xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iMac som skærm fra PC
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


137

0
15. september 2018 @ 15:24
Novice

Hej Macnyttere,

Jeg har en iMac late 2009, som har haft det kendte problem, med at grafikkortet er stået af. Jeg har bagt det i ovnen, og det virker nu som det skal.

Jeg har dog tidligere læst et sted, at man kan lade selve skærmen i iMac'en fungere udelukkende som display, hvis man engang ikke kan få sit GFX til at virke længere. Jeg mener altså IKKE som Target Display - til det skal ens iMac nemlig kunne starte op osv..

Hvis den skulle fungere udelukkende som display, var det noget med at man skulle anskaffe sig et kabel eller lign og lave lidt om inde i selve iMac'en...

Nogen der har kendskab til ovenstående?

  5
0
  112

2709

341
PallMei (Skribent)
15. september 2018 @ 18:02
Bit kongen

Tvivler, men høre da gerne, hvis finder det. Spørgsmålet er om det er besværet værd i forhold til hvad en skærm vil koste.

Da mit grafikkort fik problemer, kunne jeg godt starte i sikkertilstand og køre Target Display. Men det er klodset i forhold til en ren skærm og ren nødløsning.


137

0
16. september 2018 @ 10:37
Novice

Korrekt - men skærmen i iMac'en er sgu bare lækker... Problemet i at køre Target Display Mode er også el-forbruget. Reelt er iMac'en jo kørende, men uden at være i egentlig brug...

Jeg er sgu ret sikker på jeg har læst på et forum et sted at en fyr havde købt et kabel der kunne det jeg efterspørger.


8586

198
16. september 2018 @ 12:11
Poseidon

Ja det er muligt i target mode. Apple har et par supportartikler om det.

Der var engang en Mac...

137

0
16. september 2018 @ 13:29
Novice

Jeg ønsker netop IKKE en løsning med Target Mode.. Det kræver at selve iMac'en computerdel kører... Jeg efterspørger en løsning, hvor det udelukkende er skærm-delen der benyttes... Og jeg er ret sikker på at jeg har læst et sted at det kan lade sig gøre med et specielt kabel og lidt ændringer i selve iMac'en..


8586

198
16. september 2018 @ 14:26
Poseidon

Det du efterspørger der er ikke muligt, da både data og strøm kører via motherboardet. Men du kan sagtens køre Target Mode og bruge den som skærm, selvom GPU'en alene er død.

Der var engang en Mac...