xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
er du god til AJAX og kan se bort fra kodesproget?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. maj 2018 @ 15:02
Stormogul

Jeg er løbet lidt sur i noget Ajax-kode, der skal bringe en ny funktion til macnyt. Er du god til Ajax og har lyst til at hjælpe så skriv i denne tråd.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  5
0
  130

3580

34
11. maj 2018 @ 17:37
Virtual Machine

Måske kunne du skrive hvad der skal laves, for at højne chancerne for hjælp? Det kunne jo være, at der sad en et sted og lige vidste hvordan det skunne skrues sammen på en halv time?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. maj 2018 @ 18:36
Stormogul

Det kan jeg da godt   ...

Jeg har lavet noget kode, der i dette eksempel har to visuelle blokke med knapper. I blok 1 er der en ja og en nej knap og det samme i blok 2. Når man klikker på JA i blok 1 skal et tæller i blok 1 øges med +1 og ligeledes hvis man klokken på nej i blok 2 så skal en visuel tæller øgede med +1 i blok 2.

Som sagt så har jeg lavet koden men der er en én fejl, der gøre, at tælleren kun øges i den ene blok uanset om kappen er trykket i blok 1 eller 2.

I dette tilfælde leder jeg ikke efter en ny kode men en der kan hjælpe med at tilrette min kode. Kode er tilgængelig for rette person "at request".

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1833

1
11. maj 2018 @ 19:19
Stormogul

Kender ikke noget til Ajax eller web-programmering i det hele taget, men det lyder som en typisk copy/paste fejl hvor du har genbrugt kode, men glemt at tilpasse navnet på en variabel.

En teknik jeg ofte har benyttet, er at få hjælp af en, som slet ikke har forstand på programmering, programmet eller problemet. Vedkomende skal bare lytte, når jeg så har været nødt til at fortælle alt i detaljer om hvordan programmet trin for trin virker uden at skippe over noget, så fandt jeg meget ofte selv fejlen. Selv hvis jeg ikke gjorde, så havde jeg en makker at diskutere debuggingen med. 

Nogen gange kan man også bare stirre sig blindt på et stykke kode og ikke se fejlen, selv om man har afgrænset hvor det går galt. Det kan være en ; for meget eller lidt. Så prøv at taste koden ind på ny uden at genbrug.


1129

129
11. maj 2018 @ 20:18
Stormogul

er enig med palle m..

det tyder lidt på at du kalder den samme objekt på begge knapper.
jeg kan gætte mig ud fra, at du er i gang med at lave en "vote" system :D
er ikke ajax haj eller javascript for den sags skyld, men kan da godt kigge på det. :)



1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. maj 2018 @ 21:54
Stormogul

Hej Nihad

Jeg har sendt dig en mail med info

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger