xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Brænde en dvd...?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


210

0
06. maj 2018 @ 23:41
Suspenderet

Hvilke program/muligheder bruger I, hvis I en sjælden gang skal brænde en DVD med fx. gamle familiefilm?
Har en del videoer i .mov og andre formater liggende som filer.

Jeg er på High Sierra på begge mine mac´s og nedgraderer ikke. iDVD er ikke en mulighed.
Har en extern SuperDrive...

  8
0
  170

1519

0
06. maj 2018 @ 23:44
Suspenderet

Man sætter en tom disk i drevet og trækker filerne over på disken, vælg derefter brænd disk i menuen. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1275

36
07. maj 2018 @ 07:50
Stormogul

Går ud fra, du vil lave en dvd, der kan afspilles dvd afspiller:

Tror du skal ha fat i noget software, f.eks. her, her eller endelig dette

god brænding :-)


MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

393

13
07. maj 2018 @ 09:50
Lærling

Bruger man slet ikke Toast Roxio Toast software mere? Her er i alle tilfælde en henvisning til en software med fantastiske muligheder. Desværre er det ikke gratis, men pengene værd.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

210

0
07. maj 2018 @ 11:00
Suspenderet

Ja... brænde DVD, der kan afspilles i en DVD-afspiller. Martin... jeg kan godt Google... :-)
Vil gerne høre til jeres erfaringer med programmer til formålet - inden jeg poster penge i det.


2273

157
07. maj 2018 @ 11:19
ASCII jonglør

Ligesom Leif Korreborg har jeg også rigtig gode erfaringer med Roxio Toast Titanium. Har en gammel version af Roxio Toast Titanium 8.0.1. De er nået til version 16 nu, så min er rigtig rigtig en gammel sag  , som stadig virker perfekt på OS X Yosemite.

En af fordelene er, at du her ikke blot får en DVD-brændersoftware med mange forskellige indstillingsmuligheder, men tillige kan indstille optimal brænding for alle mulige andre filtyper som fx audio, data etc. Desuden omkoder programmet valgbart filmformater fra NTSC til PAL og brænder naturligvis også til CD. Så Toast Titanium anbefales varmt herfra.

Nu nævner trådstarter, at han skal bruge et brænderprogram "en sjælden gang". Jeg bruger programmet jævnligt, da jeg har nogle hjemmeproducerede instruktionsvideoer, som jeg sælger til mine kunder. Derfor kan det måske være, at man skulle søge efter et billigere alternativ - afhængig af ens pengepung, naturligvis. Men Toast Titanium er virkelig kompetent og pålideligt software.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1275

36
07. maj 2018 @ 12:33
Stormogul
Lasse skrev:

Ja... brænde DVD, der kan afspilles i en DVD-afspiller. Martin... jeg kan godt Google... :-)
Vil gerne høre til jeres erfaringer med programmer til formålet - inden jeg poster penge i det.

Hi - hi, kunne ikke dy mig. Jeg bruger selv som andre Toast Titanium de sjældne gange jeg vil lave dvd'er. Oftest går det den modsatte vej - altså rippe dvd til fil.

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

210

0
08. maj 2018 @ 09:39
Suspenderet

Well... Toast Titanium koster 600 kr. Lige i overkanten til mit lille projekt.
Fandt og bruger, indtil videre, programmet DVDstyler. Lidt nørdet, kan lidt af hvert, gratis.
Og så Handbrake til at rippe med. Også gratis.
Tak input...


1275

36
08. maj 2018 @ 12:15
Stormogul

Selv tak - husk at holde øjnene åbne: Der er ofte tilbud på Toast

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989