xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
DaisyDisk Standalone?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


227

5
09. september 2018 @ 19:55
Juniormedlem

Hej

Jeg bruger DaisyDisk til at finde filer jeg kan slette på min MacBook Pro. Den siger at for at frigøre plads, skal jeg installere DaisyDisk Standalone, som er gratis.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor, så jeg vil lige høre jer om den er god nok ...

  4
0
  102

2581

84
09. september 2018 @ 20:22
Bit kongen

1. Jeg forstår ikke du bruger software du ikke stoler på.

2. Forklaringen er at:

Mac App Store submission guidelines have certain requirements for what an app can and can’t do. One of such requirements is inability to operate in privileged mode.

While being generally useful (as it prevents some apps from damaging your system) this requirement may influence functionality of applications that need low-level system access. In order to comply with these rules we’ve removed a few features from the Mac App Store edition of DaisyDisk.

Med andre ord for at omgå sikkerheden i MacOS har man måttet fjerne visse funktioner, i den version af programmet man køber på AppStore og lave en gratisversion, som er den de henviser dig til, for at kunne slette filer. 

3. Jeg forstår stadigt ikke at du benytter software du ikke stoler på. 



227

5
09. september 2018 @ 20:57
Juniormedlem

Fair nok at du ikke synes der er noget mærkeligt i at DaisyDisk (som jeg i øvrigt stoler på), for at udføre en funktion, sender dig videre til hjemmeside der vil have dig til downloade en anden version af programmet. Man kan vel godt spørge til andres erfaringer med programmer - gode som dårlige - inden man installerer ...


708

3
10. september 2018 @ 13:22
Suspenderet

DaisyDisk udviklerne trak deres app ud af Mac App Store i en periode hvor Sketch-folkene også trak deres app ud.

Du kan migrere til en standalone her: https://daisydiskapp.com/migration/ 

Personligt har jeg allerede gjort det. Det har fungeret helt fint.

Du får så en licenskode på e-mail som sammen med dint navn skal indtastes i opstartsfasen af programmet "I already have a license) mod bunden af dette pop-up-vindue. Herefter er der opdateringer som det ville ha' været i Mac App Store.


227

5
10. september 2018 @ 20:52
Juniormedlem

Tak for svar👍