xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ekstern harddisk vises ikke
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


17

0
24. marts 2018 @ 12:58
Nyt medlem

Hejsa,

Jeg har en ekstern harddisk som hidtil har fungeret uden problemer på mine forskellige macs. Jeg oplever dog nu at når jeg sætter den til, så kommer den ikke op på skrivebordet eller i Finder - jeg kan høre og se at der i liv i den, og den vises også i Diskværktøj. Jeg mener at den sidst har været sat til en Windows PC - kan det være derfor? Skal jeg formatere den på ny?

På forhånd tak(:

  7
0
  111

740

38
24. marts 2018 @ 13:37

Hvis der ikke er noget på den (der er af betydning), så ligger det da lige for at formatere den.


17

0
24. marts 2018 @ 13:42
Nyt medlem

Jeg kan ærlig talt ikke huske om der ligger noget på den, så særlig værdi kan det næppe have for mig(; Jeg ville blot høre om det var "kendt" at en harddisk opførte sig sådan hvis den blev sat til en Windows. 


227

5
24. marts 2018 @ 15:14
Juniormedlem

Hvis den er formateret i NTFS dukker den ikke op på Skrivebord/Finder, men kun i Diskværktøj. MacOS understøtter ikke NTFS. Men du kan vel se i Diskværktøj hvordan den er formateret.


4593

394
24. marts 2018 @ 15:18
FPU
Rikke Olesen skrev:

Jeg kan ærlig talt ikke huske om der ligger noget på den, så særlig værdi kan det næppe have for mig(; Jeg ville blot høre om det var "kendt" at en harddisk opførte sig sådan hvis den blev sat til en Windows. 

Det burde ikke være et problem at have haft den sat til en Windows PC, selv ikke hvis den er blevet omformateret på den, heller ikke hvis den er blevet omformateret til NTFS, som en (lidt ældre) Mac godt kan læse fra men ikke skrive til uden kommerciel software.

Før du omformaterer, så prøv lige at sætte den til din Mac og så genstarte Mac'en; somme tider virker det, somme tider gør det ikke. Du kan også prøve med et andet kabel.

Hvis det ikke viker, så prøv da lige at sætte den til en Windows PC for at se, om der er kontakt her, og i givet fald, om der er data, som skal reddes.

Uanset hvad, så vil jeg da anbefale en omformatering, da det alt andet lige vil medføre, at problemet som sådan ikke burde opstå igen, med mindre det er et fysisk problem á la at USB-porten er ved at stå af..

Held og lykke og feedback.

Spirituel Maskine

4593

394
24. marts 2018 @ 15:23
FPU
zemo1 skrev:

Hvis den er formateret i NTFS dukker den ikke op på Skrivebord/Finder, men kun i Diskværktøj. MacOS understøtter ikke NTFS. Men du kan vel se i Diskværktøj hvordan den er formateret.

Tjah, det er jo nok det, som er sket:

PC-dude låner Mac-formateret harddisk.

PC-dude's PC kan ikke læse Mac-formateret harddisk.

PC-dude omformaterer (til NTFS) uden at advare eller spørge trådstarter (farvel data).

PC-dude leverer NYFS-formateret harddisk tilbage efter brug til trådstarter, uden at nævne omformateringen.

Trådstarter får problemer med at se sin eksterne harddisk.

Spirituel Maskine

227

5
24. marts 2018 @ 15:48
Juniormedlem

Tonny, du har ret:

NTFS kan læses af MacOS, så den burde vel dukke op som et drev i Finder (hvis alt ellers er i orden)?


393

13
24. marts 2018 @ 16:25
Lærling

Kan det tænkes, at den først skal gøres aktiv i diskværktøj? (Det gøres ved at markere harddisken og vælge "Gør aktiv" i menuen foroven).

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.