xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Forummets nye hjerter indikerer at man kan lide foumtråden
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. juli 2018 @ 10:58
Stormogul

I dag fik macnyts forum en ekstra ny funktion.

Når man klikker ind på en forumtråd kan man øverst på siden nu se et nyt stort hjerte. Klikker man på hjertet så giver man ros til den person der har startet forumtråden for netop "at starte en god forumtråd".

Målet med denne nye funktion er, at skabe flere og flere kvalitetstråde i forummet. De eksisterer bestemt allerede, men denne funktion er til for at skabe endnu flere. Kald det en inspirator   

Der mangler endnu en lille tilføjelse til denne nye funktion og det er, at enhver bruger på macnyt kan se, hvor mange hjerter man er tildelt. Jo flere hjerter - jo mere kvalitet indikerer det, at man har bidraget med til forummet. Denne lille tilføjelse kommer snarest.

Note: Man kan kun give ros én gang per tråd og man kan ikke give sine egne forumtråde ros   

God fornøjelse.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  28
0
  603

8586

198
01. juli 2018 @ 11:44
Poseidon

Kan man så også se antallet af thumbs up og downs samme sted?

Og bliver det så man kan se antallet af hjerter for en tråd, i forumoversigten, så man kan se om en tråd er god?

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. juli 2018 @ 11:48
Stormogul

Allesammen gode ideer David.

Jeg forestiller mig noget i denne her retning.

  • Under den personlige profil vil man kunne se opgørelser af Tommelfingre, Hjerter, Indlæg
  • I forumoversigten vil man kunne se (måske Tommelfingre), Hjerter, Indlæg
  • I en forumtråd vil man kunne se tommelfingre ved hvert indlæg, antal hjerter i toppen, og en brugers hjerter i venstre side unde profilbilledet samt antal forumindlæg samme sted

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. juli 2018 @ 12:05
Stormogul

Så fik jeg lige sneget funktionen ind således, at man her i forummet (under en brugers profilbillede), kan se, hvor mange gange den angivne bruger har fået ros fra andre macnyt brugere for, at have startet en god forumtråd.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1493

39
01. juli 2018 @ 12:10
Stormogul

Super tiltag 👍🏻 det er da fedt at se der sker så meget på macnyt for tiden :-D 



Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

285

6
01. juli 2018 @ 13:41
Juniormedlem

Måske kunne man have titler, der afhang af andet end antal indlæg?


1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. juli 2018 @ 15:59
Stormogul

Og det er en udemærket idé.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
01. juli 2018 @ 22:39
Poseidon
PowerPalle skrev:
  • I forumoversigten vil man kunne se (måske Tommelfingre), Hjerter, Indlæg

Oversigten skal jo heller ikke blive for uoverskuelig, så tommelfingrene er nok overflødige. Og hvad skal de ellers indikere? Første indlægs tommelfingre, eller gennemsnittet af tråden?

Der var engang en Mac...

8586

198
02. juli 2018 @ 14:02
Poseidon

Jeg så heller ikke at man kunne give sine egne tråde og indlæg thumbs up/down/hjerter.

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. juli 2018 @ 14:23
Stormogul
David Munch skrev:

Jeg så heller ikke at man kunne give sine egne tråde og indlæg thumbs up/down/hjerter.

Øh, ikke forstået ?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
02. juli 2018 @ 16:54
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:

Jeg så heller ikke at man kunne give sine egne tråde og indlæg thumbs up/down/hjerter.

Øh, ikke forstået ?

Jeg kan give alle mine egne indlæg en thumbs up. Mine tråde kan jeg også give et hjerte. Det fjerner ideen i at vise antallet af hjerter/thumbs i ens profil, da man kan manipulere med dem.

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. juli 2018 @ 21:17
Stormogul

Så forstår jeg bedre, hvad du mener.

Det er dog ikke meningen, at man skal kunne stemme så sine egne indlæg.

Konklusion, nogen må have lavet en kodefejl.

Jeg går i gang med, at lede efter personen, der fuldstændigt umotiveret har undlader kvalitet i koden   

Men David - lad mig lige høre. Blev du fristet. Stemte du på dig selv?   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
03. juli 2018 @ 07:37
Poseidon
PowerPalle skrev:

Jeg går i gang med, at lede efter personen, der fuldstændigt umotiveret har undlader kvalitet i koden   

Han skal enten give kage, eller et Apple Watch til alle!!


Men David - lad mig lige høre. Blev du fristet. Stemte du på dig selv?   

 Ja det gjorde jeg, men det var udelukkende i videnskabens navn, eftersom jeg lige skulle verificere at det stadigt var muligt, så mit indlæg ikke blev stemplet 'fake news!'..    Faktisk gav jeg lige mit indlæg et ekstra thumbs up, så jeg nu har givet det to - Også i videnskabens navn.   

Der var engang en Mac...

8586

198
03. juli 2018 @ 07:43
Poseidon

Nu jeg tænker mere over hjertefunktionen, så er der faktisk rigtigt godt potentiale i din. Der kunne måske være en mulighed i venstre side som hedder 'Elskede tråde' eller noget i den dur, hvor man kan se de 10 tråde som har fået flest hjerter de henholdsvis sidste 30 dage, 12 måneder, og 'i hele Macnyts levetid'. Man må jo forvente at de tråde hvor der er god diskussion, god humor, eller bare fede guides/tips at hente, de vil få flest hjerter og komme øverst op. Lignende kunne man også se under den enkelte brugers profil, med vedkommendes mest 'hjertede' tråde.

Hvis der så også bliver mulighed for at lave lidt mere avancerede første indlæg i tråde, så er der jo pludselig mulighed for at lave de velbearbejdede guides som vi har snakket om før. En slags blanding af en forsidehistorie, og et forumindlæg tænker jeg, med mulighed for billedeindlejring og mere tekst. Jeg har stadig et tre-siders dokument liggende, med potentielle emner jeg kan skrive om..   Det vil også hjælpe med din mission som du nævner i første indlæg - "At skabe flere kvalitetstråde".


Tænke tænke, muligheder, muligheder..


Edit: Og nu vi er ved forslag, så foreslår jeg at indlæg med et snit på +3 thumbs up eller mere, får fremhævet thumbs up knappen i grøn, og indlæg med et snit på -3 thumbs down eller mindre, bliver fremhævet med en rød thumbs down knap.

Der var engang en Mac...

8586

198
03. juli 2018 @ 07:56
Poseidon

Lynhurtige eksempler til ovenstående (De skal nok tones en smule ned dog):


Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
03. juli 2018 @ 09:05
Stormogul

Jeg tror at du har fjernet dem igen. Send dem til min e-mail.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
03. juli 2018 @ 10:29
Poseidon

Done. Jeg ved ikke hvorfor Macnyt glemmer det billede jeg indsætter, selvom det vises fint første gang siden indlæses. 

Meeen, det er jo heller ikke heeelt en officiel funktion.. 

Der var engang en Mac...

2273

157
03. juli 2018 @ 10:34
ASCII jonglør

Sandelig, sandelig siger jeg Eder, er der perspektiver til en genrejsning af Macnyts forum i disse exorbitante tiltag. Bravo! 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1905

187
PowerPalle (Administrator)
03. juli 2018 @ 10:50
Stormogul
David Munch skrev:

Meeen, det er jo heller ikke heeelt en officiel funktion.. 

Korrekt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
03. juli 2018 @ 13:03
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:

Meeen, det er jo heller ikke heeelt en officiel funktion.. 

Korrekt.

Hvad er grunden til det? Trangen til simplistisk design, kodevrøvl, eller en total personlig aversion overfor anakistiske tilgange på dit forum?

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
03. juli 2018 @ 14:17
Stormogul

Intet andet end, at jeg ikke har haft tid og fundet prioritet til, at lave den funktion færdig. Jeg har over tid vurderet, at funktionen ville være ok, at have, især efter at macnyt's galleri flyttede til de evige jagtmarker.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

187
PowerPalle (Administrator)
03. juli 2018 @ 15:01
Stormogul
David Munch skrev:

Jeg så heller ikke at man kunne give sine egne tråde og indlæg thumbs up/down/hjerter.

Det smuthul, der gjorde det muligt, at stemme på egne indlæg er tilintetgjort   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
03. juli 2018 @ 19:04
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:

Jeg så heller ikke at man kunne give sine egne tråde og indlæg thumbs up/down/hjerter.

Det smuthul, der gjorde det muligt, at stemme på egne indlæg er tilintetgjort   

For dælen Palle, du er jo hurtig! Og her troede jeg at jeg skulle bruge weekenden på at give mig selv lidt over 7000 thumbs ups... Gentagende gange!   

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
14. juli 2018 @ 15:02
Stormogul
David Munch skrev:

Edit: Og nu vi er ved forslag, så foreslår jeg at indlæg med et snit på +3 thumbs up eller mere, får fremhævet thumbs up knappen i grøn, og indlæg med et snit på -3 thumbs down eller mindre, bliver fremhævet med en rød thumbs down knap.

Der er nu kommet en (ind til videre simpel) indikation af, hvor mange hjerter en given tråd har. Dette kan ses på forummets forside til højre for e tråds overskrift.

Det kræver naturligvis, at en given tråd har fået minimum en stemme.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
14. juli 2018 @ 15:36
Poseidon

Jeg ser ingen hjerter på forummets forside.

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
14. juli 2018 @ 15:51
Stormogul
David Munch skrev:

Jeg ser ingen hjerter på forummets forside.

Pjat David   kig igen (nu er) de der...   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
14. juli 2018 @ 20:54
Poseidon

Det er korrekt! Ser godt ud.

Der var engang en Mac...

1905

187
PowerPalle (Administrator)
15. juli 2018 @ 18:15
Stormogul

Og er man blandt dem, der får ros (hjerter) af andre brugere så bliver der nu kælet for én på macnyts forside - for så bidrager man positivt til macnyt og fællesskabet.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
15. juli 2018 @ 22:25
Poseidon

Personligt giver jeg hjerter til tråden, ikke trådstarter, for det er der thumbs up til. Hvis folk skal fremhæves giver det for mig mere mening at basere det på thumbs ups, da det er for de individuelle indlæg.

Der var engang en Mac...