xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Overføre filer fra gammel til ny mac
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


396

2
28. oktober 2017 @ 23:11
Lærling

Jeg skal overføre dokumenter fra en G4 Mac mini til en ny Mac mini. Men overførselsassistent kan ikke forbinde, hverken når man hverken fra den gamle eller den nye. Jeg havde forbundet dem med et netkabel, det lykkedes dem at SE hinanden, men jeg kunne ikke overføre.
Under Netværk var de ikke synlige for hinanden. Jeg har slået firewall fra, hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

Den nye kører yosemite den gamle tiger..


  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic
  5
0
  51

1708

43
29. oktober 2017 @ 06:22
Stormogul

Boot den gamle op i Target mode (Hold tasten T nede indtil den boomer)

Forbind et FW800 kabel mellem dem.

Start Migration Assistent op på den nye.

Så burde det virke.


1493

39
29. oktober 2017 @ 07:32
Stormogul

hvis det bare er nogen dokumenter vil jeg anbefale en usb stick. tror ikke du skal forvente at kunne køre det vilde over med migration assistant, der vil ikke være nogen apps der fungere alligevel.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2322

0
29. oktober 2017 @ 10:46
ASCII jonglør

Her to indlæg med min egen opskrift, når jeg manuelt overfører data først til en backup, derefter tilbage til et frisk-installeret OS X/macOS. Grunden til jeg vælger manuel overførsel er, at jeg har dårlige erfaringer med Apples Overførselsassistent, som fungerer for nogle, men alle de gange (fire stk.) jeg har prøvet, er det gået helt i både ged og fisk. Ved godt, at iCloud er kommet til siden jeg begyndte at bruge denne tilgang, men vil nok alligevel fremover vælge denne fuldt bevidste tilgang.

Desuden er jeg stærkt i tvivl om nedenstående procedure kan bruges ved overførsel til det nye High Sierra, der som bekendt er et helt nyt styresystem i macOS-serien, og derfor sandsynligvis er ganske anderledes struktureret. Måske andre kan kommentere på det aspekt...?

Anyway, spørgsmål nr. 1: Hvor opbevares de programdata, som jeg skal bruge til en reinstallering af hele min brugermappe?

De fleste programmer bruger specielle arkiver til opbevaring af brugerdata eller indstillinger. Før du sletter eller omformaterer din harddisk eller opdaterer System-software, skal du huske at sikkerhedskopiere disse vigtige arkiver.

De mest almindeligt brugte programmer i OS X opbevarer dataarkiver på følgende placeringer. De fleste almindeligt brugte programmer opbevarer dataarkiver på nedenstående placeringer. Du overfører dem ved en simpel drag'n'drop til samme placering på den nye maskine. Ved popup med forespørgsel om at erstatte det eksisterende arkiv klikkes bekræftende.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2322

0
29. oktober 2017 @ 10:46
ASCII jonglør

Herunder henviser ~/ til din brugermappe.

Mail-data og -indstillinger:

 ~/Bibliotek/Mail/

 ~/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist

iTunes-data og -indstillinger: ~/Musik/iTunes Music/

iPhoto-data og -indstillinger: ~/Billeder/iPhoto Library/

Adressebogsdata og -indstillinger: ~/Bibliotek/Application Support/AddressBook - Ikke ved iCloud !

iCal-data og -indstillinger: ~/Bibliotek/Calendars/ - Ikke ved iCloud !

Safari-data og -indstillinger: ~/Bibliotek/Safari/ - Ikke ved iCloud !     

Scripts: ~/Bibliotek/Scripts/

Skrifter: ~/Bibliotek/Fonts/

Nøgleringsdata og -indstillinger: ~/Bibliotek/Keychains/

Huskesedler: ~/Bibliotek/StickiesDatabase - Ikke ved iCloud !

Andre indstillinger: ~/Bibliotek/Preferences/ ????????

Ordbøger: ~/Bibliotek/Dictionaries

Derudover overføres naturligvis div. egne mapper og dokumenter. En evt. unisecur-mappe skal ligge i roden.

Hvis du valgte muligheden Arkiver og installer i installeringsprogrammet til Mac OS X, blev disse dokumenter arkiveret før installeringen. Du kan få oplysninger om gendannelse af arkiverede dokumenter på Apples websted om service & support.

Programmer fra tredjepart kan opbevare oplysninger andre steder. Du kan få flere oplysninger i den dokumentation, der fulgte med programmet. Husk at installere programmet før du overfører evt. indstillinger.

Fordelen ved at benytte ovenstående strategi er jo også, at man lærer strukturer og opsætning i OS X bedre at kende - hvis man nu skulle være lidt ny på denne platform.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2185

44
29. oktober 2017 @ 12:16
ASCII jonglør
Jan R. B. Nielsen skrev:

[...] Jeg havde forbundet dem med et netkabel, det lykkedes dem at SE hinanden, men jeg kunne ikke overføre.
Under Netværk var de ikke synlige for hinanden. Jeg har slået firewall fra, hvad skal jeg ellers være opmærksom på? [...]

Og det var et krydser netkabel du benyttede, da du forsøgte direkte mellem dem - og du havde givet dem samme IP-adr. range (fx. begge en 192.168.1.x adr., samt samme net maske fx 255.255.255.128) ??

Hvis ikke skal du forbinde begge via fx din router/modem, som så vil give dem en IP-adr. hver - hvorefter du vil være i stand til at overfører mellem de to Mac's