xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
mini-attachement.ics ??
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
27. oktober 2017 @ 08:52
Veteran

Håber der er nogen der kan hjælpe mig her. 

Forleden modtog jeg som vanligt, tre mødeindkaldelser sendt fra Outlook og åbnet her i iOS Mail (nyeste opdatering osv.).

Pludselig kunne jeg kun åbne den ene af de tre og besvare den osv. som jeg plejer at kunne. Den mødeindkaldelse er sendt fra firmaet server til mig på firmaets serveren. 

De to andre mødeindkaldelser kan jeg ikke åbne i Mail så jeg kan besvare dem og de hedder "mime-attachement.ics". Jeg kan ikke gøre noget med dem.

Hvad sker der lige her? Nogen bud?


  3
0
  101

4593

394
27. oktober 2017 @ 10:58
FPU

Det lyder, som om en eller anden har glemt det rigtige suffix (f.eks. .pdf) i et attachment. Når den slags sker, så gætter (udgående) mail-server på, hvilket format attachmentet har, og som regel gætter den forkert og gør det til noget ulæseligt.

.ics er så vidt jeg ved et Windows ikon-format (men prøv at gurgle det). Prøv evt. at ømdøbe attachmentet til .doc eller .pdf, hvis du har mistanke om tekst. Hvis det kan være tabeller eller skemaer, så prøv med .xml.

Ellers må du skrive til afsænder og bede om en naturlig forklaring eller om "anstændig" omgang med vedhæftninger.

P.S. Hvis filen kun er få KB stor, er det nok mailserverens bud på et preview eller en billed-header fra afsender.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

1708

43
27. oktober 2017 @ 11:59
Stormogul

google er din ven.


881

6
29. oktober 2017 @ 19:31
Veteran

Jamen, det er jo det der er problemet, at en møderindkaldelse via Outlook er en mødeindkaldelse og kan ikke ændres i suffix. 

Har Googlet og har ikke kunnet finde noget svar.

Har hentet Outlook for iOS, som læser filen som før hen. Altså her kan jeg åbne den som en mødeindkaldelse.